خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

داشتن مهارت شرط یافتن شغل است

Adminstartor | دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۶ ق.ظ

صرف نظر از جایگاه شغلی که استخدام برای آن صورت می گیرد، مهارت ها و قابلیت هایی وجود دارند که کارفرمایان انتظار دارند تمامی متقاضیان استخدام واجد آن باشند. این دسته مهارت های نرم نامیده می شوند و مهارت ها و نحوه عملکرد و رفتار بین افراد را شامل می شوند و برای موفقیت در محیط کار ضروری می باشد.

علاوه بر مهارت های نرم که در بالا بدان ها اشاره شد، مهارت های دیگری وجود دارند که به منظور انجام هر چه بهتر و موثرتر کارها بدان ها نیاز است. این دسته مهارت‌های سخت نامیده می شوند. مهارت های سخت دانش و توانایی های خاص برا ی انجام یک کار را شامل می شود.برای انجام اکثر مشاغل هر دو دسته مهارت مورد نیاز می باشد اما آنچه در این میان حائز اهمیت است اینکه در حین مصاحبه به کارفرما نشان دهید مهارت های مورد نظر وی برای انجام کار را دارید.

در ادامه به برخی از مهم ترین مهارت هایی اشاره می گردد که کارفرمایان هنگام استخدام و به کارگیری نیرو مورد توجه قرار می دهند. برای آنکه رزومه تان مورد توجه قرار بگیرد اطمینان حاصل نمایید مهارت های درج شده در رزومه و تقاضانامه با موارد مورد نظر کارفرما مطابقت و هم خوانی دارند. همچنین در حین مصاحبه شغلی مرتبط ترین مهارت های خود را بصورت برجسته بیان نمایید.ش

 

مهارت تحلیل

شرایطی پیش می آید که کارمندان نیاز به درک و سنجش مطالبی دارند از اینرو داشتن مهارت های تحلیلی به موفقیت در محیط کار کمک می کند. نوع و سطح مهارت مورد نیاز بسته به شغل و صنعت متفاوت است. در حالت کلی منظور از داشتن مهارت تحلیل این است که کارمند توانایی سازماندهی، برنامه ریزی و الویت بندی صحیح و موثر کارها را داشته باشد.

 

توانایی برقراری ارتباط

صرف نظر از شغل و صنعــــــــتی که در آن نیروی انسانی مشغول به کار می باشد، توانایی برقراری ارتباط موثر بصورت شفاهی و نوشتاری بسیار ضروری است. یک فرد باید بتواند با سایر کارمندان، مدیران و مشتریان بصورت فردی، ازطریق فضای مجازی ، مکاتباتی و یا با تلفن ارتباط موثر برقرار نماید.

 

تعامل

مهارت های بین فردی با عنوان مهارت های شخصی یا تعامل با سایرین نیز شناخته می شود. به آن دسته از مهارت هایی اطلاق می گردد که برای برقراری ارتباط و تعامل با افراد مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است بارها شنیده باشید فردی به سبب قدرت توانایی خوب در برقراری ارتباط با سایرین استخدام شده باشد. مهارت تعاملی افراد در حین مصاحبه مورد ارزیابی قرار می گیرد از اینرو آمادگی برای مصاحبه بسیار اهمیت دارد، تا حد امکان با اعتماد به نفس و احساس راحتی کافی در جلسه مصاحبه حاضر شوید.

 

 

قدرت رهبری

هنگامی که شرکت ها برای جایگاه رهبری و مدیریت به دنبال فرد مناسب می گردند، اولین نکته ای که به ذهن استخدام کننده خطور می کند یافتن فردی است که بتواند تعامل خوبی با سایر کارمندان، همکاران و مشتریان داشته باشد. حتی اگر جایگاه شغلی مورد نظر شما جایگاه مدیریتی نمی باشد، قدرت رهبری و مدیریت صحیح از جمله مهارت های ارزشمند در نظر کارفرما است.

 

نگرش مثبت

اگرچه نگرش همه چیز نیست اما عامل فوق العاده ارزشمندی به حساب می آید. کارفرمایان خواهان کارمندانی هستند که حتی در شرایط پر اظطراب و چالشی مثبت اندیش و مثبت نگر باشند. کارفرمایان متمایل به استخدام افراد متقاضی با نگرش « می توانم انجام دهم» هستند، افرادی انعطاف پذیر، وفاردار و متعهد، و در صورت نیاز به انجام کار تمایل به مشارکت بیش از حد وظایف معمول خود داشته باشند.

کارگروهی

صرف نظر از نوع شغل کارفرمایان تمایل به استخدام افرادی دارند که قادر به انجام فعالیت های گروهی و مشارکت با سایرین باشند. به کارمندانی که کار کردن با آنان دشوار است تمایلی ندارند. در حین مصاحبه حتما نمونه ای از نحوه مشارکت خود در یک گروه را شرح دهید.

 

فنی

با توجه به نوع شغلی که یک فرد در آن مشغول به کار خواهید شد به مهارت نیاز دارد ، به طور کلی همه مشاغل به نوعی مهارت فنی نیازدارند و کارفرما موقعی که نیرویی را استخدام می کند به آن توجه می نماید . برای بسیاری ازکارفرمایان توان انجام کاریا مهارت مورد نظراست و نه مدرک تحصیلی یا ادعا!

 

مهارت های خود را به نمایش بگذارید

اگر به دنبال استخدام درجایی هستید باید بتوانید درهنگام نوشتن رزومه یا مصاحبه برترین مهارت های خود را به تصویر بکشید. در همین راستا فهرستی از بهترین مهــارت ها و ویژگی هایتان را که می توانـد به بهتـــرین شکل ممـــکن پیشینــه و تجربیـــات شمـــــا را به تصویر بکشد، تهیه نمایید. دقیقا همان مهارت هارا وارد رزومه و تقاضانامه خود نمایید.

می توانید با ذکر مثال کاربرد مهارت ها را در دستیابی به موفقیت در شغل هایی که داشته اید یا فعالیت های کلاسی و کارهای داوطلبانه شرح دهید. با توصیف این مثال ها برای مصاحبه کنندگان آن ها می توانند شما را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

مهارت های مورد نیاز؟

به اشتراک گذاشتن اطلاعات به سرعت در بین افراد در حال افزایش می باشد، افراد با به اشتراک گذاشتن مهارت ها و قابلیت هایی که دارند ضمن برقراری ارتباط با سایرین به تبادل نکات مفید، اطلاعات ارزشمند و مهارت های باارزش با یکدیگر می پردازند.

چنانچه قصد تغییر شغل یا زمینه کاری خود را دارید باید بر روی مهارت هایی تمرکز نمایید که قابل انتقال از شغل قدیمی به شغل جدید باشند.

ترجمه: الناز طالب زاده

 

  • Adminstartor

مهارت شرط شغل یابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی