خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات


اگر شغلی را اداره می‌کنید، داشتن یک فایروال قوی و به‌روز و نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای امنیت سیستم شما بسیار مهم است. نرم‌افزار آنتی‌ویروس در صورت بروز هرگونه ویروس و بدافزار به سیستم هشدار می‌دهد.

برخی از ابزارهای نرم‌افزاری امنیت سایبری همچنین خدماتی مانند اسکن نامه‌های الکترونیکی را برای اطمینان از در دسترس نبودن پیوندها یا پیوست‌های وب مخرب ارائه می‌دهند. برخی از برنامه‌های آنتی‌ویروس مدرن همچنین می‌توانند اقدامات محافظتی مختلفی را انجام دهند که شامل قرنطینه سازی و از بین بردن تهدیدات احتمالی است.

 

۳. خدمات PKI

 


سرویس نرم افزار PKI اغلب با SSL یا TLS در ارتباط است، ارتباطات سرور را رمزگذاری می‌کند. این سرویس مسئول HTTPS و قفل در نوارهای آدرس مرورگر استSSL هم برای سایت‌های عمومی امنیتی و هم برای شبکه‌های داخلی بسیار مهم است.

این موضوع می‌تواند بسیاری از نقاط ضعف امنیت سایبری را حل کند و می‌تواند برای امکان تأیید اعتبار و کنترل دسترسی چند عاملی، ایجاد امضای دیجیتال سازگار و قابل اعتماد، رمزگذاری ارتباطات ایمیل و احراز هویت فرستنده، امضای دیجیتالی و محافظت از کد، و در آخر ایجاد هویت و اعتماد به اکوسیستم‌های اینترنت اشیا مورد استفاده قرار گیرد.

 

۴. ابزارهای نظارت بر امنیت شبکه(Network Security Monitoring Tools)

 


ابزارهای نظارت بر امنیت شبکه یا ابزارهای نظارت بر امنیت سایبری می‌توانند به مشاغل کمک کنند تا تهدیدات خارج از شبکه را شناسایی کنند. همچنین می‌تواند برای شناسایی تهدیدات ناشی از داخل شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

در گزارش امنیت اینتل، Grand Theft Data، آنها نشان دادند که تا ۴۳٪ از کل نقض امنیت، توسط عوامل داخلی انجام می‌شود. علی‌رغم غیر عمدی بودن نیمی از آنها، از دست دادن داده‌ها و هزینه‌های مالی متحمل شده برای تجارت به دلیل نقض داخلی می‌تواند قابل توجه باشد. دلیل این امر این است که مرتکب در چنین مواردی میداند کجا را جستجو کند.

ابزارهای نظارت بر امنیت شبکه می‌توانند با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی از بسیاری از سرقت‌های خودی جلوگیری کنند تا دسترسی به اشتراک فایل غیرمعمول یا مشکوک را شناسایی کنند، سپس می‌توان هشدارها را برای هشدار درباره فعالیت خاص شبکه توسط تجزیه و تحلیل ترافیک و موتور IDS از شبکه‌های پیش فرض یا ابر تنظیم کرد. از آنجا که می‌تواند به مشاغل کمک کند از نقض غیرعمد برای اهداف سوء جلوگیری کنند، موثر است.

 

۵. نرم افزار رمزگذاری (Encryption Software)

 


ابزار امنیت سایبری مجهز به نرم افزار رمزگذاری، رمزگذاری و رمزگشایی جریان داده‌ها را در حالت استراحت یا در حال انتقال امکان پذیر می‌سازد تا توسط کاربران غیر‌مجاز امن و قابل مشاهده نباشد. این داده‌ها و پرونده‌ها را با کار با بیش از یک الگوریتم رمزگذاری، رمزگذاری می‌کند تا از مشاهده اطلاعات توسط کاربران غیر‌مجاز محافظت کند.

برای رمزگشایی هر بسته داده یا پرونده از فرم رمزگذاری شده آن، یک کلید لازم است. این کلید توسط خود ابزارهای نرم‌افزار امنیت سایبری تولید می‌شود و بین فرستنده و گیرنده داده/پرونده به اشتراک گذاشته می‌شود .بنابراین از به خطر انداختن محتوای اصلی جلوگیری می‌شود. مشاغل می‌توانند از رمزگذاری، برای رمزگذاری مهم پرونده، رمزگذاری ایمیل، رمزگذاری دیسک و رمزگذاری شبکه استفاده کنند.

علاوه بر این، رمزگذاری می‌تواند از تجارت برای خنثی سازی هکرها محافظت کند، از درایوهای خارجی محافظت کند، از هارد دیسک‌های داخلی ایمن محافظت کند، فضای ذخیره سازی ابری را ایمن‌تر، پنهان کردن ترافیک اینترنت، محافظت از ایمیل، قفل کردن دستگاه‌های از دست رفته، خنثی سازی اشتباهات کارمندان با حفاظت از انتقال پرونده و موارد دیگر.

 

۶. ابزار اسکن آسیب‌پذیری وب (Web Vulnerability Scanning tools)

 


ابزارهای امنیت سایبری اسکن آسیب پذیری وب، برنامه‌های امنیتی خودکار هستند که می‌توانند با خزیدن در کل وب سایت، تجزیه و تحلیل عمیق هر پرونده و نمایش ساختار وب سایت، آسیب‌پذیری‌های برنامه‌های وب را تشخیص دهند. با راه‌اندازی یک سری حملات وب، یک حسابرسی خودکار برای آسیب‌پذیری‌های امنیتی انجام می‌دهد و می‌تواند برای سرور وب، سرور پروکسی، سرور برنامه وب و سایر سرویس‌های وب مورد استفاده قرار گیرد.

این می‌تواند با کاهش هزینه‌های انطباق، کاهش تقلب، صرفه جویی در هزینه فرآیندهای دستی شناسایی نقص نرم افزار، محافظت از کاربر، هزینه های اخطار نقض، حسابرسی و حمله امنیت شبکه و بسیاری دیگر به مشاغل کمک کند.

 

۷. ابزارهای بی‌سیم دفاع شبکه (Network Defence Wireless Tools)

 


ابزارهای امنیت سایبری بی‌سیم دفاع شبکه می‌توانند امنیت را بیشتر افزایش دهند زیرا برای محافظت از قابلیت استفاده و یکپارچگی داده‌ها و همچنین شبکه طراحی شده‌اند. امنیت موثر شبکه دسترسی به شبکه را از طریق فناوری‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری مدیریت می‌کند. انواع تهدیدات را شناسایی کرده و از ورود آنها به یک شبکه تجاری جلوگیری می‌کند.

دیجیتالی شدن تجارت به این معنی است که خدمات به مشتریان و کارمندان باید در شبکه آن محافظت شود. یک ابزار بی‌سیم دفاعی شبکه به مشاغل کمک می‌کند تا اطلاعات اختصاصی را از حملات محافظت کنند.

 

۸. بسته‌های شنود (Packet Sniffers)

 


مانیتورینگ بسته می‌تواند ابزاری حیاتی برای امنیت سایبری برای تجارت باشد زیرا می‌تواند به آنها در شناسایی برنامه‌هایی که ترافیک غیرمعمول ایجاد می‌کنند، جمع آوری داده‌ها برای تجزیه و تحلیل امنیت، برجسته سازی نقاط اوج و دره‌ها در تقاضای شبکه و رفع اشکال در ترافیک برنامه‌ها، کمک کند. این یک نرم‌افزار عالی امنیت سایبری برای تشخیص مشکلات شبکه و اشکال زدایی از برنامه‌های اینترنتی است زیرا می‌تواند عیب‌یابی در موارد عجیب و غریب شبکه را ساده کند.

 

۹. خدمات شناسایی مدیریت شده (Managed Detection Services)

 


سرویس‌های کشف شده مدیریت شده، تهدیدات سایبری را تجزیه و تحلیل و شناسایی فعال، اصلاح و در نهایت از بین می‌برند. تحلیل‌گران این هشدارها را برای تعیین نیاز به اقدامی تغییر می‌دهند و پشتیبانی فوری را برای حل این مسئله ارائه می‌دهند.

آنها همچنین با اتخاذ رویکردی پیشگیرانه در شناسایی تهدید، منبعی را برای جلوگیری از وقوع مجدد آنها تعیین می‌کنند تا به مشاغل کمک کند تا وضعیت کلی اقدامات امنیتی سایبری خود را تعیین کنند.

 

۱۰.تست نفوذ (Penetration Testing)

 


آزمایش نفوذ با استفاده از ابزارهای امنیت سایبری و تکنیک‌هایی که در دسترس هکرهای مخرب است، با نفوذ به شبکه‌ها، به نقاط ضعف در شبکه تجاری قبل از حمله کننده‌ها، کمک می‌کند. این آزمون توانایی آزمایش ایمن مقاومت سیستم در برابر هک‌های خارجی را با مدل سازی اقدامات یک متجاوز بالقوه و بهره برداری از آسیب پذیری‌ها فراهم می‌کند. این می‌تواند ناشی از اشتباهات کد، تنظیمات ناامن، اشکالات نرم‌افزار، خطاهای پیکربندی سرویس و نقاط ضعف عملیاتی باشد.

آزمایش و هک شدن به روشی ایمن و کنترل شده انجام می‌شود و سناریوی حمله واقعی را شبیه سازی می‌کند. شرکت در این آزمون به مشاغل کمک خواهد کرد تا در هزینه‌های بازسازی و کاهش خرابی شبکه، اقدامات امنیتی کارآمد و مطابقت با مقررات امنیتی را کاهش دهند.

 

نتیجه گیری:

 


در عصر دیجیتال، هر کسب و کار و فردی برای محافظت از خود در برابر حملات سایبری به ابزارهای امنیتی سایبری مناسب نیاز دارد. اما، با افزایش حملات سایبری و شکل‌های مختلف، محافظت در برابر همه آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چند ابزار ساده در بازار موجود است که می‌تواند به شما کمک کند بیشتر جنبه‌های امنیت سایبری را پوشش دهید. برخی از آنها شامل ابزارهای نظارت بر امنیت سایبری، ابزارهای ممیزی امنیت شبکه و ابزارهای حمله، ابزارهای تجزیه و تحلیل و ابزارهای شناسایی امنیت سایبری هستند. ابزارهای متنوع به شما کمک می‌کند تا در صورت حملات سایبری تجارت خود را از انواع مختلف ایمن نگه دارید.

این ابزارها از اطلاعات شخصی شما محافظت می‌کنند، هزینه‌های نقض داده‌ها و سخت افزارهای سرقت شده را کاهش می‌دهند. از دیگر مزایای این ابزارها می‌توان به حفظ حریم خصوصی بیشتر و امنیت بیشتر اشاره کرد.

در این پست ، ما ۱۰ ابزار برتر امنیت سایبری را برای مشاغل شما به اشتراک گذاشته ایم. این ابزارها باید دارای ابزارهای امنیت سایبری باشند که به شما کمک می کند زیرساخت IT خود را ایمن کرده و از حملات سایبری جلوگیری کنی .سرانجام، این نرم افزارهای امنیت سایبری نیاز به نگهداری و ارتقا دارند تا به طور مداوم از درجه امنیت بالایی برخوردار باشند.

 

منبعtechresearchonline

  • Adminstartor

نظرات  (۲)

  • اشکان ارشادی
  • آیا بلدی یک دامنه مجانی برایم انتقال دهی ؟

    یکی پنج ساله را دارم.

    همچنین ، نرم‌افزار اندرویدی که بتوان روی صوت را به برگه هایی با نوشته همراه کرد معرفی کنی ممنون می شوم.

    یک ویندوز xp آخرین آلتمیت و بدون دردسر اگر داری برایمان بگذار.

    تشکر 

  • اشکان ارشادی
  • این ده تا نرم‌افزار از واجبات هستند و بودنشان ضروری برای هر سیستمی!

    پاسخ:
    ضمن سپاس از نظر جنابعالی .متوجه نظر یا سوالتون نشدم؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی