خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

طرز تهیه صحیح روغن از دنبه گوسفند+فواید و عوارض

Adminstartor | جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۷ ب.ظ

به گفته وی در روستاها دیده می‌شود که فرد 100 سال عمر دارد ولی به راحتی روغن دنبه مصرف می‌کند و هیچ مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود چرا که با انجام کارهای سنگین دنبه را به خوبی هضم می‌کند و در برخی موارد کمی مرزه یا آویشن همراه آن می‌خورند که اثرات آن را بهتر می‌کند.

این استاد دانشکده طب سنتی بیان داشت: اگر کسی فعالیت بدنی مناسب ندارد و بی‌تحرک است مداومت به خوردن روغن دنبه کند لاین روغن در رگ‌ها رسوب کرده و بیماری بروز پیدا می‌کند.

کردافشاری گفت: اگر فرد مزاجش گرم باشد یا فعالیت بدنی مناسب دارد می‌تواند بر چربی دنبه اثر گذاشته و آن را حل کند و این چربی برای بدنش مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: برای کسانی که خیلی دوست دارند دنبه بخورند، نسخه ای وجود دارد از رازی و بوعلی سینا آن را تایید کرده اند و گفته اند که اگر کسی خواست دنبه مصرف کند بهتر است، سه کیلو دنبه گوسفندی را با سه عدد پیاز درشت به اضافه یک لیوان سرکه یا آبلیمو یا آبغوره خانگی یا رب انار خانگی؛ به همراه یک لیوان گلاب اضافه کرده و 150گرم پوست سیب درختی یا رنده سیب درختی یا 150 گرم میوه "به" نیز به آن اضافه شود. همچنین، یک قاشق چای خوری یا مربا خوری میخک یا می‌توان 2 قاشق کاکوتی اصل به مخلوط دنبه خود اضافه کنیم و همه را هم چرخ کرده و ترکیب را روی شعله ملایم می‌گذاریم تا رطوبت آن برود و آبی که وجود دارد حذف شود و روغن خالص بماند و بعد صافش می‌کنیم و می‌گذاریم در جایی منجمد شود.

این استاد دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: پیاز و ترکیباتی که به دنبه گوسفند اضافه می‌کنیم بوی بد دنبه را از بین می‌برد و اصلاحش می‌کند یعنی آن لزوجت و غلظت آن را از بین می‌برد و مانع رسوب آن می‌شود و اگر به این صورت تهیه شود می‌توان مصرف کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی