خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

خلاقیت و هنر نمایی با کبریت های سوخته + عکس

Adminstartor | سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۱ ب.ظ
چمدان: اینجا را نگاه کنید. دو چمدان شیک سفری که روی آنها مارک‌های رنگ و وارنگ خورده تا نشان دهد از مسافرتی طولانی از آن سوی آب تشریف آورده‌اند. این چمدان‌ها را می‌توانید هم با قوطی کبریت بزرگ درست کنید و هم کوچک. از قوطی کبریت کوچک، چمدانی بسیار ظریف به دست می‌آید و به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهید کار برای شما آسان‌تر باشد و در پایان، چمدان شما جلوه بهتری داشته باشد قوطی کبریت بزرگ را به کار ببرید. برای درست کردن هریک از آنها به دو رنگ کاغذ که با هم سازگاری داشته باشند و چهار سوزن ته‌گرد احتیاج خواهید داشت. در اینجا کاغذ رنگی کرم برای سطح چمدان و قهوه‌ای برای نواره‌ها و دایره‌های چهار گوشه چمدان استفاده شده. اما شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید استفاده کنید، فقط مراقب باشید رنگ‌ها با هم سازگاری داشته باشند. مثلا می‌توانید رنگ سبز روشن را برای سطح چمدان استفاده کنید و سبز یشمی را برای نواره‌ها. سطح قوطی کبریت را با کاغذ رنگی اصلی بپوشانید و دو نوار‌ بلند برای دو قسمت کناری و یک نوار کوتاه برای دسته چمدان ببرید. گوشه‌های نوار دسته چمدان را کمی منحنی کنید تا ظاهری طبیعی‌تر پیداکنند. دو سوزن ته‌گرد به گوشه‌های دسته بزنید و دقت کنید که دسته به شکلی بر آمده وصل شود تا بتوانید آن را در دست بگیرید. سپس دو نوار کناره‌ها را به کمک سوزن ته‌گرد کمی آن سوی سوزن دسته‌ها وصل کنید. چهار دایره هم از همان کاغذ رنگی تیره درآورید و آنها را در چهار گوشه بچسبانید. البته نمی‌توانید دایره را خم کنید و مجبورید کمی برش بزنید تا درست چسبانده شود. چمدان بامزه‌تان آماده است. می‌توانید یکی دو مارک کوچک هم ‌ روی آن بچسبانید تا نشان گمرک باشد.

جعبه پیغام: ایده خوبی است. شما می‌توانید یک جعبه زیبا درست کنید و گاهی اوقات پیغام‌ها و سخنانی را که با عزیزان‌تان دارید‌ بنویسید و داخل آنها بگذارید و درجای مناسبی که به چشم آنها می‌آید قرار دهید تا بازش کنند و پیغام شما را بخوانند و از سلیقه‌ای که دارید لذت ببرند. درست کردن آن هم بسیار آسان است. هر کاغذ کادو یا کاغذرنگی که در دسترس‌تان است را بردارید و روی قسمت روکش قوطی کبریت بچسبانید. برای زیباتر کردنش می‌توانید کمی تور یا روبان بچسبانید و روی آن، تگمه‌ای قشنگ بدوزید یا بچسبانید. جعبه زیبای شما به همین راحتی آماده می‌شود. سعی کنید چند جعبه پیغام در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف درست کنید تا بتوانید هربار با یکی از آنها عزیزتان را سورپریز کنید.

گیفت: یکی از مخارجی که برای مراسم عقدکنان پای عروس و داماد نوشته می‌شود، همین گیفت‌هاست. برای خریدن آنها باید کلی هزینه و زمان صرف کنی تا آخر هم گیفت‌هایی ساده که چندان به دلت نمی‌نشینند گیرت بیایند. در حالی که شما می‌توانید به کمک همین قوطی کبریت‌های کوچک گیفت درست کنید. کافی است که از مدت‌ها پیش، تعدادی قوطی کبریت جمع کنید یا به در و همسایه بگویید که به یاری‌تان بشتابند و آنها هم قوطی‌های دورانداختنی‌شان را برای شما کنار بگذارند. قوطی کبریت‌ها را با کاغذ سفید یا پارچه سفید یا حتی تور بپوشانید. سپس آنها را با مروارید، گل‌های ریز، پاپیون‌های کوچکی که خودتان می‌توانید با روبان نازک نقره‌ای یا سفید درست کنید، زنگ‌های ظریفی که در خرازی‌ها پیدا می‌شوند یا هر وسیله تزئینی ظریف و در عین حال ارزان قیمت زینت دهید. اسم عروس و داماد را هم با روان‌نویس در این سو و آن سوی گیفت بنویسید. کمی زمان می‌برد، اما نتیجه کار بهتر از نمونه‌های موجود در بازار خواهد شد.

لانه پرنده: تزئین فوق‌العاده‌ای برای اتاق بچه‌هاست. روی جلد قوطی کبریت، کاغذرنگی یا کاغذ کادو بچسبانید. یک دایره ظریف در بالای آن ببرید و دورش را با مدادرنگی یا ماژیک بکشید. عکس یک پرنده کوچک را روی کاغذی از رنگ دیگر نقاشی کنید، با قیچی ببرید و پایین آن دایره بچسبانید. با مقوا برای آن سقف درست و بالای قوطی بچسبانید. یک تکه نخ را از بالا دولا کنید و به آن بچسبانید تا بتوانید لانه پرنده را از آن نخ به دیوار وصل کنید. سه مهره رنگی هم به تکه نخ دیگری آویزان کنید و از پایین به لانه متصل نمایید.

۴۸۳۴۷۴۲
دراور: درست کردنش مستلزم صبر و حوصله فراوان است، اما در عوض نتیجه کار تا دلتان بخواهد فوق‌العاده از آب در می‌آید. یک قوطی کبریت بزرگ برای کشوی بالایی، شش قوطی کبریت کوچک برای شش کشوی کوچک که در سه ردیف به صورت جفت چیده می‌شوند، و یک جفت قوطی کبریت کوچک که به صورت عمودی در کنار آن سه قوطی کبریت کوچک قرار می‌گیرند. قوطی‌ها را باید با توجه به طرحی که می‌خواهید کشو داشته باشد تزئین کنید.

می‌توانید آنها را با کاغذ کادو بپوشانید یا رنگ کنید. رنگ‌ها باید با هم تناسب داشته باشند تا نشانگر یک دراور شیک باشند. آنها را به هم بچسبانید. بهتر است کمی حوصله به خرج دهید و کم و کاستی‌ها را با مقوا پرکنید. کشوها آماده شده‌اند. با وسایل دور ریختنی، مثلا مهره‌های ریز، وسایل تزئینی کلیپس یا گیره سر و مشابه آنها برای تک‌تک کشوها دسته بگذارید و چهار پایه در زیر آنها قرار دهید. روی دراور هم می‌توانید تکه‌ای تزئینی از یک شانه سر یا هر چیز دیگر که در دسترس‌تان است، یک عکس یا آینه کوچک قرار دهید تا دراور کامل شود. برای نشان دادن شیشه‌های عطر روی دراور، یک مهره ریز روی مهره درشت چسبانده شده است. روی دراورتان چند تا از این شیشه‌های کوچولوی عطر قرار دهید. به رنگ‌بندی و نظم قرار گرفتن کشوها روی هم توجه کنید تا نتیجه بسیار شیک و چشمنواز از آب در آید.

جای دکمه: این هم ابتکار قشنگی است. در جعبه سوزن نخ، دکمه‌هایت را چگونه قرار می‌دهی تا در انبوه سوزن و نخ و کش و صابون خیاطی گم نشو‌د؟ بیا این روش بامزه را امتحان کن. جلد قوطی کبریت را با تکه‌ای پارچه یا نمد زیبا بپوشان. می‌توانی یکی دو دکمه زیبا و ریز هم روی آن بدوزی تا ظاهری قشنگ‌تر پیدا کند. سپس دکمه‌ها را داخل آن جای بده.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی