خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار های خانه

Adminstartor | دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۰ ق.ظ

چگونه رنگ مناسب برای دیوار انتخاب کنیم

اول ببینید از اتاقی که می خواهید رنگ کنید چه استفاده هایی می شود. مثلاً  آشپزخانه ، سالن هال و پذیرایی مکان هایی اجتماعی هستند. پس بهتر است رنگ این اتاق ها گرم باشد. راهروها، اتاق مطالعه و اتاق خواب ها محل آرامش هستند پس باید از رنگ های سرد استفاده شود. ببینید در حال حاضر چه حسی نسبت به اتاق دارید و دوست دارید چه حسی داشته باشید.

یک پالت گرم یا سرد یا مخلوطی از هر دو انتخاب کنید. رنگ های گرم شامل رنگ های زرد، نارنجی و قرمز هستند. این رنگ ها باعث تحریک ذهن انسان می شوند. رنگ های سرد شامل رنگ های آبی، سبز و بنفش هستند که باعث ایجاد آرامش در انسان می شوند. ترکیب این رنگ ها شاید زیبا شود ولی فضایی درهم و شلوغ ایجاد می کند و انسان احساس راحتی ندارد.

از رنگ های موردعلاقه ی خود استفاده کنید. به لباس ها، تابلو ها و اثاثیه ی خود نگاه کنید. رنگی هست که از آن خوش تان بیاید؟ اگر با رنگی بتوانید رابطه برقرار کنید پس این رنگ روی دیوار هم برای تان خوشایند خواهد بود. بعضی رنگ ها طاقت فرسا هستند، منطقی باشید. اگر از رنگی خوش تان نمی آید به هیچ وجه آن را انتخاب نکنید. رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را به یاد خاطرات شیرین و فکر های مثبت می اندازد.

راههای انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها

به چرخه ی رنگ ها (دایره ای که بر اساس رنگ های رنگین کمان تنظیم شده است) نگاه کنید. به طرح های مختلف توجه کنید. معمولاً رنگ های زیبا از ترکیب دو رنگ رو به روی هم در صفحه رنگ ها تشکیل می شود. این رنگ ها مناسب مکان های رسمی مثل سالن هال و پذیرایی است. رنگ های شبیه به هم از ترکیب دو رنگ کنار یکدیگر به وجود می آیند. این رنگ ها مناسب مکان های غیر رسمی مثل اتاق نشیمن، اتاق خلوت و اتاق خواب است. این نکات را مد نظر داشته باشید.

رنگ مات یا براق انتخاب کنید. رنگ های براق نور بیشتری منعکس و اتاق را روشن تر می کنند. رنگ های مات نور کمتری منعکس می کنند و درخشندگی کمی دارند.

راهنمایی بخواهید. اگر هنوز نمی دانید چه رنگی انتخاب کنید از یک نقاش یا طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. مجله ها و کاتالوگ هایی هم هستند که در آن عکس اتاق ها را با رنگ آمیزی های مختلف نشان می دهند. می توانید از روی آن ها اتاق خودتان را تصور کرده و ببینید با این رنگ چه شکلی پیدا خواهد کرد. ایده های بیشتری ممکن است به ذهن تان برسد.

نکات و هشدارها

این فقط یک نقاشی است. اگر رنگی را پسند نکردید می توانید رنگ دیگری را امتحان کنید.

از رنگ های انتخابی تان نمونه بخرید یا پوستری از آن رنگ را روی دیوار بزنید. اگر نمی توانید بین رنگ ها رنگی را انتخاب کنید، این کار به شما کمک می کند.

از نقاش در مورد اینکه آیا رنگ مورد نظر نیاز به آستر دارد یا نه سوال کنید. آستر زدن می تواند از ظاهر شدن رنگ قبلی روی رنگ فعلی جلو گیری کند و نیز نیازی به رنگ آمیزی مجدد برای تثبیت رنگ ندارید. 

نمونه رنگ ها را نگه دارید تا وقتی می خواهید وسایل و اثاثیه بخرید با رنگ اتاق هماهنگ باشد. این نمونه ها کار شما را در انتخاب رنگ اثاثیه راحت می کند.

منبع : phow -/ ن.م
  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی