خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

زیلوفون یا سنتور چوبی (قدیمی ترین ساز مشابه سنتور)

Adminstartor | پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۱ ب.ظ

زیلوفون بر خلاف سنتور کلا از چوب و نی ساخته میشود و از نی بجای سیم که وسیله ی صدا دهی آن است استفاده میشود. قدیمی ترین زیلوفون یا سنتور متعلق به 2000 سال قبل از میلاد مسیح بوده که در جنوب شرقی آسیا کشف شده است. در زیر این ساز از پوست گیاهان برای صدادهی بیشتر استفاده میشده است. ابزاری نیز مشابه مضراب امروزی برای آن میساختند که

با ضربه زدن بر روی آن صدای این ساز منتشر میشده است. این ابزار گویا از جنس چوب بید بوده است که بصورت کاسه هایی قاشقی شکل  ساخته میشده است.

 

هر چند زیلوفون بسیار شبیه سنتور است ولی تفاوت های زیادی با آن دارد. اما این نوع ساختن ساز که تعدادی ابزار برای صدا دهی و دو عدد مضراب برای ضربه زدن قرار داده میشده است گویا ساده ترین نوع ساز بوده است که به ذهن انسان رسیده است و سازهای متفاوتی را از این نوع در اقسی نقاط جهان مشاهده میکنیم. حتی پیانو نیز از همین متد برای صدا دهی استفاده میکند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی