خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

ستاره های فوتبالبا لباس مبدل وگریم عجیب در خیابان!

حیاتی2 | پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۷ ق.ظ

شبکه انگلیسی"dans١" ویدیوی جالبی منتشر کرد که در آن ستاره های فوتبال جهان با گریم های عجیب و لباس مبدل به میان مردم عادی و فوتبالیست های آماتور می روند و با تکنیک و توانایی بالای خود آنها را حیرت زده می کنند و سپس گریم شان را برمی دارند و چهره اصلی خود را نشان می دهند و مورد تشویق مردم قرار می گیرند.

ستاره های فوتبال با لباس مبدل و گریم عجیب در خیابان!

رونالدینیو و پل پوگبا با لباس پلیس به میان مردم رفتند، ریوالدو به تمرینات یک تیم آماتور رفت و در بازی دوستانه آنها شرکت کرد. فرانک ریبری، رافینیا و داوید آلابا خودشان را به شکل افراد مسن درآوردند و کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم یوونتوس خودش را به شکل  یک فرد بی خانمان درآورد، در خیابان تکنیک نابش را به رخ کشید و سپس گریمش را برداشت و توپ را به پسربچه ای که از دیدن او شگفت زده شده بود اهدا کرد

  • حیاتی2

هاشم بیگ‌زاده در پرسپولیس

حیاتی2 | پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۴ ق.ظ

هاشم بیگ زاده مدافع چپ باتجربه فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم های فجرسپاسی،استقلال تهران،سپاهان و نفت تهران را در کارنامه دارد، با امضای قراردادی به تیم پرسپولیس پاکدشت پیوست تا در لیگ یک شاگرد فرهاد کاظمی شود.

این تیم به جز بیگ زاده،بازیکنان با تجربه و با سابقه ای نظیر امیرحسین فشنچگی و هادی شکوری را نیز جذب کرده است.

  • حیاتی2

اتلتیکو مادرید قهرمان سوپرجام اروپا شد

حیاتی2 | پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۳ ق.ظ

اتلتیکو مادرید چهارشنبه شب با پیروزی چهار بر دو برابر رئال مادرید فاتح سوپرجام اروپا شد.

در شروع بازی قرمز و سفیدپوشان به گل رسیدند. هنوز بازی به دقیقه یک نرسیده بود که دیگو کاستا در نخستین حرکت روخی بلانکو صاحب موقعیت شد. او توانست به زیبایی دروازه رئال مادرید را در ثانیه ۵۳ باز کند. پس از این اتفاق سفیدپوشان بازی را در اختیار گرفتند و حمله کردند تا این که در دقیقه ۲۷ به گل رسیدند. گرت بیل با پشت سر گذاشتن مدافعان اتلتیکو به سمت دروازه حریف سانتر کرد و کریم بنزما با ضربه سر گلزنی کرد. در ادامه بیل یک موقعیت تک به تک را از دست داد. بازی در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه نخست متعادل دنبال شد و اتلتیکو دوباره به دنبال گلزنی بود اما این اتفاق رخ نداد و نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم مادرید شروع بهتری داشت اما در گلزنی ناکام بود. نخستین تعویض بازی در دقیقه ۵۷ انجام شد و لوکا مودریچ به جای مارکو آسنسیو وارد زمین شد. لحظاتی بعد آنتوان گریزمان که کاملا در بازی محو شده بود به بیرون رفت و آنخل کورئا وارد زمین شد. در ادامه دیگو گودین در محوطه جریمه خطای هند کرد و داور یک پنالتی برای سفیدپوشان گرفت. سرخیو راموس به راحتی این ضربه را به گل تبدیل کرد. در دقیقه ۷۱ رودری از زمین خارج شد و ویتولو به میدان رفت. دقایقی بعد کاسمیرو تعویض و دنیل سبایوس وارد زمین شد. اتلتیکو در حالی که بازی قابل توجهی را ارائه نمی داد از اشتباه مارسلو بهترین بهره را برد و توانست بازی را در دقیقه ۷۹ مساوی کند. کاستا با پاس کورئا دبل کرد. ایسکو نیز تعویض شد و لوکاس واسکس به میدان رفت. در دقایق پایانی بازی آرام پیش رفت و در لحظات آخر مارسلو یک فرصت خوب را از دست داد تا بازی در وقت های اضافه دنبال شود.

در وقت های اضافه دو تیم به دنبال گلزنی بودند که اشتباه بازیکنان رئال مادرید باعث شد اتلتیکو به گل برسد. واران اجازه داد توپ در محوطه جریمه به شاگردان دیگو پابلو سیمئونه برسد و توماس که در نیمه دوم به میدان رفته بود به سائول نیگس پاس داد و بازیکن اسپانیایی با یک ضربه زیبا بازی را سه بر دو کرد. مادرید پس از خروج آسنسیو افت کرده بود نمی توانست خطر ساز شود. دوباره یک حرکت خوب کاستا توپ را به ویتولو رساند و مهاجم اسپانیایی به کوکه پاس داد. او نیز دروازه سفیدپوشان را برای چهارمین بار باز کرد.

در نیمه دوم وقت های اضافه کاستا به بیرون رفت و خوسه خیمنس وارد زمین شد تا قرمز و سفیدپوشان نتیجه را حفظ کنند. شاگردان یولن لوپتگی در این لحظات نیز کم فروغ ظاهر شدند و در مقابل اتلتیکو قصد داشت با ضد حمله ها حریف را آزار دهد. در نهایت توپی از خط دروازه ها رد نشد و اتلتیکو نخستین جام خود را در این فصل به دست آورد.

  • حیاتی2

قیمت دلار در بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر قرار گرفت

حیاتی2 | پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ق.ظ

توجه به وضعیت مناسب اقتصاد آمریکا و انتظار برای افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور تا یک ماه آینده، ارزش دلار در برابر بیشتر ارزهای جهانی افزایش یافت. هم چنین نگرانی‌ها از سرایت بحران لیر به یورو باعث شده تا تقاضا برای خرید ارزهای ایمن تر چون فرانک سوییس و ین ژاپن بیش از پیش افزایش یابد.

شاخص دلار که برابری آن در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۸۶۲.۹۶ واحد رسید که از ژوین ۲۰۱۷ به این سو بی سابقه بوده است.  بارت واکابایاشی- مدیر شعبه توکیو استریت بانک گفت: اگر می‌خواهید پولتان را به شکلی ذخیره کنید که از تلاطم‌های اخیر در امان بماند، دلار بهترین گزینه است.

لیر ترکیه امسال بیش از ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است، هر چند که در مبادلات امروز هر دلار به زیر ۶ لیر عقب نشینی کرد که یکی ازعوامل آن تصمیم بانک مرکزی ترکیه برای محدود شدن عملیات‌های ارزی بانک‌ها بود.

یورو در مبادلات امروز روز بسیار بدی داشت و به ۱۳.۱ دلار رسید، پوند نیز برای اولین بار از تابستان گذشته به ۲۷.۱ دلار کاهش یافت.  سقوط لیره به ویژه می‌تواند بانک‌های ایتالیایی را با مشکل روبرو کند که یکی از اقتصادهای بزرگ عضو منطقه یورو است. ارزش دلار در برابر ین هم افزایش یافت.

  • حیاتی2

ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟۱

حیاتی2 | پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ق.ظ


یورونیوز: صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین رده‌بندی خود از ثروتمندترین کشورهای جهان، پیش‌بینی کرده است که کشور کوچک ماکائو تا سال ۲۰۲۰ جای قطر را در صدر فهرست خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود سرانه تولید ناخالص داخلی ماکائو، این کشور کازینوها و پایتخت شرط‌بندی جهان، تا دو سال دیگر به ۱۴۳هزار و ۱۱۵ دلار برسد و تبدیل به ثروتمندترین کشور جهان شود.

به این ترتیب قطر، که پیش‌بینی می‌شود سرانه تولید ناخالص ملی‌اش به ۱۳۹هزار و ۱۵۱ دلار برسد، جای خود را در مقام نخست از دست خواهد داد.

ماکائو از زمانی که در بیست‌ سال پیش به تحت حاکمیت چین بازگشت تبدیل به قطب شرط‌بندی این کشور شد. این کشور به عنوان سرزمینی خودمختار وابسته به چین تنها مکانی در این ناحیه است که در آن قمار قانونی به شمار می‌آید و در نتیجه بسیاری از شرطبندان منطقه سالیانه به این ناحیه سرازیر می‌شوند.

در رتبه‌های بعدی ثروتمندترین کشورهای جهان بر اساس تولید ناخالص ملی کشورهای لوکزامبورگ، سنگاپور، برونئی دارالسلام، ایرلند، نروژ، امارات متحده عربی، کویت و هنگ‌کنگ قرار دارند.

در این رتبه‌بندی کشورهای آمریکا در رتبه ۱۲، آلمان در رتبه ۱۷، فرانسه در رتبه ۲۸ و انگلیس در رتبه ۲۹ قرار گرفته‌اند.

  • حیاتی2

رد پای کیروش

حیاتی2 | پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۲ ق.ظ

 کارلوس کی روش بدون شک یکی از افراد کلیدی و تاریخی فوتبال ایران است که اثرات مثبت و یا گا‌ها منفی او بر روند و مسیر فوتبال کشورمان بعد‌ها با ماجرا‌هایی که از آن افشا خواهد شد، چون یک کتاب ممنوعه به چاپ خواهد رسید و همگان را دچار تحیر خواهد کرد!
کی روش در داخل کشور موافقان زیادی را همواره پیش روی خود دیده، اما نباید فراموش کرد که مخالفین وی نیز کم تعداد نیستند؛ برخی وی را ناجی بزرگ یوز‌ها و برخی او را بازیگر مستطیل سبز می‌خوانند! روش‌های پیشبردی او در معضلات و درگیری ها، تاریک‌ترین قسمت کارنامه اش خوانده می‌شود، چرا که دوستان کارلوس در عرض یک شب می‌توانند با نقدی کوتاه تبدیل به یک دشمن خونی شوند.
داغ‌ترین بحث در این روز‌ها تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال است؛ قراردادی که باز هم به دلیل پرداخت رقمی سنگین مورد نقد‌های بسیاری از افراد قرار دارد؛ اما هنگامی که متوجه رد پای دو مجری مشهور صدا و سیما در عقد قرارداد‌های او با فدراسیون فوتبال شوید، قطعا تمامی افکار گذشته خود را به دور خواهید ریخت و به دنبال سرنخ‌هایی دیگر از معمای کی روش و ارقام نجومی اش خواهید رفت.
دو زوج مشهور صدا و سیما که هردو از مجریان مشهور صدا و سیما و البته رادیو محسوب می‌شوند، بر اساس اطلاعات دقیق منابع موثق خبری نقشی ویژه را در قرارداد‌های کی روش با بانک سامان و در ادامه آن با فدراسیون بازی می‌کنند که در هر دوره مذاکره چیزی بالغ بر ۲۰ درصد مبالغ‌های توافق شده را به نرخ روز دلار دریافت خواهند کرد!
هنوز نمی‌توان هیچ دلیلی را از حضور این دو فرد در روند قرارداد‌های کی روش و سهم خواهی شان از مبلغ‌های واریز شده با فدراسیون و بانک سامان پیدا کرد! چرا که هیچ گونه ارتباطی را میان مجری‌های صدا و سیما و سرمربی تیم ملی نمی‌توان یافت، جز اتفاقات پشت پرده‌ای که بعد‌ها با افشا شدن آن موجب ایست قلبی فوتبال خواهد شد!

  • حیاتی2

بهترین فوتبالیست دونیا کیه

حیاتی2 | چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۰۶ ق.ظ

صفحه توئیتر ریاضه در یک نظرسنجی از کاربران خود خواست تا بهترین بازیکن ١۸ سال اخیر فوتبال جهان را از بین لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، زین الدین زیدان، رونالدو و رونالدینیو انتخاب کنند که در پایان این نظرسنجی لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم بارسسلونا عنوان بهترین فوتبالیست جهان در ١۸ سال اخیر را از آن خود کرد. کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم یوونتوس نیز در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

 

  • حیاتی2

ایران برای جام جهانی قطر چیکار می خواد بکنه

حیاتی2 | چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۷ ق.ظ

عدنان موسی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صادرات ایران به قطر اینگونه توضیح داد که قبل از تحریم شدن کشور قطر، میزان صادرات ایران به این کشور ۶۵ میلیون دلار بود که بعد از شروع تحریم‌ها تا پایان شهریور سال گذشته آمار صادرات ایران به قطر ۲۶۰ میلیون دلار شده است که هرچند ۲۱۴ درصد رشد کرده است اما در تجارت بین‌الملل رقم قابل توجهی نیست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به میزبانی قطر در جام‌جهانی سال ۲۰۲۲ گفت: با توجه به اینکه این میزبانی جزو بزرگترین رویداد اقتصادی و ورزشی دنیاست، ایران هم باید با برنامه پیش برود که در هین راستا اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از مهر ماه اجرا خواهد کرد.

صادرات ایران به قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده و طبق آخرین آمار گمرک، در دو ماهه نخست امسال ۲۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی ۱.۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۶۵ درصد از کل ارزش صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود و از این حیث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در دو ماهه نخست سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۸۱۴ تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن فقط هشت میلیون و ۸۹۹ هزار دلار بوده است. به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در دو ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۶۴ درصد و از لحاظ ارزش بیش از ۴۳۵ درصد افزایش یافته است.

نکته مهم این آمار افزایش قیمت کالاهای صادراتی به قطر است که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته کالاهای با ارزش بالاتری به این کشور صادر شده است.

  • حیاتی2

قاضا برای نفت اوپک کمتر میشود

حیاتی2 | چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۲ ق.ظ

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد جهان در سال ۲۰۱۹ به ۳۲.۰۵ میلیون بشکه در روز نفت این گروه نیاز خواهد داشت که این برآورد ۱۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته این گروه کاهش نشان می‌دهد.

بازنگری اوپک در دورنمای تقاضای جهان برای نفت این گروه به معنای این است که فشار کمتری روی سایر تولیدکنندگان اوپک برای جبران سقوط تولید ونزوئلا و لیبی و همچنین افت احتمالی تولید ایران به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا وجود دارد.

قیمت‌ نفت پس از این که در ماه مه به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد، با انتظار برای عرضه بیشتر از سوی اوپک و شرکای این گروه از جمله روسیه کاهش پیدا کرده است.

اوپک در گزارش ماهانه خود خاطر نشان کرد نگرانی نسبت به تنش‌های تجاری جهانی در ژوییه روی قیمت‌های نفت سنگینی کرد با این حال این گروه انتظار دارد بازار با تقاضای خوب برای محصولات پالایشی تقویت شود.

در گزارش اوپک آمده است: تحولات اقتصادی جهانی مطلوب و فعالیت صنعتی فزاینده از تقاضا برای فرآورده‌های نفتی در ماه‌های آینده حمایت خواهد کرد و به برداشت بیشتر از ذخایر دیزل منجر می‌شود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در دیداری که در ژوئن داشتند، پس از ماه‌ها تولید کمتر از میزان توافق شده که عمدتا ناشی از سقوط تولید ونزوئلا بود توافق کردند پایبندی خود به پیمان کاهش تولید را که از ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا گذاشته بودند، به ۱۰۰ درصد کاهش دهند.

اوپک در گزارش اخیرش اعلام کرد: تولید نفت این گروه در ژوییه به ۳۲.۳۲ میلیون بشکه در روز رسیده که اگرچه نسبت به میزان تقاضای برآورد شده برای سال ۲۰۱۹ بالاتر است، اما نسبت به تولید ژوئن تنها ۴۱ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. عربستان سعودی در ژوئن در پی فشار آمریکا و سایر مصرف‌کنندگان بزرگ برای جبران کمبود عرضه به بازار و آرام کردن روند سریع رشد قیمت‌ها، تولید خود را افزایش داده بود و به گفته منابع آگاه تولید این کشور در ژوییه بالاتر رفت، اما عربستان سعودی ماه گذشته اعلام کرد نمی‌خواهد بازار دچار اشباع عرضه شود و تلاش نخواهد کرد نفت بیشتر از میزان نیاز مصرف‌کنندگان به بازار عرضه کند.

کندی تقاضا

رشد سریع تقاضا برای نفت بود که به اوپک کمک کرد بازار را متعادل کند، اما انتظار می‌رود روند رشد آن در سال آینده ملایم شود. اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت به میزان ۱.۴۳ میلیون بشکه در روز رشد کند که ۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از میزان پیش‌ بینی شده در گزارش قبلی این گروه است و نسبت به ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ کمتر نشان می‌دهد.

عربستان سعودی در ژوییه به اوپک اعلام کرد که تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۱۰.۲۸۸ میلیون بشکه در روز رسانده است. آمار اوپک که از اطلاعات منابع ثانویه تهیه شده این کاهش تولید را تایید کرد که البته با افزایش تولید کشورهای دیگر مانند کویت و نیجریه جبران شد.

طبق محاسبات رویترز این آمار نشان می‌دهد پایبندی به توافق کاهش تولید به ۱۲۶ درصد کاهش یافته، اما اعضای اوپک همچنان بیش از میزانی که وعده داده بودند تولید خود را کاهش می‌دهند. نرخ پایبندی اوپک به کاهش تولید در ژوئن ۱۳۰ درصد بود.

تولید اوپک در ژوییه ۲۷۰ هزار بشکه در روز بیش از میزانی بود که اوپک انتظار داشت برای نفت این گروه تقاضا وجود داشته باشد که نشان می‌دهد مازاد اندکی در بازار وجود دارد و اوپک به همان میزان مشابه به تولیدش ادامه خواهد داد و قیمت‌های بالاتری که پس از اجرای توافق کاهش تولید اوپک ایجاد شد باعث رشد عرضه رقیبان و جهش تولید نفت شیل آمریکا شده است. اوپک انتظار دارد عرضه نفت غیراوپک به میزان ۲.۱۳ میلیون بشکه در روز در سال آینده رشد کند که ۳۰ هزار بشکه در روز بالاتر از برآورد قبلی این گروه است.

  • حیاتی2