خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

راهنمای جامع رنگ مو - بهترین و پرطرفدارترین برندها

Adminstartor | چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۳۲ ق.ظ

رنگ مو چیست؟

رنگ مو به مجموعه‌ای از رنگ‌دانه‌های طبیعی و یا مصنوعی اطلاق می‌شود و از آن برای رنگ آمیزی کردن موها به منظور افزایش زیبایی استفاده می‌گردد. رنگ‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی وجود دارند و استفاده‌ی صحیح از آن‌ها می‌تواند تاثیرات بسیار عمیقی را بر روی زیبایی و چهره‌ی شما بگذارد و به همین دلیل است که شما باید در انتخاب رنگ مناسب برای موهای خود نهایت دقّت را صرف نمایید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

همچنین، تکنیک‌های مختلفی نیز برای رنگ کردن موها وجود دارند و انتخاب تکنیک مناسب به اندازه‌ی انتخاب بهترین رنگ مو از اهمیت بالایی برخوردار است و نکات بسیاری باید در این زمینه رعایت شوند. در ادامه می‌توانید اطّلاعاتی را در رابطه با انواع رنگ‌ها و کاربردهای آن‌ها بدست آورید.

انواع بهترین رنگ مو را بهتر بشناسیم

با انواع رنگ مو آشنا شوید

رنگ‌های مو موقت

رنگ موهای موقت جزو رایج‌ترین رنگ‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند و از کاربردهای فراوانی در صنعت مد و زیبایی برخوردار هستند. این رنگ‌ها که با عنوان رنگ‌های قابل شستشو نیز شناخته می‌شوند تنها لایه‌ی بیرونی ساقه‌ی مو را رنگ آمیزی می‌کنند و به این دلیل است که تاثیر استفاده از این رنگ‌ها به صورت کوتاه مدّت می‌باشد.

با این حال، در هنگام استفاده از این رنگ‌ها باید به این نکته توجّه داشته باشید که میزان رنگ‌پذیری موهای آسیب‌ دیده با رنگ‌های موقّت بیشتر از موهای سالم و معمولی می‌باشد و استفاده‌ی مداوم از این رنگ‌ها در این شرایط می‌تواند موجب جذب شدن رنگ مو به ساقه‌ی موها شود و مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید.

رنگهای مو‌ نیمه موقت

رنگ‌های نیمه موقّت به رنگ موهایی گفته می‌شود که در ساختار خود فاقد آمونیوم می‌باشند و در استفاده از آن‌ها نیازی به مصرف اکسیدان برای تثبیت رنگ نیست و این ویژگی موجب شده است تا این‌گونه رنگ‌ها به گزینه‌ی مناسبی برای رنگ آمیزی موهای خاکستری تبدیل شوند.

این رنگ‌ها پس از 7 الی 8 مرتبه شستشو از بین می‌روند و استفاده از این نوع رنگ‌ها از شیوع بالایی در میان بانوان برخوردار است زیرا ممکن است که نتایج حاصل از رنگ آمیزی نتوانند رضایت شما را جلب کنند و در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد زیرا این رنگ‌ها پس از گذشت مدّت زمان کوتاهی و با شستشو از بین می‌روند.

رنگهای مو‌ نسبتا موقت

رنگ مو‌های نسبتاً موقّت به رنگ‌هایی گفته می‌شود که میزان ماندگاری آن‌ها در حد فاصل میان رنگ‌های نیمه موقّت و رنگ‌های دائمی قرار دارد. این رنگ‌ها نیز همچون رنگ‌های نیمه موقّت فاقد آمونیوم هستند ولی در هنگام مصرف این رنگ‌ها از اکسیدان برای افزایش نفوذ‌پذیری رنگ به ساختار موها استفاده می‌شود و این ویژگی موجب شده است تا میزان ماندگاری این رنگ‌ها به میزان قابل توجّهی افزایش یابد.

این نوع رنگ‌ها می‌‌توانند تا 24 بار شستشو ماندگاری داشته باشند ولی با این حال، همچنان میزان ماندگاری این رنگ‌ها کم‌تر از انواع دائمی می‌باشد و این مورد یکی از دلایل محبوبیّت این نوع ترکیبات در میان بانوان شده است.

رنگهای مو دائمی

رنگ‌‌های دائمی دارای بیشترین ماندگاری در میان رنگ‌های موجود در بازار هستند و در برخی از مواقع این رنگ‌ها تا زمان رشد موهای جدید بر روی موی شما ماندگار خواهند شد. رنگ موهای دائمی معمولاً از ترکیب شیمیایی پیچیده‌تری برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها نیازمند طی کردن مراحل بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ‌ها می‌باشد و به همین دلیل است که این رنگ‌ها تا عمق مو نفوذ می‌کنند و ماندگاری بسیار طولانی‌تری را به همراه دارند.

پرطرفدار‌ترین رنگ ‌مو در دنیا

رنگ Bold Roots

خوشبختانه یکی از پرطرفدار‌ترین تکنیک‌های مورد استفاده در دنیای مد به تلاش و زحمت زیادی برای پیاده‌سازی نیاز ندارد و این ویژگی موجب شده است تا بانوان بسیاری در سراسر جهان از این تکنیک برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایند. در تکنیک Bold Roots رنگ ریشه‌ی موها حفظ می‌شود و ادامه‌ی ساقه‌ی مو با استفاده از رنگ‌های روشن رنگ آمیزی می‌شود و این مسئله موجب افزایش زیبایی و جذّابیت موها ضمن حفظ کردن رنگ اصلی مو می‌گردد.

تکنیک Bold Roots یکی از پرطرفدار‌ترین تکنیک‌های رنگ آمیزی در سال 2020 می‌باشد و بسیاری از سلبریتی‌ها از این روش برای افزایش جذّابیت موهای خود استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این روش تنها مختص افراد دارای موهای تیره نمی‌باشد و می‌توان از ترکیب سایر رنگ موها نیز برای اجرای این روش استفاده کرد.

رنگ مو Bold Roots
رنگ مو Bold Roots

رنگ Chocolate Truffle

در این تکنیک رنگ آمیزی از دو نوع رنگ قهوه‌ای با شماره‌های مختلف برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود و استفاده از رنگ موهای مختلف به این طریق می‌تواند ضمن حفظ حالت چهره و صورت شما، زیبایی موهای شما را نیز افزایش دهد. ویژگی اصلی رنگ Chocolate Truffle حالت طبیعی موها پس از اجرای این روش می‌باشد و شما می‌توانید از این مدل رنگ آمیزی مو که جزو پرطرفدار‌ترین متد‌ها در میان زیباجویان می‌باشد برای افزایش زیبایی موهای خود استفاده نمایید.

رنگ مو Chocolate Truffle
رنگ مو Chocolate Truffle

رنگ Wheat Blonde

Wheat Blonde یکی دیگر از رنگ موهای پرطرفدار در میان افراد مشهور و بانوان در سراسر جهان می‌باشد و مزیّت اصلی آن طبیعی بودن حالت و رنگ موها بدون استفاده از رنگ‌های برّاق و زننده است و این ویژگی موجب شده است تا این مدل به سرعت در میان بانوان گسترش یابد. Wheat Blonde جزو رنگ‌های متوسّط و متعادل محسوب می‌شود و استفاده از هایلایت‌های روشن در کنار تیره کردن ریشه‌های مو موجب تبدیل شدن این رنگ مو به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موهای بلند شده است. رنگ موهای ییلدیزآرگون در برهه هایی از این رنگ است.

رنگ مو Wheat Blonde
رنگ مو Wheat Blonde

رنگ موی Orchard Red

این رنگ مو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی محسوب می‌شود که دارای موهای قرمز و پوستی روشن هستند و استفاده از تکنیک Orchard Red در این افراد می‌تواند بدون تغییر وضوح و حالت چهره موجب نمایان شدن بهتر موهای آن‌ها شود. با استفاده از تکنیک Orchard Red میزان درخشندگی موها در مواجهه با نور طبیعی خورشید افزایش خواهد یافت و استفاده از سایه‌های رنگ مسی مایل به طلایی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای فصول گرم سال تلقّی شود.

رنگ مو Orchard Red
رنگ مو Orchard Red

راهنمای انتخاب رنگ موی متناسب با رنگ پوست

رنگ مو و تطابق با رنگ پوست
به پوست شما چه رنگ مویی بیشتر میاد؟!

انتخاب رنگ موی مناسب بدون توجّه به عوامل تعیین کننده در این زمینه می‌تواند موجب کاهش زیبایی شما شود و ضمن هدر دادن وقت و هزینه‌‌ی شما، مشکلات فراوانی را نیز برای شما ایجاد نماید. در هنگام انتخاب رنگ مو باید مواردی همچون: رنگ پوست صورت، رنگ چشم‌ها و علایق شخصی در نظر گرفته شوند تا فرایند رنگ آمیزی موها بتواند رضایت کامل شما را جلب نماید.

با این حال، رنگ پوست صورت در میان عوامل عنوان شده از اهمیّت بیشتری برخوردار است و توجّه به این مسئله می‌تواند قسمت عمده‌ای از مشکلات شما را برطرف نماید. به منظور آشنایی با رنگ موهای مناسب برای انواع پوست صورت در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ موهای مناسب برای افراد دارای پوست‌‌های سفید

افراد دارای پوست‌های روشن بهتر است که از رنگ ‌موهای بلوند پلاتینیومی، شامپاینی و یا رنگ‌های نزدیک به رنگ کتان برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده نمایند زیرا این رنگ‌ها هماهنگی بسیار مناسبی را با این نوع پوست‌ها دارا می‌باشند و می‌توانند حالت چهره را بهتر نمایان کنند. همچنین، استفاده از اکستنشن‌های شماره‌ی 10.8، M7.8/10.8، M7.3/10.8 و M7.1/10.8 می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای افراد دارای پوست‌های روشن و سفید محسوب شود.

رنگ موهای مناسب برای افراد دارای پوست‌های نسبتاً روشن و یا خاکستری

رنگ‌های سرد دارای هماهنگی مناسبی با چهره‌ی افراد دارای پوست‌های خاکستری، سفید ماسه‌ای و قهوه‌ای فندقی هستند و استفاده از اکستنشن‌های شماره‌ی O7.3/10.8، M7.1/10.8، 7.3، 7.1، 5.1 و 7.5 می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای این افراد محسوب شود.

رنگ موهای مناسب برای افراد دارای پوست‌‌های متوسّط و گرم

رنگ‌های بلوند و بلوند مایل به طلایی، بلوند مایل به مسی و بلوند مایل به عسلی بهترین انتخاب‌ها برای افراد دارای پوست‌های گرم و متوسّط محسوب می‌شوند و استفاده از اکستنشن‌های شماره‌ی 8.0، 8.3، 7.8، M7.8/10.8، M7.5/10.8 و M7.4/10.8 می‌تواند زیبایی این رنگ‌ موها را بیش از پیش نمایان سازد.

رنگ‌های مناسب برای افراد دارای پوست‌های تیره

رنگ‌های سیاه و اسپرسویی انتخاب‌های خوبی برای افراد دارای پوست تیره می‌باشند و استفاده از اکستنشن‌های شماره‌ی 1.2، 1.0 و 2.3 به این افراد توصیه می‌شود.

قبل از انتخاب رنگ مو به چه نکاتی باید دقت کنم؟!

رنگ مو
قبل از شروع فرایند رنگ کردن مو باید به نکاتی توجه کنید.
  • مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب رنگ مو مناسب برای موهای خود به آن توجّه نمایید این است که شما باید با انتخاب خود کاملاً راحت باشید و نباید رنگ موی انتخاب شده موجب نارضایتی شما شود. مدل‌های مختلف رنگ مو دائماً در حال روانه شدن به بازار هستند و چنانچه شما با رنگ‌های برند و بروز راحت نیستید و تمایلی را برای استفاده از آن‌ها ندارید، بهتر است که به سراغ رنگ‌های مورد علاقه خود بروید.
  • چنانچه چشمان شما به رنگ آبی می‌باشد بهتر است که به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید زیرا این رنگ‌ها با رنگ آبی دارای هماهنگی بیشتری هستند و افراد دارای چشمان سبز بهتر است که از رنگ‌های دارای زمینه‌ی قرمز و یا مسی استفاده کنند تا زیبایی چشمان آن‌ها بیش از پیش نمایان شود.
  • چنانچه پوست شما دارای زمینه‌ی صورتی می‌باشد بهتر است که از رنگ‌های قرمز پرهیز نمایید و در صورتی که پوست شما دارای زمینه‌ی زرد رنگ می‌باشد نباید از رنگ‌ موهای زرد استفاده نمایید و بهتر است که به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید.
  • رنگ موی مورد نظر خود را بر اساس زمان و هزینه‌ی خود انتخاب نمایید و به این نکته توجّه داشته باشید که هر چقدر رنگ انتخاب شده با رنگ زمینه‌ی موهای شما تفاوت داشته باشد، هزینه‌های نگهداری آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین، در شرایطی که قصد صرف زمان و هزینه‌ی زیادی را ندارید بهتر است که به سراغ رنگ‌هایی بروید که شباهت بیشتری را به رنگ اصلی موهای شما دارند.

