خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۵۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

مطالب علمی مهم پیرامون بوتاکس

Adminstartor | دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۵ ق.ظ

خواص فلج کننده سم بوتولینوم در سال ۱۸۹۷ کشف و تشریح شد. سال های طول کشید تا دانشمندان دریابند که اگر این سم به مقدار کم و به شیوه موضعی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند در رفع موقت چین و چروک های پوستی نقش داشته باشد. نام این سم در حوالی سال ۱۹۸۰به بوتاکس تغییر یافت و ۲۲ سال بعد، سازمان غذا و داروی آمریکا آن را به عنوان یک داروی زیبایی مورد تایید قرار داد.

• بوتاکس درواقع نوعی سم است با نام علمی بوتولینوم که توسط نوعی باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینیوم ایجاد می شود. اگر این سم از طریق خوراکی به بدن وارد شود، باعث بروز بیماری فلج کننده خطرناکی به نام بوتولیسم خواهدشد. درواقع، اولین بار سال ۱۸۹۷، این سم در مسمومیت های ناشی از نگهداری نامناسب غذا کشف شد اما امروزه از تزریق مقدار کم آن به صورت زیرپوستی برای صاف کردن چین و چروک های صورت و جوان تر نشان داده شدن پوست استفاده می شود.

  • Adminstartor

۸ نکته برای داشتن موهای سالم

Adminstartor | دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ق.ظ

پروتئین کافی دریافت کنید

به رژیم غذایی خود دقت کنید و مطمئن شوید آهن کافی دریافت می‌کنید. مطمئن شوید کم‌خونی ندارید و در رژیم غذایی شما پروتئین کافی گنجانده شده است. آهن و پروتئین برای سلامت مو ضروری‌اند.

سطح ویتامین بدن را چک کنید

سطح آهن برای سلامت مو اهمیت زیادی دارد. زنان اغلب به کمبود آهن و کم‌خونی دچار می‌شوند که بیشتر به خاطر از دست دادن ماهانه‌ی خون در قاعدگی است. برخی ویتامین‌ها وجود دارند که مصرف آن‌ها پیشنهاد می‌شود از جمله ویتامین D، امگا، روغن ماهی، مولتی‌ویتامین‌ها و آهن. بیوتین برای قدرت مو و جلوگیری از شکست آن عالی است.

  • Adminstartor

ماشین های عضلانی آمریکایی دهه های گذشته

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴ ب.ظ

 هیچ ماشینی به اندازه خودروهای عضلانی آمریکایی جذاب و دوست داشتنی نیست. زمانی که اروپایی های ماشین های عروسکی خود با موتور چهار سیلندر را در دهه 1960 میلادی نمایش می دادند، آمریکایی ها ماشین های عضلانی زیبایی داشتند که بسیار هم قدرتمند بودند. دهه 1960 میلادی، دوره طلایی ماشین های عضلانی بود. از میان این مدل ها، 20 خودرو را انتخاب و معرفی کرده ایم.

1949 Oldsmobile Rocket 88

مدتی پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از کارشناسان و طراحان خودرو از همه مهارت و قدرت خود استفاده کردند تا بتوانند ماشین های دهه 1930 را دوباره به خیابان ها بازگردانند. این علاقه به رقابت میان قدرت اتومبیل ها تبدیل شد. در آن زمان، اولدزموبیل سردمدار بود و خودروهای این کمپانی موتور V8 304 اینچ مکعب بودند. اولدزموبیل نه تنها موتورهای 135 اسب بخاری برای مدل 98 یا موتوری 6 سیلندر برای مدل متوسط 76 تولید می کرد، بلکه مدل عضلانی Rocket 88 را نیز تولید می کرد که می توانست در عرض 12 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1) -آکا

ماشین های عضلانی آمریکایی (1) ماشین های عضلانی,خودرو,ماشین آمریکایی,دهه 1960,

  • Adminstartor

جیمز دایسون James Dyson

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۲ ب.ظ

جیمز دایسون

جیمز دایسون متولد 1947 میلادی، یک هنرمند، مخترع و طراح صنعت انگلیسی است. او را به عنوان مخترع جاروبرقی هایی با کیسه ثابت و همچنین تکنولوژی جاروبرقی های بدون کیسه Dual Cyclone می دانند. بعد از اینکه او جاروبرقی های با کیسه ثابت را به فروش رساند با پولی که از این محصول به دست آورد، کارخانه دایسون را به راه انداخت. امروزه درآمد این کارخانه از شرکت هایی که در ابتدا از ایده او استقبال نکردند، بیشتر است. این محصول اکنون یکی ازمحبوب ترین و مشهورترین محصولات در بریتانیا است. در اوایل سال 2005 اعلام شد که محصولات دایسون در صدر پرفروش ترین محصولات از نوع خود در ایالات متحده هستند. دایسون دو دهه از عمر خود را صرف ارتقا و فروش و بازاریابی این محصولات کرد. اخیرا کارخانه او از «مالزبری» در بریتانیا به مالزی تغییر مکان داده است. یک دلیل این نقل و انتقال این است که دایسون قصد داشت وسعت کارخانه خود را گسترش دهد و در بریتانیا با کمبود فضا روبرو بود. با این انتقال 800 نفر کار خود را از دست دادند. اما اداره مرکزی و مرکز تحقیقات در «مالزبری» باقی ماند.

  • Adminstartor

چرم طبیعی وهمه چیز در مورد آن

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۱ ب.ظ

چرم جنسی است که در دباغی پوست خام جانوران، به ‌ویژه گاو به‌دست می‌آید. فرآیند دباغی، پوست فسادپذیر را به یک ماده‌ی طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف‌پذیر برای کاربردهای گوناگون تبدیل می‌کند. چرم در تلفیق با چوب، پایه‌ی فناوری باستانیان را شکل می‌داده است.

صنعت چرم و صنعت خز با هم متفاوت‌اند. این تفاوت از اهمیت مواد خام مورد استفاده در هر کدام پیداست. مواد خام مورد استفاده در صنعت چرم، محصولات فرعی صنعت گوشت هستند؛ در حالی ‌که گوشت ارزش بیشتری از پوست دارد. مواد خامی که در صنعت خز به کار گرفته می‌شوند، ارزش بیشتری از گوشت دارند و به همین خاطر گوشت به عنوان یک محصول جانبی تلقی می‌شود.

تاکسیدرمی اجازه‌ی استفاده از پوست حیوانات را به انسان می‌دهد، البته مهم‌تر از پوست‌شان، سر و بخشی از پشت آن‌هاست. پوست‌ها و پوست‌های خام در ساخت چسب و ژلاتین هم کاربرد دارند.

  • Adminstartor

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ
 زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش

کشور اتریش با هوای کوهستانی تازه و مناظر نفس گیرش معروف است و در عین حال مکان های فرهنگی و موزه ها و نگارخانه های مدرن و معماری بسیار چشمگیری دارد. اتریش قطعاً یکی از مقاصد گردشگری برای دوستداران سفر محسوب می شود. در اینجا به 10 مکان زیبا و جالب اشاره می کنیم که گردشگران می توانند آنها را در فهرست خود یادداشت کنند:

  • Adminstartor

حیرت انگیزترین دیدنی های دنیا

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۸ ب.ظ

 حیرت انگیزترین دیدنی های دنیا,مکانهای دیدنی جهان

کلیسای سنت پیترز واتیکان در رم ایتالیا

--------------------------------------------------

  • Adminstartor

روسیه و عجایب هفتگانه توریستی آن

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۳ ب.ظ
روسیه، بی شک یکی از زیباترین و پهناورترین کشورهای دنیا می باشد که، در شمال اوراسیا قرار گرفته است.عجایب هفت گانه روسیه, مکانهای گردشگری روسیه

این کشور پر از رمز و راز،فرهنگی پربار و دیدنی های بسیار دارد و مهد نویسندگان معروفی چون : داستایوفسکی و تولستوی می باشد.

گردشگران به دفعات  از سراسر جهان چه در قالب تور روسیه چه به صورت مستقل به روسیه سفر می کنند تا از جاذبه های این کشور خصوصاً میدان سرخ در مسکو و موزه زیبای هرمیتاژ، درسن پطرزبورگ دیدن نمایند.

در فصل تابستان که گرمای زیادی هم ندارد، می توان بیشتر از فصول دیگر گشت و از جاذبه های آن دیدن نمود. در این فصل هوا ثُباتی ندارد. هنگامی که وارد مترو می شوید آسمان آبی و صاف است اما ممکن است پس از حدوداً ۲۰ دقیقه، وقتی از مترو بیرون می آئید! ببینید که باران همه جا را فرا گرفته و زمین مرطوب می باشد. چنین هوائی را مخصوصاً در شهر سن پطرز بورگ ( پایتخت فرهنگی و مرکز سلسله رُمانوف ) بیشتر خواهید دید.

باید اندیشید که مردم، چگونه با این همه نا هماهنگی آب و هوا، کنار آمدند؟ مثل ساختن شهر سن پطرزبورگ که به سرعت در زمان پطر شکل گرفت.

  • Adminstartor

چگونه فضانورد شویم؟

Adminstartor | پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ

81e6f91f9d554557b466c39e9f95deb7

شاید بارها از خود یا دیگران پرسیده باشید که چگونه می‌توانیم فضانورد شویم؟ در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چگونه یک شخص می‌تواند فضانورد بشود و چگونه برای فعالیت‌های فضایی مثل رفتن به ایستگاه بین‌المللی فضایی آماده می‌شوند.

  • Adminstartor

قاچاق(قاچاق در ایران)

Adminstartor | پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ

قاچاق (smuggling)چیزی است که ورود آن به کشور یا معاملهٔ آن از طرف دولت ممنوع است. در علم اقتصاد به صورت مشخص به ورود و خروج کالا که مخفیانه از مرزهای کشور وارد یا خارج شود، قاچاق می‌گویند. کالای اقتصادی که مورد قاچاق قرار می‌گیرد را کالای قاچاق می‌نامند. شخص یا اشخاصی که مبادرت به انجام قاچاق می‌کنند را قاچاقچی یا سوداگر می‌گویند.

زمینه و دلایل قاچاق

هنگامی که قیمت یک کالا در یک کشور با اجرای طرح‌های دستوری و با تمهیدات خاص کاهش می‌یابد، در نتیجه سوءاستفاده‌کنندگان به دنبال تهیهٔ آن کالای ارزان‌قیمت برای قاچاق آن به بیرون از مرزها هستند.

  • Adminstartor