خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

ایبیزا پایتخت رقص جهان

Adminstartor | يكشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۱ ب.ظ

اگر تصمیم دارید که به همراه خانواده خود برای سفرهای تابستانی به جزیره ای زیبا و خوش آب و هوا در اروپا بروید حتما روی ایبیزا، جزیره افسانه ای در اسپانیا هم فکر کنید. این جزیره که به جزیره سفید معروف است از مقاصد محبوب گردشگری توریست های سراسر جهان است و در تابستان پر از گردشگر می شود. می خواهیم جزیره رویایی ایبیزا در اسپانیا را به شما معرفی کنیم:

جزیره ایبیزا (Ibiza island) در سواحل جنوب شرقی اسپانیا قرار دارد و بخشی از مجموعه جزایر بالئارس است. ایبیزا به همراه جزیره کنار خود فرمنترا (Formentra)  جزایر کاج مجمع الجزایر غربی را تشکیل می دهند. بیشترین طول این جزیره ۴۲ کیلومتر،  بزرگ ترین شهر آن سانت آنتونی دی پورت مانی (Sant antony de portmany ) در ساحل غربی و سانتا ایلاریا دس ریو (Santa Eularia des riu) در جنوب شرقی این جزیره است. مثل دیگر جزایر بالئارس، صنعت اصلی در ایبیزا هم گردشگری است و به ویژه شهر ایبیزا و شهر سانت آنتونی دی پورت مانی به داشتن  شب های سرزنده و پر انرژی معروف هستند. بیشتر سطح این جزیره با زمین های کشاورزی سرسبز و قهوه ای روشن پوشیده شده و در بعضی از آن ها گندم، زیتون و … کشت می شود و در برخی دیگر از زمین ها، درختان بومی مثل کاج رشد می کند.

خط ساحلی شمالی و جنوب غربی کوهستانی هستند و بلندترین قله در آنجا قله sa talia است که ۴۷۵ متر بالاتر از سطح دریا است و در منطقه جنوب غربی جزیره قرار دارد.

برخی از قسمت های جزیره و آب های ساحلی آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و فرصت هایی را برای صخره نوردان و اکوتوریسم به وجود آورده اند. این جزیره زیستگاه پرندگان متنوع و مارمولک ها است با این وجود هیچ جانور بزرگی ندارد.

برخی از تالاب های ایبیزا و فرمنترا به عنوان زیستگاه پرندگان آبزی و مهاجر شناسایی شده اند و در آن ها پرندگان مهاجر از سایر کشورها دیده شده است.

ایبیزا جزیره ای صخره ای است و مساحت آن  ۵۷۲.۵۶ کیلومتر مربع است که ۶ برابر کوچک تر از مایورکا می باشد.

آب و هوا

هوا در تابستان بیش از ۲۰ درجه سانتی گراد و اغلب ۳۰ درجه سانتی گراد است و در طول شب دما به ۲۲ درجه سانتی گراد کاهش می یابد. در فصل زمستان که این جزیره گردشگر ندارد دمای هوا بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتی گراد است و در آن معمولا هر ۱۰ سال یک بار برف می بارد.

 چه تفریحاتی در ایبیزا انتظار شما را می کشند؟

  • در اطراف شهر ایبیزا جاذبه های سنتی زیادی هست که اغلب گردشگران زمان کافی برای بازدید از آن ها ندارند می توانید به آن ها سر بزنید.
  • پاراسیلینگ کنید و یا قایق بگیرید و در قایق به تماشای مناظر بکر اطراف جزیره مشغول شوید، در اطراف ایبیزا جزایر زیادی هست که می توانید از آن ها هم بازدید کنید.
  • در شمال شهر به دیدن غارهای کان مارکا بروید در این غار دریاچه های زیر زمینی رنگارنگی وجود دارد.
  • اگر در ماه مه به ایبیزا بروید می توانید در فستیوال تئاتر خانوادگی شرکت کنید که در آن ها تئاترهای خیابانی و نمایش های عروسکی برگزار می شود.

گشتی یک روزه در جزیره رویایی ایبیزا

صبحانه را در پشن کافه صرف کنید

روز خود را با صبحانه‌ای سالم در این پاتوق پرطرفدار محلی شروع کنید. منوی اشتها برانگیز پشن کافه شامل ۱۰۰ اسموتی متنوع، آبمیوه و شِیک‌های پروتئینی می‌شود. احتمالاً می‌توانید تصور کنید که روی همه‌ی آن‌ها با موادی مثل جلبک اسپرولینا، دانه‌های چیا و گوجی‌بری پوشیده شده است.

در این کافه می‌توانید یک‌کاسه آکای مغذی با گرانولای خانگی خام بخورید یا فقط پنکیک، تخم‌مرغ آب‌پز و آووکادوی فراوان میل کنید. قهوه‌ی اینجا عالی است و با روزی که شما در پیش دارید، به آن نیاز خواهید داشت.

در اطراف دالت ویلا قدم بزنید و خرید کنید

یک پیاده‌روی سبک بعد از صبحانه در اطراف شهر ایبیزا و در میان دیوارهای قلعه‌ی دالت ویلا می‌چسبد. خیابان‌های سنگفرش اینجا از میان پیچ‌وخم صدها بازار با نمایی از کافه‌ها و رستوران‌های سفیدرنگ جذاب عبور می‌کند و درنهایت به تپه‌ای منتهی می‌شود که از فراز آن، نظاره‌گر چشم‌انداز باشکوهی از بندر خواهید بود.

در حین پیاده‌روی، می‌توانید یک یا دو سوغاتی از یکی از فروشگاه‌های بی‌شمار این منطقه بخرید. کارگاه کوچک خوزه پاسکوآل (José Pascual) دهه‌ها است که کیف و سبد حصیری دست‌ساز می‌بافد و شما بعداً، نباید بدون داشتن یکی از این صنایع‌دستی زیبا در ساحل دیده شوید.

از آثار هنری در موزه هنرهای معاصر لذت ببرید

چطور است بازدید از آثار موزه‌ی هنرهای معاصر در شهر ایبیزا را مابین صبحانه و خرید قرار دهید. مِیس (MACE) یا موزه‌ هنرهای معاصر، ساختمان تاریخی و مرمت‌شده‌ای است که شامل نمایشگاه‌ها و آثار هنری از دهه‌ی ۱۹۶۰ تا به امروز می‌شود.

این موزه، طیف وسیعی از آثار هنرمندان مطرح محلی و جهانی را در سه‌طبقه به نمایش می‌گذارد. به‌علاوه در زیر کف‌پوش شیشه‌ای آن، یک محوطه‌ی باستان‌شناسی جالب‌توجه وجود دارد که به قرن ششم باز می‌گردد. در ضمن، ورودی این موزه رایگان است.

به سبک جزایر باله آریک استراحت کنید

سوار خودروی کرایه‌ای شوید و به‌سوی یکی از صدها ساحل زیبای این جزیره با پرچم‌های آبی آن حرکت کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً در یکی از کلوپ‌های جذاب ساحلی آن استراحت کنید، حمام آفتاب بگیرید و طعم خوش نوشیدنی‌های مخصوص این جزیره را بچشید.

برای مثال می‌توانید کلوپ تازه ‌باز‌شده‌ی آیانا (Aiyanna) یا کلوپ پرطرفدار بلو مارلین (Blue Marlin) را امتحان کنید و از معاشرت با افراد سرشناس و محیط لوکس اطراف لذت ببرید.

اگرچه، نوشیدنی‌های این کلوپ‌ها گران هستند اما چشم‌انداز خلیج زیبای پیشِ ‌رو، حال ‌و هوای شاد و سرزنده‌ی کلوپ و آهنگ‌های دلنشینی که از سوی دی‌جی به گوش می‌رسد، شما را ناامید نخواهد کرد.

ناهار را با تماشای چشم اندازی از بهشت میل کنید

تصمیم‌گیری برای انتخاب یک مکان خاص در میان رستوران‌های بی‌شمار جزیره دشوار است؛ بنابراین چرا ناهار را با مسحور‌کننده‌ترین چشم‌اندازهای ایبیزا همراه نکنیم؟ آمانته (Amante) که توسط مالکان کلوپ آیانا اداره می‌شود، بر روی صخره‌ای مشرف‌به خلیج زیبای کالا آفوئراس (Cala Afueras) قرار دارد.

در این جزیره هیچ جایی بهتر از این رستوران برای صرف غذای دریایی تازه‌ای مثل پائییا (paella) و به دنبال آن، یک خواب نیم روزی راحت روی صندلی‌های ساحلی وجود ندارد.

همچنین رستوران سان سِت اشرم (Sunset Ashram) به همین اندازه زیبا است. این رستوران بر بالای صخره‌ی سرخ‌رنگ کوچکی در کنار ساحل کالا کونتا (Cala Conta) قرار دارد و توقفگاه عالی برای صرف سوشی و شنا در آب‌های شفاف خلیج به شمار می‌رود.

هیجان را با ورزش‌ های آبی تجربه کنید

آن دسته از بازدیدکنندگان پرجنب‌و‌جوش جزیره می‌توانند با انجام ورزش‌های آبی از شر خواب بعد از ناهار خلاص شوند. برای تجربه‌ی قایق‌سواری، بادموج‌سواری و جت اسکی به‌سوی خلیج وسیع سن آنتونیو (San Antonio) بروید. موج‌سواران از دیدن دستگاه موج‌ساز مصنوعی کلوپ سرف لانج (Surf Lounge) در این ناحیه خوشحال خواهند شد.

در سرف لانج می‌توانید بعد از موج‌سواری استراحت کنید و نوشیدنی خنکی بخورید. تفریحگاه ساحلی پلایا دن بوسا (Playa D’en Bossa) بهترین مکان برای تجربه‌ی ورزش فلای بوردینگ است. اگر این ورزش بیش‌ازحد برای شما مهیج است، کلوپ آلوها ساپ اسکول (Aloha SUP School) در این کرانه‌ی ساحلی، بعدازظهر آرامش‌بخش‌تری را با ورزش موج‌سواری پارویی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در بازار اسلویی آنقدر خرید کنید تا خسته شوید

علاقه‌مندان به خرید نباید مسیر فرعی که به فروشگاه متفاوت اما بی‌نظیر اسلویی ایبیزا (Sluiz Ibiza) می‌رسد را از دست بدهند.

این فروشگاه در سانتا گرترودیس (Santa Gertrudis) قرار دارد و به داشتن گنجینه‌ای رنگارنگ از اشیا پرزرق‌وبرق مشهور است. شما دست‌خالی اینجا را ترک نخواهید کرد. بااین‌وجود، فراموش نکنید که احتمالاً نمی‌توانید یک زرافه‌ی ۱۵ متری آکریلیک را در چمدانتان جای دهید.

در اسلویی، انواع کالاهای جذاب از فرش‌های دستباف ایبیزایی، پیراهن کتان و شمع‌های کاکتوس گرفته تا جامسواکی منحصربه‌فرد سفالی و هر چیزی که فکرش را بکنید، پیدا خواهید کرد.

اگر نیاز به استراحت داشتید، پشت میزهای رنگارنگ داخل یا اطراف فروشگاه یا در باغ پرسایه‌ی آن بنشینید و کمی قهوه‌ی عصرانه نوش جان کنید.

شام را در یک بوتیک هاستل جادویی میل کنید

با صرف شام در زیر آسمان سرخ‌رنگ غروب، یک روز مملو از هیجان را به پایان برسانید. رستوران واقع در بوتیک هاستل لا تور کاپ نگرت (La Torre Cap Negret) با داشتن دورنمایی وسیع و شورانگیز از اقیانوس، یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف شام محسوب می‌شود.

هنگامی‌که غذای پلاتر افسانه‌ای رستوران کاپ نگرت و نوشیدنی خنک خود را میل می‌کنید، به تماشای قایق‌های ماهیگیری شناور بر روی آب بنشینید. مدیریت این هتل بر عهده‌ی برادران مامبو (Mambo)، مالکان کافه‌ی مشهور مامبو در همین خط ساحلی، است؛ بنابراین به‌خوبی از شما پذیرایی خواهد شد.

به برترین کلو‌پ‌های مشهور جهان سر بزنید

در انتها، مطمئن شوید که کمی پول نقد برای پایان اقامت خود نگه داشته‌اید زیرا نمی‌توان این جزیره را بدون بازدید از دست‌کم یکی از کلوپ‌های مهم آن ترک کرد، هر چه باشد اینجا پایتخت موسیقی رقص جهان است.

فضای باز کلوپ اوشوآیا (Ushuaia) مثل این خواهد بود که شما به دنیایی دیگر همراه با یک استخر نورانی بزرگ، سیستم‌های صوتی منحصر‌به‌فرد، نور لیزری خلسه‌آور، آتش‌بازی و البته آهنگ‌های اعجاب‌انگیز از دی جی‌های مطرح قدم بگذارید.

در اینجا، چه از طرفداران پر و پا قرص کلوپ باشید چه نه، به‌راحتی تحت تاثیر فضای هیجان‌انگیز آن قرار خواهید گرفت، فقط آن‌قدر از خودبی‌خود نشوید که صبح روز بعد، پروازتان را فراموش کنید.

هیپی درونتان را کشف کنید

در این جزیره هیپی‌ها هنوز زنده‌‌اند و در حال طبل زدن هستند، پس شما هم به آن‌ها بپیوندید، به این صدا گوش فرا دهید و ضرباهنگ خودتان را در حلقه‌ی طبل ایبانگو (Ibango) پیدا کنید.

در یک غروب سه‌شنبه به خانه‌ی تریس هریس (Trace Harris)، یکی از ایبیزایی‌های قدیمی، سر بزنید و در آمفی‌تئاتر کوچک باغش، جایی برای نشستن پیدا کنید تا مجذوب شنیدن موسیقی شوید یا سازی بردارید و به گروه بپیوندید.

به خاطر جمعیت زیاد ساحل بنیراس،‌ به‌ندرت می‌توانید تجربه‌ای اصیل‌تر، هماهنگ‌تر و شخصی‌تر از اینجا بیابید. حضور در این مکان فقط با دعوت قبلی انجام می‌پذیرد، بنابراین از طریق گروه فیس‌بوک تریس هریس به نام باله آریک بلیس (Balearic Bliss) یا خلسه‌ی باله آریک با او در تماس باشید.

  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی