خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۴۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

گالری عکس کودک,گالری عکس کودک شیراز,گالری عکس کودکان,[categoriy]

انتخاب اسم یکی از مهم ترین مسائلی است که فکر پدر و مادر ها و گاه خانواده ها را درگیر میکند.انتخاب یک اسم زیبا می تواند تمامی عمر فرزند شما را راضی نگه دارد.

تقریبا کل خانواده اسم‌های مختلفی را مطرح و آن را به پدر و مادر پیشنهاد می‌کنند، اما انتخاب یک اسم از میان این حجم اسم شاید کار دشواری باشد.کارشناسان علوم تربیتی معتقدند چندنکته ضروری برای نامگذاری فرزند وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:
اول، اینکه اسمی که انتخاب می شود باید یک مفهوم ذهنی مثبت داشته باشد اسم اولیت تاثیر هر فرد روی مخاطب است باید به این فکر کنید که فرزندتان این اسم را نه فقط در دوران کودکی و در زمین بازی بلکه در بزرگسالی نیز استفاده خواهد کرد.
  • Adminstartor

آموزش کامل تصویری فال کف بینی با خط های کف دست

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۶ ب.ظ

نظرات

جهت رسیدن به نتیجه بهتر ابتدا خطوط کف دست را بشناسید. در این کف بینی شما نیاز به شناختن خط سرنوشت(تقدیر) و خط خورشید دارید

خط سرنوشت

ممکن است خط تقدیر کف دست شما شبیه به هر یک از خط های قرمز در تصویر زیر باشد اما بهرحال مکان تقریبی این خط مشخص است.

عکس, آموزش کامل تصویری فال کف بینی با خط های کف دست

  • Adminstartor

لب های برجسته بدون عمل جراحی

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۵ ب.ظ

روش زیر سازی برای برجسته کردن لب

با مداد لب و رژلب، لب های باریک تان را برجسته و قلوه ای کنید.

▪ با مداد لب ابتدا دور تا دور لب ( کمی بیرون تر از خط لبهایتان ) خطی بکشید.

▪ مطابق شکل بالا خط های عمودی را روی لب بالا و پایین بکشید.

▪ با یک رژ لب به رنگ بژ روشن و مات روی کل سطح لب های تان را بپوشانید.

▪ در انتها فقط برای قسمت وسط لب پایین تان از رژ لب مایع استفاده کنید.

  • Adminstartor

راه حل های جالب برای حذف موهای زائد در بدن زنان و مردان

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۶ ب.ظ

• افزایش موهای زاید چه عللی دارد؟

افزایش رشد موهای زاید با ضخامت های مختلف در نقاط غیر متعارف بدن خانم ها «هیرسوتیسم» نام دارد.

این نواحی اغلب شامل چانه، پشت لب، گونه ها، ساعد دست ها، ساق پاها، وسط سینه، پشت، روی شکم و… می شوند. اما موهایی که در نواحی زیر بغل، ناحیه تناسلی و کشاله ران رشد می کنند نشانه ای از هیرسوتیسم نیستند.

عوامل افزایش موهای زاید را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد ازجمله

ژنتیک و محیط زندگی

عوامل ژنتیک و وراثت مهم ترین علت رشد و رویش موهای زاید در خانم ها به حساب می آیند. عوامل جغرافیایی و منطقه ای محل تولد و زندگی نیز در این امر تاثیرگذارند. برای مثال زنان منطقه خاورمیانه از جمله ایرانی ها، عرب ها و ساکنان این نقاط از جهان استعداد بیشتری برای رشد موی زاید دارند. همچنین وجود چند تار موی زاید روی نواحی نامتعارف مثل صورت، چانه و سینه در نژاد ایرانی ها طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

  • Adminstartor

روش های طبیعی برای سیاه شدن و سیاه ماندن موهای سر

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۳ ب.ظ

روش هایی وجود دارند تا موهای خود را به طور طبیعی مشکی نگاه داریم یا دست کم سفیدشدن آن ها را به تاخیر بیندازیم.

از هندی ها کمک بگیرید. انگور فرنگی بزنید

انگور فرنگی هندی یا Amla، از مفیدترین ترکیبات غذایی طبیعی است که می توان از آن استفاده کرد. شما می توانید پودر خشک این میوه را با کمی عسل مخلوط کرده و روزی ۲ مرتبه از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از آبنبات های شیرین شده آن مصرف کنید.

یکی دیگر از استفاده های این میوه، استفاده مستقیم آن روی موهاست. بد نیست موهای خود را با پودر خشک Amla بشویید و سپس با روغن غنی شده آن که به عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می شود، موهای خود را چرب کنید. اگر می خواهید از شر شوره موی سر خلاص شوید، از مخلوط پودر این میوه و آب لیمو استفاده کنید. این مخلوط را به مدت ۲ ساعت قبل از شامپوزدن به سر خود بمالید.

  • Adminstartor

برترین مدلهای کابینت کلاسیک آشپزخانه با طرح های جالب و شیک

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۲ ق.ظ

انواع مدل های کابینت کلاسیک امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند، زیرا همانطور که در مطالب پیشین گفتیم مردم زیادی تمایل دارند حسی از دوران گذشته و نوستالژی در خانه خود داشته باشند، کابینت ها هم یکی از بهترین عناصر داخلی برای این کار هستند. وجود کابینت در آشپزخانه مهم ترین موضوع درباره دکوراسیون آشپزخانه است. کابینت، استفاده های بسیار زیادی دارد که می تواند پشتیبان کارهای روزمره ما باشد و مفهوم کلی ما از آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن بنمایش بگذارد. اگر شما می خواهید آشپزخانه جدیدی به سبک کلاسیک طراحی کنید یا آشپزخانه کلاسیک قدیمی خود را بازسازی کنید نیازی به دور انداختن کابینت های قدیمی نیست چرا که با طرح های زیادی که بروی دربهای کابینت ها انجام شده است با کمترین هزینه و صرفه جویی در وقت می توانید آشپزخانه ای کاملا جدید، شیک و زیبا داشته باشید.

در انتخاب دربهای مناسب برای کابینت، ممکن است بیشتر به نمونه های مدرن بربخورید بنابراین مهم است که قبل از انتخاب درب برای کابینت کلاسیک مورد نظرتان با احتیاط و دانش بیشترعمل کنید. اکثر افراد معمولا از دربهای چوبی برای کابینت کلاسیک استفاده می کنند. درست است که خود چوب بخاطر نمای قدیمی و سالخورده ای که دارد گزینه بسیار مناسبی برای آشپزخانه ای به سبک کلاسیک است اما به این معنی نخواهد بود که حتما با انتخاب دربهای چوبی کلاسیک، آشپزخانه و کابینت شما نمایی کلاسیک به خود خواهد گرفت.

معمولا اینگونه درب ها رنگ قهوه ای متمایل به قرمز در خود دارند مانندعسل. اما اگر از این رنگ ها خوشتان نمی آید می توانید از رنگ سفید استفاده کنید. سعی کنید رنگ را بگونه ای انتخاب کنید که کیفیت چوبی کابینت شما را بنمایش بگذارد و از آن کم نکند. همانطور که می دانید چوب در انواع کیفیت ها تولید میشود. بنابراین زمانی که تصمیم به انتخاب مدلی چوبی را گرفتید باید از انواعی را برگزینید که با مواد با کیفیت ساخته شده اند. فراموش نکنید هرچه کیفیت چوب بهتر باشد، بافت آن بهتر و زیباتر خواهد بود.

یکی از ویژیگیهای مهم کابینت جادار بودن آن است. اگر کابینت صرفا جنبه تزئینی نداشته باشد و بصورت خلاقانه طراحی شده باشد میتواند با جای دادن وسایل زیاد در خود ،فضای زیادی را در آشپزخانه ذخیره کند. در دو نمونه زیر دو مدل کابینت کلاسیک را میبینید که کاملا خلاقانه بصورت جادار طراحی شده اند.

مدل کابینت کلاسیک آشپزخانه 1 برترین مدلهای کابینت کلاسیک آشپزخانه با طرح های جالب و شیک

  • Adminstartor

چه شما در شهر زندگی کنید چه در روستا همه می دانیم که به مکانی برای آرامش گرفتن نیاز داریم و چه مکانی بهتر از یک باغچه خانگی و یا روف گاردن برای آرام شدن؟ دراین مطلب درادامه و تکمیل پست قبل به سراغ طرح هایی از باغچه های ساخته شده بروی پشت بام یا تراس خانه می رویم که چند سالی است در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم شده و در کشور خودمان ایران هم شاهد اینگونه باغچه های بامی و روف گاردن ها در شهرهای بزرگی مثل تهران هستیم. باغچه هایی که مشاهده خواهید کرد توسط شرکتی لندنی طراحی شده اند که مطمئنم از دیدن آنها لذت خواهید برد. ازآنجایی که ممکن است برای دانستن طرز ساخت و طراحی اینگونه فضاها کنجکاو شوید برای هر مورد توضیحاتی خواهیم داد تا شما را کمی در ساخت گاردن روف مورد نظرتان راهنمایی کرده باشیم. اما قبل از هرچیزی باید با اندازه گیری محیط مورد نظرتان و تعیین کردن بودجه هدف کلی خودتان را مشخص کنید.

مورد اول که از اهمیت بالایی هم برخوردار است نورپردازی در ساخت باغچه است. نورپردازی نقش مهمی را در عمق دادن و حالت دادن به فضا ایفا می کند بعلاوه راه ورودی و خروجی را هم مشخص می کند. یکی از راه ها برای دستیابی به احساسات عمیق در چنین فضا هایی استفاده از روشنایی کم شدت و لطیف در قسمت بالای دیوار یا پایین درختان است که فضا را بشدت احساسی می کند.

139 نکاتی برای ساخت روف گاردن و باغچه های پشت بام / تصاویر

  • Adminstartor

راهنمای ساخت باغ و باغچه زیبا روی پشت بام خانه

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۴ ق.ظ

شما باید بدانید ساختار پشت بام تان می تواند وزن اضافی یک باغچه تازه را تحمل کند یا نه. قوانین مربوط به شهرداری تان را هم چک کنید که مبادا ساختن یک باغچه روی پشت بام با اصول خاصی مخالف باشد. بهتر است بدانید به طور کلی هر مترمربع باغچه حدود ۸۰۰ گرم وزن ساختمان تان را افزایش خواهد داد.

شیب پشت بام چطور باشد

شیب پشت بام باید طوری باشد که وسط ساختمان تان چاله نیفتد و گرفتارتان نکند. کارشناسان می گویند، شیب ۴۰ درجه برای شیروانی ها به اندازه کافی مطمئن است و می تواند کارتان را راه بیندازد.

  • Adminstartor

زکات فطره یا فطریه

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۱ ق.ظ

زکات فطره و یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است که در عید فطر پرداخت می‌شود.

احکام زکات فطره بر اساس فقه شیعه

شرایط

بر کسی که خودش فقیر نباشد واجب است برای خود و تمام کسانی که تحت تکفل او هستند زکات فطره بپردازد. برخی مراجع تقلید افراد تحت تکفل را شامل کسانی که شب عید فطر میهمان شخص هستند نیز دانسته‌اند. اگر کسی که فطره بر او واجب است آن را پرداخت نکند بر خود انسان واجب نمی‌شود. کارمندان و سربازان تحت تکفل دولت محسوب نمی‌شوند.

زمان پرداخت

از غروب آفتاب شب عید فطر تا ظهر روز عید بایستی مبلغ آن پرداخت شود. اگر در این محدوده زمانی فقیری یافت نشود می‌توان مبلغ را کنار گذاشت و بعداً پرداخت نمود.

میزان

معادل مبلغ سه کیلوگرم قوت غالب (غذای روزمره) مورد استفاده افراد است که می‌تواند گندم (برای کسانی که بیشتر نان می‌خورند یا برنج یا ذرت یا کشمش یا خرما و مانند اینها باشد. مبلغی که معمولاً هر سال اعلام می‌شود بر اساس نرخ گندم غیر یارانه‌ای است.

طبق اعلام دفتر حضرتآقای امام سید علی خامنه‌ای در رمضان ۱۳۹۴، میزان فطریه بر اساس قیمت گندم برای هر نفر حداقل شش هزار تومان بود.و در سال جاری یعنی سال 95 حداقل 7000 تومان اعلام شده است.همچنین مبلغ کفاره‌ یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۲۰۰۰ تومان و کفاره‌ یک روز قضای روزه‌ی عمدی، مبلغ ۱۲۰۰۰۰ تومان است.

مصرف

این مبلغ تنها بایستی صرف مستمندان شود. کسی که خود سید نباشد نمی‌تواند آن را به سادات پرداخت کند. پرداخت فطریه به موسساتی که معلوم نیست آن را در امور خیریه مصرف کنند، جایز نیست.

  • Adminstartor

عید فطر

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸ ق.ظ

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند.  پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است.

تعیین روز عید فطر( استهلال)

رصد هلال ماه شوال

از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود.

  • Adminstartor