خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

عابدینی در ادامه تاکید کرد: این ویژگی نشان می‌دهد که مصاحبه‌شنونده حرفه‌ای است و این آمادگی را دارد که در حوزه‌های مختلف پاسخگو باشد؛ یعنی بدون اینکه لازم باشد حتما مجری سوال‌ها را از قبل مطرح کند و به عنوان مثال اگر یک سوال دیگری به جای سوال چک شده مطرح شد، ایشان پاسخ ندهند.

او درباره‌ی دلایلی که به کم شدن حاشیه‌های این گفت‌وگو انجامید، گفت:‌ به عنوان مصاحبه‌کننده تمام تلاشم این بود، دغدغه‌هایی که بعضا منتقدان راجع به آنها بحث می‌کنند را در چارچوب برنامه‌های زنده از رییس جمهور بپرسم که ایشان هم استدلال‌های خودشان را بیان کردند و این گفت‌و‌گو در نهایت به یک گفت‌و‌گوی آرام و خوب انجامید.

این مجری کارشناس برنامه‌های سیاسی که پیش از این هم تجربه گفت‌و‌گوی زنده با رییس‌جمهور را داشته است، در ادامه مطلب بالا توضیح داد: در گفت‌و‌گوی شامگاه گذشته با رییس‌جمهور که به همراه خانم سپانلو انجام شد، به عنوان مثال موضوعاتی چون دغدغه‌های حوزه بازرسی‌ها، رفتار تبعیض آمیز آژانس در قبال ایران و یا محدودیتی که ممکن است برای توان دفاعی و موشکی کشور ایجاد شود و یا حتی ریاست جمهوری اسلامی بعد از برجام در قبال کشورهای منطقه، مطرح بودند که تمام این‌ها موضوعی نبود که من بخواهم پیش از شروع برنامه با رئیس جمهور و یا مشاوران و معاونان ایشان چک کرده باشم. طبعا در مصاحبه‌های ویژه و جایگاهی که رییس‌جمهور دارد، ممکن است من به عنوان یک خبرنگار این انتظار را داشته باشم که ایشان به عنوان مثال دربارهِ بحث تبعیض آمیز آژانس، با صداقت و صراحت بیشتری صحبت کنند و ممکن است که یک مخاطب هم این انتظار را داشته باشد، اما ما باید بدانیم که رییس‌جمهور یک جایگاه حقوقی دارد، بنابراین شاید اگر من به عنوان کارشناس حتی اگر اسم یک کشور را ببرم که به عنوان مثال سعودی به یمن حمله کرده است و در این زمینه صحبت تندی هم داشته باشم، برای شخص من مشکل ایجاد نشود ولی یک مقام رسمی باید ملاحظات دیگری را هم مدنظر قرار دهد.

عابدینی سپس به پرسش‌هایی که از رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر داشت، اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان مجری تلاش کردم پرسش‌هایی را در این گفت‌وگو مطرح کنم که بیشترین فراوانی را دارند؛ البته ممکن است ده‌ها پرسش دیگر هم مطرح باشد که در روزهای گذشته کارشناسان مختلف آن‌ها را بررسی کرده‌اند ولی این بحث‌ها کارشناسی است و در حوزه پرسش از رییس جمهور نیست.

او در ادامه به مدت زمان محدود گفت‌وگو با رییس‌جمهور و لزوم رعایت آن اشاره کرد و گفت: نکته بعدی درباره‌ی مصاحبه با شخص رییس جمهور، زمان یک گفت‌وگو است. وقتی به عنوان مثال یک ساعت و نیم با رییس جمهور گفت‌وگو می‌کنیم، طبعا نباید مخاطب این انتظار را داشته باشد که تمام آنچه که در ذهنش می‌گذرد در این فرصت یک ساعت و نیمه بتوان از رییس‌جمهور پرسید؛ ضمن اینکه ناگفته نماند آقای رییس‌جمهور در گفت‌وگوی شامگاه گذشته حتی این آمادگی را داشت که درباره جزییات بیشتر صحبت کند اما به دلیل فرصت کم ما طبعا نمی‌توانستیم خیلی وارد جزییات شویم.

مجری کارشناس گفت‌و‌گوی تلویزیونی رییس‌جمهور همچنین در همین راستا تأکید کرد: هر گفت‌وگوی زنده سیاسی آن هم با شخص رییس‌جمهور میلیون‌ها مخاطب دارد و مسلما میلیون‌ها اظهار نظر هم راجع به آن می‌شود. ممکن است فردی از پاسخ به یک سوال مصاحبه‌شونده را مورد انتقاد قرار دهد و در مقابل فرد دیگری هم از اینکه چرا صراحت بیشتری در طرح این پرسش صورت نگرفته است، انتقاد کند، بنابراین در هر حال ما باید برآیند افکار عمومی را در نظر بگیریم و موضوعاتی که مطرح است را بپرسیم.

وی در ادامه همین مطلب نیز توضیح داد: ما باید بدانیم که مصاحبه تلویزیونی رییس‌جمهور از شبکه‌های گوناگون به زبان‌های مختلف به صورت زنده پخش می‌شود و از طرفی دیگر هم فقط ایرانی‌ها نیستند که این گفت‌وگو را می‌بینند، بلکه کلمه به کلمه این گفت‌وگوها از طرف رقبا و حتی دشمنان رصد و دنبال می‌شود؛ بنابراین طبعا شخص رییس جمهور آن هم آقای روحانی که یک سابقه 35، 36 ساله در بالاترین سطوح مدیریتی، امنیتی، سیاسی و دیپلماتیک دارد، باید این ملاحظات را هم رعایت کند، بر این اساس من فکر می‌کنم با توجه به صحبت‌هایی که کردم مصاحبه شامگاه گذشته یک مصاحبه خوب و آرام از دید من بود، حالا ممکن است مخاطبان دیگر دیدگاه‌های متفاوتی را داشته باشند که البته ما به عنوان خبرنگار وظیفه داریم آنچه را که مخاطب بیان می‌کند را بپذیریم.

عابدینی در پایان بار دیگر یادآور شد: در مصاحبه شامگاه گذشته با رییس جمهور، نکته‌ای که از نظر من (به عنوان کسی که صدها مصاحبه با شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی انجام داده است) مهم این است که جناب دکتر روحانی - رییس جمهور محترم - یک مصاحبه شونده حرفه‌ای است؛ بنابراین تعامل و گفت‌وگو با مصاحبه‌شوندگان حرفه‌ای یک اقدام سهل و ممتنع است؛ سهل از این بابت که مصاحبه شونده حرفه‌ای با اصول و چارچوب رسانه کاملا آشناست و به دلیل مسوولیت فوق‌العاده‌ای که دارد، اشراف کاملی هم به موضوعات مختلف دارد؛ بنابراین به راحتی این امکان وجود دارد که با ایشان در حوزه‌های مختلف صحبت کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی