خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

گمانه زنی ها درباره امکان بازگشت مک دونالد به ایران

حیاتی | چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ب.ظ

به گزارش خرداد، شبکه خبری "سی ان ان" اشاره می کند که رسانه های اجتماعی در ایران در حسی سرشار از عشق و نفرت نسبت به امریکا درگیر هستند و دراین باره می نویسد:"برخی می گویند که دوست دارند مک دونالد شعبه ای نیز در ایران داشته باشند و آن را نمادی از پیوستن نهایی ایران به اقتصاد و بازار جهانی می دانند و برخی دیگر افتتاح شعبه آن رستوران زنجیره ای را به عنوان بدترین نماد حرص و طمع سرمایه داری امریکا امری نامناسب می دانند".

این شبکه خبری اشاره می کند پیش تر مک دونالد فرمی را برای ثبت درخواست از سوی ایرانیانی که مایل به افتتاح شعب آن رستوران هستند در سایت خود قرار داده بود اما هنوز روشن نیست که نتیجه نهایی رایزنی های مقام های آن رستوران با مقام های ایرانی چه بوده است.

سی ان ان در ادامه می افزاید:"واقعیت آن است که شرکت های امریکایی از نوع مک دونالد نمی توانند با عجله به ایران بیایند. امریکا هنوز هم تحریم های خود را در قبال شهروند ان امریکایی برای سرمایه گذاری در ایران حفظ کرده است. اکنون تنها شهروندان غیر امریکایی می توانند بدون هراس از مجازت های امریکا در ایران سرمایه گذاری کنند. این وضعیت برای سرمایه گذاران اروپایی مطلوب است. ورود دوباره شرکا های دایملر و زیمنس به ایران را می توان در این راستا ارزیابی کرد".

سی ان ان اشاره می کند که بسیاری از شرکت های امریکایی بازنده اصلی لغو تحریم ها پس از توافق هسته ای بوده اند چرا که امکان فعالیت در ایران را ندارند. این شبکه خبری می افزاید:"با این حال، در برخی از حوزه ها تجارت در جریان است. برای مثال، امکان خرید هواپیمای بوئینگ از سوی ایران وجود دارد. هم چنین وزارت خزانه داری امریکا صادرات دارو و برخی از محصولات مصرفی مرتبط با فناوری های روز را به ایران مجاز دانسته است". با این وجود، "جان هیوز" مدیر ارشد در شرکت مشاوره "استون بریج" از گروه البرایت که پیش تر نیز یکی از مقام های وزارت خزانه داری امریکا بوده می گوید:"تحریم های اولیه امریکا در قبال ایران تقریبا امکان تجارت میان شرکت های امریکایی و ایران را ناممکن کرده است".

سی ان ان اشاره کرده است که شرکت اپل نیز برای همکاری با ایران محبور به انجام تجارت از طریق شرکت های تابعه خارجی بوده است. این شبکه خبری اشاره می کند که مک دونالد علاقه زیادی به حضور در ایران دارد چرا که آن کشور جمعیتی 80 میلیونی دارد که حدود 60 درصد آن زیر 30 سل سن دارند. سی ان ان اشاره می کند که اگر آن رستوران بخواهد در ایران شعبه ای افتتاح کند مجبور است با یک شرکت تابعه اروپایی همکاری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی