خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

تحقیق، تربیت و آموزش در ژاپن حرف اول را می زند

Adminstartor | يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ب.ظ
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲-02 August 2015
رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیات سفر اعضای این کمیسیون به ژاپن را تشریح کرد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در طی یک هفته سفر اعضای کمیسیون به ژاپن از چندین مدرسه، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی و همچنین مدرسه جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آمد.

وی افزود:‌ همچنین بازدیدی از پارلمان ژاپن داشتیم و رئیس کمیسیون آموزش و تکنولوژی مجلس ژاپن نیز توضیحاتی را ارائه کرد و مسائلی ازقبیل اعطای بورس دانشگاهی ، تسهیل تبادل استاد و دانشجو و استفاده از تجربیات طرفین در زمینه علم آموزی در این دیدار مطرح شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: در جریان این سفر از هیروشیما و محل اصابت بمب اتمی نیز بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به بازدید از یکی از منظم‌ترین مدارس ژاپن گفت: این مدرسه ابتدایی ژاپن که 170 دانش آموز دارد دارای 30 کلاس درس،‌ استخر، سالن ورزشی و سالن کتابخانه و غذاخوری است که به یکی از منظم ترین مدارس در منطقه شهرت دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:‌حتی در مورد وضعیت معلمان و استخدام ها به گونه ای است که بر اساس آخرین ملاک ها و توانایی ها انجام می‌شود، به همین جهت تصور می‌شود در بحث آموزش و پرورش در کشور ژاپن شاهد یک نگاه محوری به بحث علم آموزی و تحقیق هستیم و این برخلاف رویه ای است که در کشور ما وجود دارد.

هروی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش در ژاپن شعاری نیست و عملی است گفت:‌ تحقیق، تربیت و آموزش در این کشور حرف اول را می زند اگر امروز ژاپن کشور پیشرفته ای است توانسته گام های جدی را در آموزش و علم بردارد.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد:‌ یکی از دانشگاه های مطرح ژاپن نیز اعلام آمادگی کرده تا با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی تعاملات علمی داشته باشد.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی