خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

مازو چیست؟

Adminstartor | شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۴۹ ق.ظ

Galle.jpg

خواص مازو:

  • دارای خواص آنتی باکتریال بوده و در استفاده موضعی برای بهبود زخم ها ، درمان پسوریازیس و درمان جوشها بکار می رود.
  • در استفاده موضعی به همراه گل انار فارسی ، مورد و پوست انار برای تنگ کردن واژن به کار می رود.
  • برای رنگ کردن مو کاربرد دارد.
  • ضد اسهال است.
  • بند آورنده خونریزی های قاعدگی است.
  • کاهنده ترشحات واژن است.
  • درمان کننده ترک های نوک پستان است.
  • برای درمان بواسیر کاربرد دارد.
  • برای درمان سوختگی کاربرد دارد.
  • برای تقویتدندان و لثه کاربرد دارد.

Biorhiza pallida male.jpg

خواص مازو برای پایداری سلامت

خاصیت مازو برای سلامت

1. تقویت لثه ها با مازو

این امکان وجود دارد هنگام مسواک زدن متوجه شوید از لثه هایتان کمی خون آمده است. اگر این خونریزی به دلیل ضعف باف لثه باشد می توانید از خواص مازو برای درمان این مشکل کمک بگیرید. تنها کافیست کمی از پودر یا روغن این میوه را روزی یک بار به لثه های خود ماساژ دهید.

2. رفع بوی بد دهان از خواص مازو

بوی دهان مشکلی است بدون شک هم برای خود هم برای دیگران بسیار آزاردهنده است. برای رفع این مشکل می توانید از خواص مازو و سرکه کمک بگیرید.
تنها کافیست یکبار در روز کمی از روغن یا پودر مازو را با سرکه مخلوط کنید و مقدار یک قاشق غذاخوری از آن را در دهان بچرخانید و خارج کنید. 

3. ضد عفونی کردن زخم

زمانی که ناحیه ای از بدن زخم می شود یکی از مراقبت های مهم این است که باید از عفونی شدن زخم جلوگیری کنید. برای این کار استفاده از مازو بسیار موثر خواهد بود.

بررسی ها و تحقیقات روی میوه ی ماز نشان داده است در آن ترکیبات آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی زیادی وجود دارد. در نتیجه زمانی که روغن مازو را روی ناحیه ی زخم شده ماساژ بدهید ابتدا اگر عامل عفونت زایی وجود داشته باشد آن را از بین می برد و مهمتر از آن از عفوت های بعدی نیز جلوگیری خواهد کرد.

4. بهبود سریع زخم و جای زخم

از جمله خواص مازو که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده این است که میوه مازو و مشتقات آن دارای ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است.

خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این میوه موجب می شود تا زخم های بدن سریع بهبود کنند. همچنین خاصیت ضد التهابی این میوه موجب می شود تا درد ناشی از زخم سریع کمک شود.

5. درمان آفتاب سوختگی با روغن مازو

اغلب در کنار ساحل شاهد آفتاب سوختگی پوست خواهیم بود. یکی از درمان های سریع برای کاهش سوزش ناشی از آفتاب سوختگی استفاده از روغن مازو است.

تحقیق بر روی خواص این میوه نشان داده است به دلیل وجود ترکیبات قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که در روغن این میوه است یکی از گزینه های عالی برای درمان سوختگی پوست محسوب می شود.

6. کمک به بهبود خار پاشنه

خار پاشنه مشکلی است که اغلب به دلیل فشار زیاد در سنین جوانی بر روی پا با بالا رفتن سن خودش را نشان می دهد. برای درمان این بیماری باید صبور باشد.

برخی از افراد معتقد هستند که از خواص مازو می توان برای درمان خار پاشنه کمک بگیریم. چرا که این روغن دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند درد را کم کند و از طرفی عامل ایجاد خار پاشنه را کم کم از بین ببرد.

7. کمک به انعقاد سریع خون

بررسی بر روی خواص مازو و ترکیبات آن نشان داده است این میوه و ترکیبات آن خاصیت ضد انعقادی بسیار قوی دارند. در نتیجه اگر دچار پس از آسیب دچار خونریزی زیاد شدید می توانید از روغن یا پودر مازو استفاده کنید. 

جالب است بدانید اگر برای درمان خونریزی ناشی از آسیب هایی مانند بریدگی از روغن این میوه استفاده کنید علاوه بر بند آوردن خونریزی موجب کاهش التهابات ناشی از زخم می شود. همچنین مدت زمان بهبود زخم را سرعت می بخشد.

8. پیشگیری از سرطان پروستات

یکی از شایع ترین سرطان ها در میان آقایان سرطان پروستات است که در هر سنی می تواند برای آن ها رخ دهد. بهترین درمان برای این بیماری پیشگیری است.

برای پیشگیری از این بیماری می توان از خواص مازو کمک گرفت. این خوراکی حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است. این آنتی اکسیدان ها مانند یک محافظ به دور سلول های بدن می پیچد و از آن ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. با این عملکرد ریسک سرطان پروستات در آقایان بسیار پایین می آید.

خواص مازو برای سلامت پوست و زیبایی

خواص مازو برای سلامت پوست

از خواص مازو می توانید برای زیبایی و سلامت پوستتان استفاده کنید. البته تا جای ممکن بهتر است از روغن این میوه استفاده کنید. چرا که استفاده از آن بسیار آسان است.

1. درمان شل شدگی پوست

روغن مازو به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی و متنوعی که دارد موجب پیشگیری یا درمان شل شدگی پوست می شود. اگر مستعد افتادگی یا شل شدن پوست هستید می توانید از این روغن برای ماساژ پوستتان استفاده کنید.

همچنین برخی از افراد بعد از جراحی های تهاجمی دچار شل شدگی پوست می شوند که برخی از پزشکان برای درمان این مشکل ماساژ با این روغن را به آن ها پیشنهاد می کنند.

2. خواص مازو برای سفت شدن سینه

با افزایش سن یا پس از دوران شیردهی اغلب خانم ها  دچار افتادگی سینه می شوند که ای امر می تواند بار منفی روانی برای آن ها داشته باشد. قبل از جراحی های تهاجمی اغلب پیشنهاد می شود خانم ها ماساژ با روغن های خاص را امتحان کنند.

چرا که موجب افزایش گردن خون در ناحیه سینه شده و از طرفی موجب تجمع چربی بیشتر در این ناحیه می شود. خانم ها می توانند برای سفت شدن سینه های خود از روغن مازو برای ماساژ سینه های خود استفاده کنند.

3. روشن شدن رنگ پوست

برای روشن شدن رنگ پوست و رفع لکه های پوستی نیز می توانید از (خواص مازو) روغن این میوه ی سرشار از خاصیت استفاده کنید. این روغن حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که موجب می شود سلول های مرده پوست از بین برود. در نتیجه ی این عملکرد سلول های زنده به روی سطح پوست می آیند و شاهد رفع لکه های پوستی خواهید بود و پوستتان به مرور روشن می شود.

خاصیت مازو برای مو

خاصیت مازو برای مو

روغن تراپی برای مو همیشه یکی از راه های موثر برای مشکلات مو است. از خواص مازو و روغن آن می توانید برای درمان ریزش موهای خود استفاده کنید. این روغن دارای طبع سرد و خشک است در نتیجه مشکلی بایت جوش زدن کف سر پیش نمی آید.

روغن این میوه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد موجب بالا رفتن گردش خون در سر می شود. در نتیجه مواد غذایی بیشتری به فولیکول های مو می رسد و قدرت بیشتری برای نگهداری مو پیدا خواهند کرد.

در آخر:

مازو را می توانید از بیشتر عطاری ها تهیه کنید و از آن برای بالا بردن سلامتی و درمان برخی از بیماری ها استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با این میوه تهیه شده است. در نتیجه قبل از خود درمانی حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع:
wildturmeric
healthbenefitstimes

quickfit

wikipedia

  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی