خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

پپسی

Adminstartor | يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ب.ظ

تاریخچه

نوشابه پپسی اولین بار در سال ۱۸۹۳ توسط داروساز جوانی به نام کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا معرفی شد. هدف برادهم از تولید این نوشیدنی درمان درد معده بود. نام نوشابه پپسی بر گرفته شده از پپسین (Pepsin)، آنزیمی است پروتئینی که از سلولهای اصلی معده ترشح می‌شود و به هضم پروتئینها کمک می‌کند. پپسی‌کولا نام شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۸۹۸ توسط داروساز جوانی به نام کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا بنیانگذاری شد. این شرکت در زمینه تولید انواع نوشیدنی‌های غیر الکلی فعالیت داشت که پپسی معروف‌ترین آن‌هاست. این شرکت در سال ۱۹۶۵ با شرکت فریتولی ادغام شد و شرکت پپسی‌کو بوجود آمد.

در دسامبر ۲۰۱۲ اعلام شد که پپسی شیرین کننده‌های مصنوعی پپسی رژیمی را با هدف افزایش سهم بازارش از این نوع نوشابه‌ها اصلاح خواهد کرد.

پپسی‌کو

نوع شرکت سهامی عام
نماد معاملاتی NYSE: PEP
اس اند پی ۵۰۰
صنعت نوشیدنی
بنا نهاده نیو برن، کارولینای شمالی
(۱۹۱۹)
بنیانگذاران دونالد کندال
هرمن لی
دفتر مرکزی نیویورک، آمریکایی
محدودهٔ فعالیت جهانی
افراد کلیدی ایندرا نویی
(مدیرعامل و رییس هیئت مدیره)
درآمد افزایش ۶۶٫۴۱ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
سود ناخالص افزایش ۹٫۷۰ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
سود خالص افزایش ۶٫۷۴ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
مجموع دارایی افزایش ۷۷٫۴۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
مجموع سهام افزایش ۲۴٫۳۸ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
کارکنان ۲۷۴،۰۰۰ نفر (۲۰۱۳)
وب‌گاه PepsiCo.com
دفتر مرکزی پپسی‌کو

پپسی‌کو (به انگلیسی: PepsiCo) شرکت صنایع غذایی آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد. شرکت پپسی در سال ۲۰۱۳ پس از نستله در رتبه دوم از فهرست بزرگترین تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد غذایی جهان قرار گرفت. در این فهرست شرکت‌های کوکاکولا، آرچر دانیلز میدلند و انهایزر-بوش اینبیف در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این شرکت در حوزه تولید، فروش و توزیع اغذیه‌های بر پایه دانه‌های خوراکی، نوشیدنی‌ها و سایر محصولات غذایی، فعالیت می‌کند. شرکت پپسی‌کو در سال ۱۹۶۵ از ادغام شرکت‌های پپسی‌کولا و فریتو-لی، در نیو برن، کارولینای شمالی تاسیس شد.

بر پایه آمار سال ۲۰۰۹ در حدود ۶۳٪ درصد از محصولات این شرکت را مواد خوراکی و ۳۷٪ درصد را نوشیدنی‌ها تشکیل می‌دهند. پپسی‌کو محصولات خود را در قالب ده‌ها نام تجاری مختلف عرضه می‌کند، که ۱۹ محصول آن، سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار فروش دارند. از جمله این برندها می‌توان به: پپسی، سون‌آپ، چای لیپتون، میرندا، چیتوز، پپسی مکس، فریتوز و واکرز اشاره کرد.

محصولات شرکت پپسی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان توزیع می‌شود، که بطور متوسط سالانه درآمدی بالغ بر ۶۶ میلیارد دلار کسب می‌کند.

  • Adminstartor

پپسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی