خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده مدرسه روستایی منطقه «آیوتزیناپا» در ایالت «گررو» مکزیک روز گذشته اعلام کردند که دولت و مقامات این کشور در تلاش برای رشوه دادن به آنها برای توقف اعتراضاتشان می‌باشند.

پس از انجام یک تظاهرات در ایالت جنوبی «اوآکساکا» مکزیک، «فلیپه د لا کروز» سخنگوی والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده مدرسه روستایی منطقه «آیوتسیناپا» در این راستا گفت: دولت و مقامات این کشور به آن‌ها پیشنهادات مختلفی اعم از ارائه مبلغی بالغ بر یک میلیون پزو (بیش از 62 هزار دلار) به همراه خانه، اتومبیل و .. داده است تا والدین این دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیکی دست از اعتراضاتشان بردارند.

«د لا کروز» در ادامه تصریح کرد که دولت مکزیک از والدین 43 دانش آموزان ناپدید شده این کشور خواسته است تا جوانانشان را به داشتن زندگی بهتر بفروشند اما برای آن‌ها این‌گونه پیشنهادات ارزشی ندارد.

سخنگوی والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیک در ادامه افزود: دولت مکزیک گمان می‌کند که با رشوه دادن به والدین این جوانان، آن‌ها را ساکت نگه خواهد داشت؛ حال آن‌که کاملا در اشتباه هستند.

«د لا کروز» در این راستا اضافه کرد: مقامات دولت مکزیک برای ارائه پیشنهاداتی به طریقی خاص به خانه‌های والدین دانش‌آموزان ناپدید شده این کشور رفته‌اند تا آن‌ها را از جستجوی فرزندانشان منصرف کنند.

وی همچنین متذکر شد که دولت مکزیک با ارائه این‌گونه پیشنهادات گمان می‌کند والدین 43 دانش آموزان ناپدید شده مکزیکی دست از اعتراضات خود برداشته و ساکت می‌شوند اما نمی‌داند که کرامت و منزلت آن‌ها بسیار قوی‌تر از آن است که تصور می‌کنند.

والدین 43 دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیک به همراه گروهی از مردم این کشور از روز جمعه هفته گذشته بار دیگر تظاهرات خود را از سر گرفتند و در طول این تظاهرات از دولت مکزیک بازگشت عزیزانشان را مطالبه کردند.

بر اساس آمار اخیر منتشر شده توسط مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (آی‌آی‌اس‌‌‌اس)، مکزیک سومین کشور جهان با بیشترین میزان تلفات انسانی در طول سال 2014 میلادی بوده است.

بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده و یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.
به دنبال این اتفاق در روز 7 نوامبر 2014 ( 16آبان 93) دادستان کل مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تعدادی کیسه زباله با محتوای بقایای انسان در کنار رودخانه‌ی منطقه «کوکولا» یافت شده است که احتمالا بقایای همان دانش‌آموزان گمشده باشد؛ دست کم 80 نفر به عنوان متهم دستگیر شده‌اند که 44 نفر از آنها افسران پلیس هستند.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی