خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

لوله پوش فیت چیست؟

Adminstartor | سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۴ ق.ظ

لوله و اتصالات فشاری، ارتجاعی یا لوله پوش فیت نوعی لوله می باشند که به راحتی برداشته شده یا قابلیت اتصال سریعی دارند که این امکان را فراهم می کنند که لوله های آب به صورت ذاتی و بدون استفاده از ابزار لوله کشی دیگری (معمولا ابزارهایی برای برش لوله به طول مورد نظر و حذف بخش های غیر ضروری، مورد نیاز است) قابل استفاده می باشند.

لوله پوش فیت چیست 1

این اتصالات با عملکردی مشابه با روش لوله های معمولی کار می کنند، اما یک حلقه انعطاف پذیر در دور خود برای محکم کردن دارند و یک حلقه دستگیره برای نگه داشتن لوله (احتمالا جفت) در محل نیز دارا می باشند.

  • Adminstartor

نکته : سیم فاز در هر سطحی از برق هم شهری و چه صنعتی وظیفه اصلی انتقال جریان برق را بر عهده دارد و اصولاً سیم بار دار مثبت میباشد.

  • Adminstartor

بیت کوین در ایران

Adminstartor | سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱ ق.ظ

بحث بیت‌کوین در ایران داغ است. محاسن و معایب بیت‌کوین چیست؟ رمزارز یک نوع پول مجازی ست که به طی یک فرآیند محاسباتی و به صورت رمزنگاری شده تولید می شود. این نوع پول، بر خلاف ارز های سنتی که دارای پشتوانه بانک های مرکزی کشورهای مختلف هستند، دارای پشتوانه ای نیستند و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا در بازارهای معاملاتی جهانی (اکسچنج ها) تعیین می شود. به همین علت به رمزارزها نوعی پول غیرمتمرکز بدون پشتوانه می گویند. رمزارزها بر خلاف ارزهای سنتی به راحتی قابل رهگیری هستند و بر روی یک شبکه بلاکچین جزئیات نقل و انتقالات ثبت می شوند.کشورهای مختلف رویه های گوناگونی در رابطه با این پدیده نوظهور اتخاذ کرده اند، از ممنوعیت های چین و هند در معاملات رمزارزها تا حمایت و قانون گذاری کشورهایی نظیر ژاپن، استرالیا و کشورهای اروپایی در این رابطه. به عنوان مثال، در استرالیا کلیه شرکت هایی که در زمینه خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال فعال هستند محدودیتی برای فعالیت ندارند ولی می بایست کلیه تراکنش های تبدیل رمزارز به AUD و بالعکس را در سایت اداره آسترک (the Australian Transaction Reports and Analysis Centre) ، اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، ثبت کنند. اداره مالیات استرالیا (ATO) نیز در رابطه با اخذ مالیات از معاملات ارزهای دیجیتال به دو صورت عمل می کند، اگر شخصی سرمایه گذار باشد و برای پس انداز رمزارز را خریداری کرده باشد یا در بروکر ها اقدام به نوسان گیری کند، بنا به اظهار سود کسب شده شخص از نوسانات قیمتی تا 35% مالیات بر درآمد وضع می کند و اگر فعالیت شخص بر اساس خرید و فرش بر حسب پول فیات باشد، مالیات را از نسبت سود عرف و اظهار شده (که معمولا 1% هست) اخذ می کند.

بیت کوین چیست؟آیا می‌توان بیت‌کوین را از یک "تهدید" به یک "فرصت" بدل کرد؟ یک کارشناس معتقد است که ایران قابلیت جذب سرمایه‌گذار در این حوزه را دارد.

Sparks glow from broken Bitcoin (virtual currency) coins in this illustration picture

  • Adminstartor

کلاغ رنگ شده ؛ خودرویی خوش آب و رنگ با تکنولوژی ۳۰ سال قبل

Adminstartor | سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۱۴ ق.ظ

شرکت سایپا با تغییرات ظاهری یکی از محصولات قدیمی خود را با نام "کوییک آر پلاس" معرفی کرد. این شرکت همچنین قصد دارد بر پایه خودرو لوگان رنو، محصولات جدید را وارد بازار کند.

  • Adminstartor

اقتصاد دیجیتال

Adminstartor | سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵ ق.ظ

اقتصاد دیجیتال

Digital Economy

 

دنیا به‌سرعت به‌سمت دیجیتالی شدن در حرکت است. هیچ‌ بعدی از زندگی بشر نیست که تحت تأثیر دنیای دیجیتال قرار نگرفته باشد و طبیعتا اقتصاد نیز از این قاعده مستثنا نیست. در جهان امروز، ما با شکلی متفاوت از اقتصاد به‌نام اقتصاد دیجیتال رو‌به‌رو هستیم. اینترنت و شبکه‌های مجازی به‌شکل حیرت‌آوری اقتصاد را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند؛ به گونه‌ای که امروزه می‌توان گفت هیچ کشوری نیست که بتواند بدون اینترنت اقتصاد خود را اداره کند. حتی کشورهای بسیار فقیر در آفریقا یا کشورهایی جنگ زده مانند افغانستان نیز برای انجام بسیاری از عملیات تجاری خود ملزم به استفاده از ابزار الکترونیک هستند.

اقتصاد دیجیتال چیست؟

به زبان ساده اقتصاد دیجیتال «شبکه‌ای جهانی از اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی است که از طریق فناوری اطلاعات مانند اینترنت، موبایل و شبکه‌ها محقق شده است».

در اقتصاد دیجیتال دو رکن اساسی وجود دارد:

  • تولید کالای دیجیتال
  • تولید کالای غیردیجیتال با استفاده از فرآیندها و ابزار دیجیتال

 

  • Adminstartor