هنگام انتخاب رنگ مو به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنم؟

انتخاب رنگ مو
هنگام انتخاب رنگ مو به این نکات دقت کنید

هدف شما از رنگ کردن مو

هدف شما از رنگ کردن موها مهم‌ترین موردی است که باید به آن توجّه نمایید. همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، رنگ‌های قابل استفاده برای زیبایی موها از نظر میزان ماندگاری تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند و شما قبل از انتخاب رنگ مناسب برای موهای خود باید از میزان ماندگاری آن اطّلاع داشته باشید تا بعد از استفاده از رنگ دچار پشیمانی نشوید. با این حال، در بیشتر موارد رنگ‌های نیمه موقّت و نسبتاً موقّت انتخاب‌های بهتری نسبت به سایر گزینه‌ها محسوب می‌شوند و در صورت بروز مشکل و یا نارضایتی جای نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت.

کوتاه و یا بلند بودن مو

برخی از رنگ‌ موها و یا تکنیک‌های رنگ آمیزی مو با موهای کوتاه هماهنگ نیستند و توجّه به این نکته می‌تواند در زیبایی نتایج بدست آمده تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال: استفاده از رنگ‌ها و یا هایلایت‌های روشن برای موهای کوتاه با بازده مناسبی همراه نیست و عدم توجّه به این نکته در هنگام رنگ کردن مو می‌تواند زیبایی شما را به شدّت تحت تاثیر قرار دهد.

حالت موها

حالت مو جزو مواردی است که نقش بسیار پر رنگی را در میزان زیبایی و جذّابیت مو ایفا می‌کند و از این جهت باید به آن توجّه کرد. اگرچه موهای صاف و یا کم موج بهترین گزینه برای اجرای تکنیک‌های مختلف رنگ آمیزی هستند ولی باید به این مورد توجّه نمایید که این مسئله نباید معیار نهایی شما در تصمیم‌گیری باشد و شما باید تمامی موارد عنوان شده در این رابطه را در نظر بگیرید تا نتایج بدست آمده باب میل شما باشند و مشکلی پس از رنگ کردن موها ایجاد نشود.

مزایا، معایب و خطرات استفاده از رنگ مو

رنگ کردن مو چه مزایا و معایبی دارد؟!

مزایای استفاده از رنگ مو

استفاده از رنگ مو روشی آسان و کم هزینه برای افزایش زیبایی می‌باشد و به همین دلیل است که بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند تا از این تکنیک برای افزایش شادابی و زیبایی خود استفاده نمایند. همچنین، با افزایش سن قدرت تولید رنگ دانه‌ها در مو دچار کاهش می‌شود و رنگ کردن موها می‌تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند.

امروزه رنگ‌ها در انواع مختلفی موجود هستند و امکان انتخاب رنگ مناسب با پوست و موی افراد مختلف فراهم است و این ویژگی موجب شده است تا استفاده از رنگ‌ها برای تغییر چهره و افزایش زیبایی به امری متداول در سراسر جهان تبدیل شود. بعلاوه، برخی از انواع رنگ‌ها دارای ویتامین‌های مختلف و کراتین می‌باشند که به حفظ شادابی و زیبایی مو کمک می‌کنند و از ریزش و یا ضعیف شدن موها جلوگیری می‌‌نمایند.

معایب استفاده از رنگ مو

اگرچه استفاده از رنگ‌ مو روشی مناسب برای افزایش زیبایی محسوب می شود ولی در برخی از مواقع مشاهده شده است که این رنگ‌ها موجب وارد شدن آسیب‌هایی به پوست و مو شده‌اند. برخی از رنگ‌ها دارای ترکیباتی سمّی و مضر برای پوست هستند و می‌توانند باعث ایجاد شدن التهابات پوستی و مشکلات مربوط به آن شوند و در نهایت موجب ریزش مو گردند.

همچنین، استفاده‌ی مداوم از رنگ مو و دکلره کردن مداوم موها می‌تواند زمینه را برای وارد شدن آسیب‌های شدید به ساقه‌ی مو فراهم نماید و خسارات سنگینی را به فولیکول‌های مو وارد کند و باید قبل از استفاده از رنگ‌ها برای افزایش زیبایی مو به این مورد توجّه کرد. برخی از افراد دارای حسّاسیت نسبت به ترکیبات موجود در رنگ مو هستند و حتّی یک بار استفاده از این مواد برای افزایش زیبایی می‌تواند مشکلات شدید پوستی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و این افراد باید از مصرف این نوع ترکیبات برای برای تغییر چهره خود اجتناب کنند.

خطرات استفاده از رنگ مو

در صورت رعایت موارد ذکر شده مشکل خاصی در هنگام استفاده از رنگ مو برای شما ایجاد نخواهد شد و تنها نکته‌ی باقی مانده در این زمینه مربوط به استفاده از این ترکیبات در دوران بارداری است. در این رابطه بهتر است به این نکته توجّه داشته باشید که رنگ‌های استفاده شده در صنعت مد و زیبایی در بهترین حالت همچنان دارای برخی از ترکیبات شیمیایی نسبتاً مضر و جهش‌زا هستند و به همین دلیل است که استفاده از این مواد در دوران بارداری منع شده است زیرا این ترکیبات می‌توانند از طریق بند ناف به جنین منتقل شوند و سلامت او را با خطراتی جدّی مواجه نمایند.

بنابراین، پزشکان توصیه کرده‌اند که رنگ کردن موها در دوران بارداری انجام نشود تا مشکلی از نظر سلامتی برای مادر و جنین ایجاد نگردد.

معرفی پرطرفداترین و بهترین برندهای رنگ مو در ایران

برند L’Oreal

رنگ مو برند L'Oreal

L’Oreal به عنوان یکی از معروف‌ترین برند‌های تولید کننده‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی در سراسر جهان شناخته می‌شود و طیف گسترده‌ای از محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی را روانه‌ی بازار‌های جهانی می‌کند.

خوشبختانه محصولات و تولیدات این شرکت معتبر فرانسوی در ایران نیز موجود هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای افزایش زیبایی خود استفاده نمایید ولی لازم به ذکر است که در خرید محصولات این شرکت باید دقّت کافی را صرف کنید زیرا محصولات تقلّبی بسیاری با برند این شرکت در بازار داخلی ایران به فروش می‌رسند و استفاده از این محصولات می‌تواند زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ موهای این شرکت از شهرت جهانی برخوردار هستند و مواردی همچون: Iced Chocolate 415، Burgundy 316، Darkest Brown 300 و Black Cherry 360 جزو معروف‌ترین تولیدات این کمپانی محسوب می‌شوند.

برند Garnier

رنگ مو برند Garnier

Garnier یکی دیگر از شرکت‌های فرانسوی فعّال در بازار ایران می‌باشد و محصولات آن به داشتن کیفیّت بالا و عدم وجود ترکیبات شیمیایی مضر معروف هستند. این شرکت در زمینه‌ی تولید رنگ مو نیز فعّالیت دارد و امکان خرید محصولات اصل و باکیفیّت این برند در ایران فراهم است.

از جمله مهم‌ترین و بهترین رنگ‌های تولید شده توسّط این شرکت می‌توان به مواردی همچون: Black Cherry 42-Deep Burgundy، White Chocolate 111- Extra Light Ash Blonde، Chestnut 53 – Medium Golden Brown و Multi Lights Sugar cane H2- Golden Brown اشاره کرد از شهرت بیشتری در میان زیباجویان برخوردار هستند.

برند Revlon

رنگ مو برند Revlon

Revlon یکی از کمپانی‌های پیشتاز در زمینه‌ی تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد و محصولات این شرکت از شهرت جهانی برخوردار هستند. این شرکت آمریکایی در زمینه‌ی تولید رنگ مو نیز فعّالیت دارد و رنگ‌های تولید شده توسّط آن به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختلف دارای مضرّات کم‌تری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار هستند.

همچنین، رنگ‌های شرکت Revlon فاقد نرم کننده می‌باشند و به صورت آماده‌ی مصرف به فروش می‌رسند. از جمله مهم‌ترین رنگ موهای تولید شده توسّط این شرکت می‌‌توان به موادی همچون: Medium Brown – 4 N، Light Golden Brown – 5G، Dark Auburn – 3R، Light Ash Blonde – 80 و Medium Blonde – 74 اشاره کرد که در بازار ایران نیز موجود هستند و طرفداران مخصوص به خود را دارند.

برند Vidal Sassoon

رنگ مو برند Vidal Sassoon

این شرکت یکی دیگر از کمپانی‌های تولید کننده رنگ مو در جهان می‌باشد و محصولات آن از قدمت بیشتری در بازار ایران برخوردار هستند. این کمپانی انگلیسی به همراه رنگ موهای خود یک سرم تقویت کننده را نیز به فروش می‌رساند که می‌تواند از موهای شما در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی موجود در رنگ محافظت نماید.

با این وجود، در صورت عدم استفاده از این سرم نیز جای نگرانی وجود ندارد زیرا تمامی محصولات این برند قدیمی دارای تاییدیه CE اروپا هستند و شما می‌توانید با خیالی آسوده از محصولات این برند رنگ مو برای افزایش زیبایی خود استفاده کنید. محصولات بسیاری همچون: Vidal Sassoon London Lilac و Vidal Sassoon Midnight Black وجود دارند که جزو محبوب‌ترین رنگ موهای تولید شده توسّط این شرکت هستند و طرفداران زیادی را در سطح جهان دارند.

برند Phyto

رنگ مو برند Phyto

Phyto از دیگر شرکت‌های انگلیسی فعّال در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی ایران می‌باشد و معمولاً محصولات آن از نظر قیمت گران‌تر هستند. رنگ موهای این کمپانی از شهرت جهانی برخوردار هستند و میزان آمونیاک و مواد شیمیایی مضرّ موجود در رنگ‌های تولید شده توسّط این شرکت کم‌تر از محصولات سایر برند‌ها می‌باشد است و این ویژگی موجب شده است تا رنگ‌های این شرکت به گزینه‌ی مناسبی برای افراد دارای حسّاسیت‌های پوستی تبدیل شود. از جمله معروف‌ترین رنگ موهای این شرکت می‌توان به مواردی همچون: Phyto color – 9 Very Light Blonde، Permanent Hair Color Light Brown Shade و Phyto Permanent Hair Dye 6 اشاره کرد.

رنگ مو صنعتی یا ارگانیک؟

رنگ مو ارگانیک واژه‌ای جدید در صنعت مد و زیبایی محسوب می‌شود و امروزه بسیاری از کمپانی‌ها محصولات و تولیدات خود را با این عنوان روانه‌ی بازار می‌کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب نمایند. محصولات ارگانیک به محصولاتی اطلاق می‌شود که در فرایند ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده است و ترکیبات مصرف شده در تولید آن‌ها تماماً طبیعی و ارگانیک می‌باشند.

با این حال، آیا تولید رنگ ‌های ارگانیک برای مصارف زیبایی امکان‌پذیر است؟ پاسخ این سوال منفی می‌باشد و به جرات می‌توان ادّعا کرد که چیزی با عنوان رنگ ارگانیک در بازار وجود ندارد و کسانی که اینگونه محصولات را با عنوان ارگانیک به فروش می‌رسانند قصد کسب سود بیشتر از این طریق را دارند زیرا امکان تهیه‌ی تمامی ترکیبات استفاده شده در ساخت رنگ مو از روش‌های طبیعی وجود ندارد و در بهترین حالت تنها 80 تا 90 درصد ترکیبات یک رنگ ارگانیک هستند.

اگرچه استفاده از محصولات و لوازم آرایشی ارگانیک مضرّات کم‌تری را برای پوست و مو به همراه دارد ولی بهتر است به این نکته توجّه نمایید که تمامی محصولات آرایشی معتبر دارای تاییدیه‌های بهداشتی از سازمان‌های شناخته شده هستند و استفاده از رنگ‌های غیر ارگانیک به معنای متحمّل شدن آسیب‌ها و زیان‌های جبران ناپذیر به مو نمی‌باشد. در کل، در هنگام انتخاب رنگ موی مورد نظر خود تا حد امکان به سراغ محصولات برند‌هایی بروید که از ترکیبات ارگانیک بیشتری در تولید رنگ‌های خود استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانید گام‌های بلندی را در راستای سلامتی پوست و موی خود بردارید.

چگونه موهای خود را از ترکیبات مضر موجود در رنگ های مو محافظت کنیم؟

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، ترکیبات شیمیایی مختلفی در ساختار رنگ مو وجود دارند که برخی از آن‌ها می‌توانند موجب وارد شدن آسیب به پوست و موی شما شوند. از جمله مهم‌ترین ترکیبات مضرّ موجود در رنگ‌ها می‌توان به مواردی همچون: آمونیاک، پراکسید، فنیلین دیامید، دی آمینو بنزن، تولوئن و … اشاره کرد که می‌توانند مشکلاتی همچون: وارد شدن آسیب مستقیم به فولیکول‌های مو، شکستگی مو، نازک شدن مو، التهاب و قرمزی پوست سر و … را در مصرف کنندگان ایجاد نمایند و زیبایی آن‌ها را با خطراتی جدّی مواجه کنند.

با این حال، رنگ‌ موهایی نیز در بازار وجود دارند که این ترکیبات به میزان کم‌تری در ساخت آن‌ها استفاده شده است و این مسئله موجب افزایش ضریب ایمنی آن‌ها گردیده است و شما می‌توانید با خرید این محصولات خیال خود را از جانب مواد خطرناک موجود در این محصولات آسوده نمایید. همچنین، استفاده از سرم‌های تقویت کننده مو نیز راهکاری مناسب برای جلوگیری از وارد شدن آسیب مستقیم به پوست و مو محسوب می‌شود و مصرف این ترکیبات می‌تواند به افزایش طراوت و زیبایی موهای شما کمک کند و موهای شما را از گزند ترکیبات شیمیایی و مواد خطرناک موجود در رنگ مو حفظ کند.

راهنمای رنگ مو ؛ 16 ترفند و نکته حیاتی‌ که قبل از استفاده از رنگ مو باید بدانید!

ترفند رنگ مو
این ترفندها به شما کمک می کنند موهای زیباتری داشته باشید.

1- به مدل روی جعبه اعتماد نکنید

مطمئنا خانمی که روی بسته‌ی رنگ مو در حال لبخند زدن به شماست، زیبا به نظر می‌رسد اما بدانید که رنگ موهای او خیالیست!  دانا آیوناتو، رنگ شناسی در نیویورک، می‌گوید: (( در واقعیت، رنگ مو همیشه روشنتر از مدل روی جعبه خواهد بود. مخصوصا وقتی خودتان در خانه موهایتان را رنگ می‌کنید.))

2- چه زمانی روشن‌تر یا تیره‌تر کنم؟

برای رنگ‌های دائمی، مدلی تره‌تر از آنچه می‌خواهید انتخاب کنید. برای رنگ‌های نیمه‌دائمی از مدل روشن‌تر از رنگ نهایی مورد نظرتان استفاده کنید. در فرمولاسیون رنگ‌های نیمه‌دائمی از  developer  یا همان اکسیدان استفاده نمی‌شود بنابراین به مرور زمان رنگ تیره‌تر و تیره‌تر می‌شود. پس بهتر است از یک مدل که چند درجه روشنتر از مدل دل خواهتان است استفاده کنید.

3- دو بسته بخرید!

اگر موهایتان از شانه‌هایتان پایین‌تر قرار دارند یا تا شانه‌هایتان می‌رسند اما ضخیم هستند، باید از دو بسته یکسان رنگ مو استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام موهایتان را پوشش می‌دهد. فقط در نظر داشته باشید که باید این رنگ‌ها در  ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی مخلوط کنید و نباید از ظروف یا همزن فلزی استفاده کنید چراکه فلزات باعث اکسید شدن رنگ مو و تغییر رنگ آن می‌شوند.

4- به جنس موهایتان دقت کنید

جنس موهایتان از آن جهت اهمیت دارد که موهای درشت،موج‌دار، فرفری و موهایی که دچار موخوره هستند سریعتر رنگ را به خود جذب می‌کنند و به شکل رنگ‌های سردتر خودشان را نشان می‌دهند بنابراین تیره‌تر یا کمی مایل به آبی کبود به نظرخواهند رسید. اما مدل موهای نرمال و سالم به راحتی رنگ را به خود جذب نمی‌کنند و هنگام رنگ کردن، بیشتر رنگ‌های گرم را نشان می‌دهند یعنی اصطلاحا ته‌رنگ نارنجی، قرمز یا مسی خواهند داشت.

بنابراین هنگام خرید رنگ مو از داروخانه، حتما توجه داشته باشید که اگر موهایتان مجعد یا فرفری هست،  رنگ‌های گرم‌تر (طلایی، مسی و برنزی) اما کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی موهایتان انتخاب کنید. اگر موهای صاف و لخت دارید، رنگ‌های خنک‌تر(شرابی، بژ) و کمی تیره‌تر از  رنگ طبیعی موهایتان را خریداری کنید.

5- ریشه‌هایتان را لمس کنید؛ فقط ریشه‌ها.

اگر تنها ریشه‌هایتان را رنگ می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که کمی روغن نارگیل یا یک ماسک حالت دهنده مو  را روی شفت (Shaft) میانی تا انتهایی مو بزنید تا  مانع از ایجاد تغییر در بقیه قسمت‌های مو شود.

6- در ابزار خود تجدیدنظر کنید

اگر شما بصورت غیر طبیعی بلوند هستید، رنگ مو ریشه‌های تیره‌ی قسمت‌هایی که هایلایت کرده‌ای را پنهان نمی‌کند، زیرا هدف استفاده از رنگ تغییراتی در حد یک یا دو سایه است.

وقتی موی هایلایت‌ شده‌تان رشد کرد، رنگ مو را به ریشه خود بمالید ، سپس از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا رنگ ابتدای قسمت هایلایت شده را بپوشاند.

7- درمان نقطه‌ای را فراموش نکنید

اگر  هدف شما پوشاندن قسمت‌های خاکستری موهایتان است، لازم نیست کل موهایتان را رنگ کنید. کافیست یک رنگ مو نیمه‌دائمی تهیه کنید و به قسمت‌های مورد نظرتان بزنید.

8- دسته دسته رنگ کنید

برای جلوگیری چسبیدن موها به یکدیگر ، یک قسمت میانی ایجاد کنید که تا پشت سرتان ادامه می‌یابد و موهایتان را به چهار قسمت تقسیم کنید. دو قسمت در مقابل گوش‌ها و دو قسمت در پشت. بعضی افراد ممکن است نقاطی را ندیده و رنگ نکنند لذا از روش بالا جهت ممانعت از این مشکل کمک بگیرید.

9- شامپو اضافه کنید

اگرسر موهایتان خشک است مستقیما از رنگ مو استفاده نکنید، بهتر است سه دقیقه قبل از رنگ کردن سر موهایتان کمی شامپو به باقیمانده رنگ مو در ظرف اضافه کنید، آن را هم بزنید و سپس بر روی سر موهایتان بمالید.

10- بگذارید موهایتان آویزان باشند

وقتی موهایتان را رنگ کردید آن‌ها را نبندید و بگذارید آویزان باشند. در غیر اینصورت رنگ یکسانی نخواهند داشت.

11- آب اضافه کنید

در انتهای کار و قبل از شستن رنگ مو،  کمی آب بپاشید روی سرتان و با دستتان بمالید. این کار باعث می‌شود رنگ مو به خوبی تمام قسمت‌ها را پوشش بدهد.

12- نتایج را بهینه کنید

پس از آن که موهایتان خشک شد، اگر از نتیجه راضی و خوشحال نبودید، می‌توانید به کمک یک مرطوب کننده و حالت‌دهنده قوی، موهایتان را مرطوب نگه دارید. سپس سرتان را با یک پلاستیک بپوشانید و یک حوله داغ و مرطوب را روی آن بگذارید. به مدت 20 دقیقه روی سرتان باقی بماند( ده دقیقه‌اش را با یک سه‌شوار گرم نگه‌دارید.) سپس موهایتان را با شامپو و حالت دهند شسشتو دهید. اگر هنوز هم از رنگ موهایتان راضی نیستید، به نظر می‌رسد که باید به یک آرایشگاه مراجعه کنید!

13- پس  از اتمام کار باید حالت‌دهنده بزنید

اگر از مرحله زدن حالت دهنده بپرید و انجامش ندهید، اصطلاحا کوتیکول مو باز باقی می‌ماند و رنگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. پس اگر با رنگی بسیار تیره‌تر از آنچه انتظارش را داشتید مواجه شدید تعجب نکنید. حالت‌دهنده‌ای که در بسته‌ی رنگ مو وجود دارد را بیرون نیندازید و اگر این کار را کردید، حتما از یک حالت دهنده قوی پس از شستن‌ موهایتان در حمام استفاده کنید.

14- روشی دیگر برای پنهان کردن

اگر می‌خواهید موهای سفید شده‌تان را رنگ کنید تا دیده نشوند، از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید مثلا بلوند. با این روش موهای سفید شما به شکل انعکاسی از نور به نظر خواهند رسید. بنابراین وقتی موهای رنگ‌شده‌تان رشد کردند، موهای سفیدتان تو ذوق نخواهند زد.

15- رنگ پوستتان رو فراموش نکنید

یک راه ساده برای تشخیص رنگ پوستتان این است که سری به جعبه‌ی جواهراتتان بزنید! اگر پر از طلاست و رنگش کاملا برازنده‌ی شماست، احتمالا پوستتان گرم است پس رنگ‌ مو شکلاتی مناسب شماست. اما اگر زردی طلا خیلی در شما جلوه‌ای ایجاد نمی‌کند و اطرافیان به خواست شما احترام گذاشته و به جای طلا بیشتر با پول چاپلوسیتان را می‌کنند! پس احتمالا رنگ پوست چهره‌تان شما به سردی می‌گراید و بهتر است از رنگ‌های طلایی، مسی گرم یا بلوند استفاده کنید.

16- مراقبت از رنگ‌های قرمز سخت‌تر است.

اگر می‌خواهید که رنگ‌مویی که استفاده می‌کنید نیاز کمتری به مراقبت داشته باشد در رنگ انتخابیتان تجدید نظر کنید. به قول یک متخصص، (( رنگ قرمز سخت‌ترین برای رنگ کردن، مراقبت و همچنین احتمال تغییرات در نتیجه نهایی آن بیشتر است.)) این رنگ پیچیده‌ترین رنگ مو به حساب می‌آید، پس اگر توانش را دارید آن را انتخاب کنید.

منبع : drpharmo.com

  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی