خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

اینترنت در زمان قطعی برق

Adminstartor | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱ ق.ظ

چگونه با پاوربانک مودم را روشن کنیم - اینترنت در زمان قطعی برق

موضوعی که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم استفاده از اینترنت به هنگام قطعی برق یا به زبان ساده‌تر چگونه زمان قطعی برق مودم خود را به وسیله پاوربانک روشن نگه‌ داریم؟این روزا اکثر کارهای روزمره، کسب وکار، تدریس و خیلی از موارد دیگه که نقش اصلی در زندگی ما دارند وابسته به اینترنت است. با هربار قطعی اینترنت کسب و کارها دچار ضررهای قابل توجهی می شوند، دانشجویان از امتحانات خود عقب می‌افتند و هزاران مشکل دیگر ایجاد می‌شود.

در بعضی از مناطق کشور به دلیل کمبود باتری در دکل‌های اینترنت به هنگام قطعی برق، اینترنت همراه آن منطقه هم تا زمان وصل شدن برق به طور کامل قطع می‌شود.

  • Adminstartor

مازو چیست؟

Adminstartor | شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۴۹ ق.ظ

مازو چیست

مازو نوعی میوه یا گیاه (فرآورده گیاهی ) کروی شکل شبیه به ازگیل است که روی درخت بلوط ایجاد می شود. در حقیقت این میوه توسط حشره ای به نام مازو به وجود می آید.

زمانی که حشره ی مازو روی درخت بلوط تخم گذاری می کند، نوزاد های این حشره از میوه های درخت بلوط برای رشد کردن استفاده می کنند. در آخر پس از ایجاد سوراخ های متعدد از آن خارج می شود.دوستان مازو اسم روستایی در استان خوزستان هم هست که نزدیک شهرستان اندیمشک .بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۱۹نفر (۸۰۷خانوار) بوده‌است.این منطقه کوهستانی و جدیدا گردشگری شده که اتفاقا درخت بلوط در این منطقه وجود داشته و شاید وجه تسمیه این منطقه از همین فرآورده درخت بلوط به نام مازو باشد.اما به میوه مازو بپردازیم:

بطور دقیقتر مازو فراورده‌ای گیاهی و کروی شکل است که بر اثر سوراخ ایجاد شده توسط حشرات برای تخم‌گذاری، بر روی شاخه‌های تازه درخت بلوط به وجود می‌آید. این فراورده محتوی شیره درخت (صمغ) و مقدار ۵۰ تا ۷۰ درصد تانن است. مازو از همه مواد دباغی چرم، تانن بیشتری دارد. از مازو در صنعت چرم‌سازی، مرکب‌سازی، رنگرزی و نیز پزشکی برای درمان سوختگی‌ها بهره می‌برند. مازوها انواع و رنگ‌های گوناگونی دارند. بهترین مازوها از برخی گونه‌های بلوط (مانند Pedunculate Oak) به دست می‌آید. بهترین نوع مازو، مازوی سبز می‌باشد که قبوضیت بیشتری دارد. موارد مصرف پزشکی مازو: تقویت لثه، سیاه کردن مو، درمان سوختگی، گشاد بودن واژن، ناراحتی‌های گوارشی و خاصیت ضد میکروبی دارد که به صورت ژل و پودر به بازار ارائه می‌شود.

  • Adminstartor

بادرنگ : ترنج و بالنگ

Adminstartor | شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۵ ق.ظ

ترنج

ترنج، بالنگ و بادرنگ جز خانواده مرکبات به حساب می آیند. سه گیاه مذکور در واقع از یک ریشه هستند. میوه ترنج و بالنگ هر دو جزء زیر دسته بادرنگ یا بادرنج قرار میگیرند. ترنج کمی کوچکتر است و از دو طرف ابتدا و انتهای آن باریک است ولی بالنگ گردتر و بزرگ تر است.در در سنین کودکی در باغ های قدیم دزفول بالنگ را دیده بودم به محلی بهش دبه با فتحه دال و ب میگفتند ولی ترنج ندیدم.بسیار بالنگ یا دبه بسیاز زیباست و باعث نشاط و سرمستی آدم میشه.پوستش برای مربا عالیه .این میوه، مانند باقی مرکبات دیگر، به اندازه ای دارای خواص مفید و حیاتی برای بدن است که بدون شک با دانستن آنها، ترنج را در کنار وعده های غذایی خود جای می دهیم.

شناختی از میوه ترنج

  • Adminstartor

غذاهای روسی که باید امتحان کنید

Adminstartor | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۳۱ ب.ظ

۹ غذای روسی که باید امتحان کنید

خمیر ترد، کره، خامه پرچرب و گوشت چرب ویژگی های متمایزکننده غذاهای روسی است و همراه با اضافه کردن شوید، آنها می توانند حتی سردترین شب های زمستانی را گرم کنند.این واقعیت که کمبود غذایی شوروی توسط روس های معاصر فراموش نشده است، از طریق لیست مواد غذایی آنها به وضوح قابل مشاهده است.بیشتر غذای روسی تشکیل شده از نان ، سیب زمینی و کلم  از غذاهای مرسوم بودند.البته بی انصافی نکنم بعضی از غذاهای روسی بینظیر هستند و نمیشه ازشون گذشت.مخصوصا پالمنی یا بقول اوکراینی ها ، پلمنی که من عاشقش هستم.چقد پلمنی میخوردیم توی سرمای اونجا  این غذا از نظر من یکی از خوشمزه ترین غذاهاشون بود که در کل کشورهای های آسیای میانه و اسلاو  اروپایی مرسوم و در اکثر سوپرمارکتها با طعمهای مختلف وجود داره.خودتون هم میتونید درستش کنید..وای خدای من حتما یبار درست کنم باهم بخوریم.عالیهههه. خب حالا بریم سراغ چند غذای معروف روسی.اینو قبلش بگم رتبه 1 پلمنی 2 برش اوکراینی ها که مثل آبگوشت ولی با لبو ترش مزه و قرمز شده 3 سولیانکا بقیه را جاهایی دیگه گیر میارید.پلوف اونا اصلا به پای پلوی ایرانی خودمون نمیرسه ولی یه نکنه داره اونا از برنج قهوه ای استفاده میکنند که بسیار مغذی تره.عزیزان خودم بریم سراغ غداها:

  • Adminstartor

نبرد مرو - جنگ شیبک خان ازبک و شاه اسماعیل صفوی

Adminstartor | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۴۶ ق.ظ

جنگ مرو.jpg

نبرد مرو در سال ۸۸۹ خورشیدی (۹۱۶ قمری) میان سپاه ازبکان به فرماندهی شیبک خان ازبک (بنیانگذار سلسله شیبانیان یا ازبکان) با سپاه قزلباش ایران به فرماندهی شاه اسماعیل یکم (بنیانگذار پادشاهی صفویان) رخ داد. در این جنگ که در نزدیکی مرو روی داد، سپاه ازبک شکست خورد و شیبک خان کشته شد. در پی این جنگ مرزهای ایران از سوی شمال خاوری به رود جیحون رسید و خراسان از دست ازبکان بیرون آمد.

ازبکان به لحاظ علمی ترکیبی از اقوام ترک و ایرانی گوی سکایی و ماساژوت بوده و به لخاظ اسطوره شناختی خود را منسوب به جغتای خان می‌دانند ازبک نام یکی از سرداران این خاندان بود و همه اولوس ازبک به او منسوب هستند.

شیبک خان ازبک - بنیانگذار سلسله شیبانیان یا ازبکان - که همزمان با شاه اسماعیل یکم صفوی بود در سال ۸۳۰ خ. (۸۵۵ ق) به دنیا آمد. او به خانی ازبکان رسید و برای تسخیر فرارود (ماوراءالنهر) به جنگهای پیاپی با سلطان حسین میرزا تیموری (پادشاه تیموریان در فرارود و خراسان) پرداخت. سرانجام پس از سال‌ها جنگ، در ۷ خرداد ۸۸۶ (۷ محرم ۹۱۳) جنگ بادغیس میان شیبک خان ازبک و پسران سلطان حسین میرزا تیموری رخ داد. در این جنگ ازبکان بر تیموریان پیروز شدند و بر فرارود و مرکز آن - سمرقند - چیره شدند. ازبکان پس از نابود کردن تیموریان، به جای آن‌ها نشستند و خراسان را نیز با کشتار و غارت تصرف کردند.

  • Adminstartor

نظام‌الملک

Adminstartor | چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۰۴ ق.ظ

ابوعلی حسن بن علی بن اسحاق طوسی شناخته شده به خواجه نظام‌الملک طوسی (۲۸ مهر ۳۹۷ تا ۲۲ مهر ۴۷۱) (متولد ۴۰۸ هـ.ق، طوس، کشته شده در صحنه کرمانشاه به دست یک باطنی ۴۸۵ هـ.ق) وزیر نیرومند دو تن از شاهان بزرگ دوره سلجوقیان، آلپ ارسلان و ملکشاه یکم در ایران بود.

وی نیرومندترین وزیر در دودمان سلجوقی بود و سلجوقیان نیز در زمان وی به اوج نیرومندی رسیدند. او ۲۹ سال سیاست درونی و بیرونی را رقم می‌زد. وی از بزرگ‌ترین پیشگامان توسعه فرهنگی بعد از حمله اعراب بود و مدارس زیادی به نام نظامیه تأسیس کرد که نظامیه بغداد مهم‌ترین آنها بود.

  • Adminstartor

گجت های جدید 2021

Adminstartor | چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ق.ظ

معرفی جدیدترین گجت‌ها

جدیدترین گجت‌های معرفی شده در سال 2021 شامل تخت‌خواب هوشمند فورد، لپ تاپ تاشوی Horseshoe Bend، گجت Studio Fantasio FAMILIA Human Connection، لپ تاپ Aurora 7، تصفیه کننده هوا BEBOP Ventus و تلویزیون هوشمند Joonhyunk Hong Rollean Concept می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال‌های اخیر سرعت رشد و توسعه دنیای فناوری و تکنولوژی بیش از حد تصور بوده است به طوری که هر روز با فناوری‌های جدید که شرکت‌های مختلف آن‌ها را عرضه می‌کنند رو به رو می‌شویم. بسیاری از این گجت‌ها کاربردی هستند و زندگی انسان را آسان‌تر کرده‌اند، در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم: 

  • Adminstartor

ایبیزا پایتخت رقص جهان

Adminstartor | يكشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۱ ب.ظ

West End Sant Antoni.jpg

یابسه (یا ایبیزا یا ایویزا) (به اسپانیایی: Ibiza) نام یک جزیرهٔ کاتالانیایی در جزایر بالئارس در اسپانیا است. این جزایر در دریای مدیترانه قرار دارند.

یابسه صحنه‌ای فعال در تولید موسیقی و جذب گردشگر موسیقی پسند سبک چیل آوت و تکنو در جهان دارد. کافه دل مار به‌طور نمونه در این شهر شهرت فراوانی در این زمینه دارد. بسیاری از گردشگران - به ویژه از آلمان، فرانسه، بریتانیا و هلند نیز برای استراحت و آفتاب گرفتن در سواحل این جزیره به ایبیزا می‌آیند.

این جزیرهٔ صخره‌ای، دارای چندین منطقه و ساحل معروف است که دسترسی به آن‌ها با اتوموبیل یا اتوبوس امکان‌پذیر است. برخی از این سواحل عبارت‌اند از سن آنتونیو، کالا باسا و کالا کونتا. از بسیاری از شهرهای اروپا به فرودگاه ایبیزا پروازهای مستقیم وجود دارد.

در سراسر جزیره حدود صد و هزار نفر به شکل دایمی زندگی می‌کنند.

  • Adminstartor

15 گرایش فناوری تاثیرگذار دهه بعد

Adminstartor | چهارشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۲۰ ق.ظ

These 25 Technology Trends Will Define The Next Decade

۱. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در صدر جدول تکنولوژی آینده  Artificial intelligence (AI) and machine learning

هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسان در ماشین‌هایی گفته می‌شود که برنامه‌ریزی شده‌اند مانند انسان فکر کنند و کارهای او را تقلید می‌کنند. مثال ساده‌ی هوش مصنوعی ربات‌ها هستند که هرروز باهوش‌تر و نزدیک‌تر به انسان‌ها می‌شوند. هوش مصنوعی ممکن است در مورد هر ماشینی که از ویژگی‌های مرتبط با ذهن انسان مانند یادگیری و حل مسئله برخوردار است، استفاده شود.

ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی و از تکنولوژی‌های جدید است. این تکنولوژی به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هرروز به دانش و علم خود اضافه کنند، قسمت شگفت‌انگیز ماشین لرنینگ افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه‌ریزی انسان است. یادگیری ماشینی بر توسعه برنامه‌های رایانه‌ای متمرکز است که می توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. داده‌ها و اطلاعاتی که می‌تواند تصمیم‌گیری، نوآوری، کسب و کار و به طور کلی جهان را دگرگون کند.

قابلیت‌های ماشین لرنینگ روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در حقیقت هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ مانند یک کودک نوپا هرروز بیش‌تر از قبل یاد می‌گیرند. افزایش یادگیری و توانایی این تکنولوژی جدید، جهان را دگرگون می‌کند. علاوه بر این ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی مثل یک موتور محرک برای پیشرفت سایر تکنولوژی‌ها هستند.

۲. اینترنت اشیا تکنولوژی آینده را یکپارچه می‌کند The Internet of Things (IoT)

  • Adminstartor

هفت خواهران نفتی

Adminstartor | چهارشنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۱ ق.ظ

هفت خواهران نفتی

هفت خواهران نفتی، (به انگلیسیSeven Sisters) اصطلاحی است که بازرگان ایتالیایی، انریکو ماتائی، که بعدها در راس شرکت نفتی انی قرار گرفت، در دهه ۱۹۵۰ میلادی ابداع کرد. وی از این اصطلاح، برای توصیف ۷ شرکت نفتی، که «کنسرسیوم نفت ایران» را تشکیل می‌دادند، استفاده نمود. این کارتل، از اواسط دهه ۱۹۴۰ تا اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، صنعت نفت جهان را، تحت سلطه خود داشت.

  • Adminstartor