خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

جشن خام خواری (جشن های تیرماه)

Adminstartor | شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۱۲ ق.ظ

جشن خام خواری در واقع پیروی از مصرف خام گیاهان، میوه ها و سبزیجات است که اعتقادات بسیاری در خصوص حفظ بیشتر سلامتی بدن در این سبک زندگی وجود دارد. در اصل در روز جشن خام خواری تاکید بر استفاده مواد غذایی به خصوص سبزیجات به صورت طبیعی آنها و دوری جستن از پختن، سرخ کردن و … است. خام خواری نوعی سبک زندگی (Life Style) است و معمولا در منزل خام خواران آجیل و خشکبار مانند گردو، پسته، فندق و بادام به خصوص خشک یا به صورت خیسانده شده یافت می شود که در کنار میوه جات و سبزیجات تامین کننده میتامین های مورد نیاز بدن آنهاست.جشن خام خواری توصیه ای بر مصرف ارگانیک سبزیحات است که البته در مورد فلسفه ی آنها اختلاف نظرهایی وجود دارد چرا که در برخی تحقیقات مطرح شده است که هویج، گوجه فرنگی و بروکلی از جمله سبزیجاتی هستند که پختن آنها باعث بیشتر شدن اثرگذاری مثبت آنها در بدن می شود اما به هر شکل خام خواری با این ایده ها سازگار نیست. خام‌ گیاه خواران خود نیز سطح اعتقاد و اجرای متفاوتی با یکدیگر دارند اما ریشه ی اعتقادی همه ی آنها سلامتی بیشتر با میزان غذای خام بیشتر نسبت به غذای پخته شده و سرخ شده و … در رژیم غذایی است و به همین دلیل برخی از آنها غذاهای دیگر را هم می خورند و واکنش انفعالی در قبال آنها ندارند. اما خام خواران متعصب غذاهای غیر گیاهی مانند تخم‌مرغ، ماهی، گوشت و لبنیات مصرف نمی کنند.خام خواران عقیده دارند که غذاهای خام حاوی آنزیم هایی هستند که عمل هضم غذا را در بدن تنظیم می نمایند و حرارت دادن یا فریز نمودن غذا این آنزیم ها را نابود می کند و مصرف غذا بدون وجود این آنزیم ها در دراز مدت سبب مسمومیت بدن، زیاده روی در مصرف غذا و در نهایت منجر به چاقی می شود و از همه مهمتر اینکه غذاهای خام نسبت به غذاهای پخته، مواد مغذی بیشتری دارند.
طرفداران رژیم غذایی خام خواری اعتقاد دارند که این رژیم متعلق به دوران ماقبل تاریخ است؛ زمانی که انسان ها هنوز آتش را کشف نکرده بودند. همچنین این طرفداران باور دارند که دستگاه گوارش انسان به خصوص برای هضم مواد غذایی خام و انواع سبزیجات تکامل یافته است. ابداع اولین رژیم های غذایی خام خواری به قرن 19 بر می گردد.
آرتوری ویرتانن، زیست شیمیدانی که جایزه نوبل دریافت نمود، به عنوان یکی از طرفداران رژیم خام خواری شناخته شد. او نشان داد که آنزیم های موجود در غذاهای نپخته، هنگام جویدن ماده غذایی خام در دهان آزاد می شوند. این آنزیم با آنزیم های دیگر که بدن آنها را تولید می کند واکنش نشان داده و در نهایت گوارش ماده غذایی را به بهترین نحو انجام می دهند.
رژیم خام خواری در قرن 20 طرفداران بیشتری یافت، پس از اینکه پزشکان ثابت کردند که رژیم غذایی که دارای میوه و سبزیجات باشد قادر است بیماری های بسیاری را بهبود بخشد. تا مدتها رژیم غذایی خام خواری را زیر مجموعه ای از رژیم گیاه خواری به حساب می آوردند تا اینکه در سال 1975م، رژیم خام خواری به عنوان یک رژیم غذایی مستقل و متفاوت از گیاه خواری به ثبت رسید.
خام خواران عقیده دارند که : * غذاهای خام حاوی آنزیم هایی هستند که عمل هضم غذا را در بدن تنظیم می نمایند.
* حرارت دادن یا فریز نمودن غذا این آنزیم ها را نابود می کند.
* مصرف غذا بدون وجود این آنزیم ها در دراز مدت سبب مسمومیت بدن، زیاده روی در مصرف غذا و در نهایت منجر به چاقی می شود.
* غذاهای خام نسبت به غذاهای پخته، مواد مغذی بیشتری دارند.
خوراکی‌های مصرفی در رژیم خام خواری

غذاهای آن‌ها شامل انواع میوه جات، غذای اصلی آنها سبزیجات و آجیل و خشکبار مانند گردو، پسته، فندق، بادام، انواع جوانه‌ها از قبیل جوانه گندم، عدس، ماش، نخود، سویا و مواد قندی نظیر عسل، کشمش، خرما، انجیر و شکر قهوه‌ای و غیره‌ است که به صورت خام و طبیعی مصرف می‌نمایند که می‌توان آن‌ها را به صورت غذاهای ترکیبی در آورد و مورد مصرف قرار داد. غذاهای غیرگیاهی مانند تخم‌مرغ، ماهی، گوشت و شیر مصرف نمی‌شود.
خام‌ گیاهخواری یک سبک زندگی است که در آن خوردن غذاهای نپخته، پردازش نشده و اغلب ارگانیک بخش اصلی رژیم غذایی را تشکیل می‌دهد.
خام‌گیاهخواران عموماً اعتقاد دارند که هرچه میزان غذای خام در رژیم بیشتر باشد، برای سلامتی بهتر است.

منبع: http://www.shayantarh.com

  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی