خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

پودر سرشوی سدر (خَرمی)

Adminstartor | چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۵۴ ق.ظ

درخت کنار یا سدر که در شمال خوزستان بین دزفول تا شوشتر جنگلهای این گیاه وجود داشته ولی اکنون پراکنده شده اند.

برگ سدر قابض و مقوی معده است. همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.برگ‌ها تقریباً بیضی‌شکل و در قسمت انتهایی مدور، ولی در قسمت مقابل کمی نوک‌تیز هستند که به صورت متناوب بر روی شاخه قرار می‌گیرند. کناره برگ‌ها دارای دندانه‌های کوچک است و سه رگبرگ در طول برگ به طور واضح دیده می‌شود.


گل‌ها پنج گلبرگ دارند و به صورت مجتمع و پوشیده از کرک هستند.

برگ سدر خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

طریقه ی مصرف: برای هر بار حمام و دو دست، از این سرشوی به اندازه ی 6 - 5 قاشق غذاخوری از پودر را در یک ظرف ریخته و سپس مقداری آب گرم روی آن ریخته(مقدار آب طوری باشد که حالت خمیری به خود بگیرد) سپس بمدت 4 - 2 دقیقه خمیر رو با دست و زیر انگشتان مالش داده تا یک کم کف کند و سپس دو بار آنرا بر روی موهای خود پهن کرده و مقدار کمی آب روی سر ریخته و خوب کلیه موها رو به آن آغشته کنید و مالش دهید و بگذارید چند دقیقه روی موها بمونه بعد آنرا شستشو دهید و بار دوم هم بهمین روال.بهتره جهت خارج شدن سدرها از روی سر، سردوش حمام رو در آورده و یا از شیر پایینی دوش که فشار بهتری داره استفاده شود.این سرشو چربی های مو را از بین میبره و برای موهای چرب فوق العاده است.

  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی