خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
 
جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از نهم مرداد در حالی در اصفهان آغاز خواهد شد که این مسابقات یک مهمان عجیب را در خود جای داده است؛ یک تیم اماراتی با نام «الخلیج» که در سایه بی‌توجهی‌های فدراسیون فوتبال قرار است در این رقابت‌ها به میدان برود.

به گزارش «تابناک»، هم گروهی تیم الخلیج امارات با تأسیسات دریایی موجب شده تا حتی صدا و سیمای اصفهان به این مسأله واکنش نشان بدهد و اعلام کند به دلیل مجعول تیم اماراتی، حاضر به پخش بازی تأسیسات دریایی در برابر این تیم نیست. این واکنش در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران مانند چند مورد مشابه در این ماجرا حساسیتی به جعل عنوان خلیج فارس از سوی امارات متحده عربی ندارد و سعی می‌کند در حوزه روابط بین‌الملل خود همچنان بر منافع ملی چشم بپوشد.

هفته نامه تماشاگران امروز در آخرین شماره خود، از حضور یک تیم با نام مجعول «الخلیج» در رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان خبر داد. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از ۹ مرداد ماه با حضور ۱۲ تیم در اصفهان آغاز می‌شود. یکی از این ۱۲ تیم، نماینده کشور امارات است که «الخلیج» نام دارد و با تیم تأسیسات دریایی، نماینده فوتسال ایران هم گروه است. آیا فدراسیون فوتبال ایران ـ که پیش از این مدعی شده به استفاده از «خلیج» و «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» واکنش مناسب نشان می‌دهد ـ اجازه خواهد داد که نماینده امارات بدون مشکل در مسابقات شرکت کند؟ سؤال مهمتر این است: آیا فدراسیون فوتبال ایران اجازه دارد به استفاده تیم اماراتی از این نام اعتراض کند؟»

برای اینکه ریشه بی‌توجهی‌های فدراسیون فوتبال ایران را به مناقشه خلیج فارس در عرصه فوتبال بهتر بشناسیم، بد نیست کمی اتفاقات چند وقت اخیر را مرور کنیم. ماجرا از جایی شروع شد که فدراسیون فوتبال امارات نام «خلیج عربی» را برای لیگ خود برگزید و موجب شد تا بازیکنان ایرانی برای همیشه از فوتبال این کشور کوچ کنند. در آن زمان خیلی‌ها از فدراسیون فوتبال ایران انتقاد کردند که چرا مراتب اعتراض خود را به شکل مناسبی در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح نکرده و از ضعف ایران در کسب کرسی‌های بین‌المللی و عدم تأثیرگذاری در کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر دادند؛ اتفاقی که در آن زمان و با توجه به از دست رفتن کرسی‌های ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا طبیعی به نظر می‌رسید. اما بعدها اتفاقاتی رخ داد که نشان می‌داد، فدراسیون فوتبال ایران چندان علاقه‌ای به ایستادگی روی موضوع «خلیج فارس» ندارد و هر جایی پای این مسأله باز شود، سعی می‌کند چراع خاموش از کنارش رد شود.

تماشاگران امروز در گزارش خود عنوان می‌کنند در همان زمان هم در پی اعتراض‌های که شد، فدراسیون فوتبال نامه اعتراضی را با همکاری وزارت خارجه تهیه می‌کند تا مراتب اعتراض خود را به فیفا اعلام کند؛ اما بعد از دو سال از آن ماجرا، یک عضو فدراسیون فوتبال مدعی می‌شود که آن نامه هیچ گاه ارسال نشده است.

البته  بعدها و در جریان سفر بلاتر به تهران و شیخ سلمان و ممانعت مسئولان فدراسیون از مطرح شدن ماجرای خلیج فارس، مشخص شد که فدراسیون علی کفاشیان چندان تمایلی به باز شدن موضوع خلیج فارس ندارد. حالا و بعد از این چند ماجرا، حضور یک تیم با نام جعلی «خلیج» در این رقابت‌ها، بار دیگر فدراسیون فوتبال را در یک موقعیت حساس قرار داده است تا عیار خود را حوزه نشان دهد. با توجه به حساسیت‌ بالای افکار عمومی به ماجرای جعل عنوان خلیج فارس و مطرح شدن این موضوع در سطح ملی، باید دید، فدراسیون فوتبال واکنش مناسبی به این موضوع نشان می‌دهد یا خیر؛ هرچند به نظر می‌رسد این مسأله‌ای که پاسخش پیش از آزمون هم مشخص است. شاید در این زمینه نباید چندان به فدراسیون فوتبال دل خوش کرد و نهایتا به همان حرکت اعتراضی صدا و سیمای استان اصفهان در عدم پخش بازی این تیم بسنده کنیم.

 www.tabnak.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی