خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

امپراطور جوان در راه بازار - دوربین 5100 نیکون

Adminstartor | پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۸ ب.ظ

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

دوربین های دیجیتالی,دوربین نیکون

در همین راستا به صورت سالانه، دوربین های جدیدی از هر سری وارد بازار می شود و شرکت سازنده آن ادعا می کند که این دوربین نسبت به مدل قبلی آن اصلاح شده و دیگر معایب قبلی را ندارد و همین امر کاربر را برای خرید دوربین ورژن جدید مجاب می نماید. به عنوان مثال سری G کانن در حال حاضر 10 مدل دارد که تا 12G تولید شده است.

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

گاهی این تغییرات آنقدر محسوس نبوده و این دوربین با دوربین قبلی تنها از لحاظ نرم افزار بروز شده آن متفاوت است و از لحاظ سخت افزاری تغییر زیادی نکرده است. اما اگر شرکتی در یک دوربین تغییر سخت- افزاری زیادی لحاظ نماید آن را با نام جدید در یک سری متفاوت از دوربین قبلی و در قالب جدیدی روانه بازار می کند و به همین دلیل است که شرکت ها چند نوع خط تولید محصولات عکاسی دارند.

اطلاعات کلی دوربین 5100 D نیکون با توجه به اولین مدل در این سری یعنی 3100 D و آخرین مدل آن یعنی D 7000، این دوربین از لحاظ توانایی در بین آن ها قرار می گیرد و آن طور که نیکون ادعا می کند، اغلب خریداران محصولات نیکون بین دو راهی انتخاب قرار می گیرند، چون هر سه دوربین عالی هستند. در این مطلب توانایی هایی این دوربین یک به یک مورد بررسی قرار داده می شود تا دلیلی برای اثبات این ادعا پیدا شود.

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی
,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

قدرت 2, 16 میلیون پیکسل که از این حیث شبیه دوربین D 7000 است با این تفاوت که کنترل فلاش داخلی و 39 نقطه فوکوس اتوماتیک و بدنه منیزبومی آن را ندارد، اما می توانید به کیفیت عکس هایی که توسط آن ثبت می شود اعتماد کنید.

این دوربین در  آپریل 2011 یعنی در فروردین 1390، به بازار معرفی شده است و این در حالی است که دو دوربین دیگر در سال 2010 روانه بازار شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دو دوربین دیگر می توانید به آرشیو مجله مراجعه کنید.

قدرت دوربین

شرکت نیکون تلاش نموده است تا این دوربین بیشتر شبیه دوربین 7000 D باشد. به همین دلیل می توانید تفاوت های بیشتر را بین 3100 D و 5100 D ببینید، دوربینی با حسگر CMOS که از این لحاظ هیچ تفاوتی بین هر سه دوربین وجود ندارد. سنسور 2, 16 میلیون پیکسلی که ارتقا یافته از 8, 14 میلیون پیکسل است و این قدرت در ابعادی به اندازه 7, 15 × 6, 23 میلی متر قرار داده شده است، همین امر باعث افزایش کیفیت عکس های تهیه شده توسط این دوربین شده است و بالاترین کیفیت عکس های خروجی در این دوربین 3264 × 4928 پیکسل است یعنی می توانید براحتی و بدون ترس از وجود پیکسل در چاپ نهایی، عکس هایی بزرگ چاپ نمایید.
,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

صفحه نمایشگر یا LCD

ابعاد صفحه نمایشگر در این دوربین و دو مدل دیگر همگی  3 اینچ است. نکته قابل توجه اینکه، در حال حاضر عمده دوربین های موجود در بازار چه کامپکت یا خانگی و چه نیمه حرفه ای و حرفه ای، همگی صفحه نمایشگر 3 اینچی دارند و دیگر داشتن صفحه نمایشگر بزرگ برای دوربین های عکاسی موجود در بازار مزیتی محسوب نمی شود. اما تفاوت LCD ها در کیفیت تصویر آن ها است؛ در دوربین D5100 کیفیت تصویر LCD آن 000, 921 پیکسل است که نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است و بالاتر از این میزان پیکسل در حال حاضر در هیچ دوربینی دیده نشده است.

هیچ کدام از دوربین های شرکت نیکون در این سری صفحه لمسی نیستند و هر سه مجهز به سیستم پخش- زنده Live View  هستند.

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

مشخصات بدنه

بدنه این دوربین از نوع کامپکت SLR است و وزن آن در حدود 560 گرم است و این در حالی است که مدل قبلی آن یعنی D3100 حدود 505 گرم و دوربین 7000 D وزنی حدود 780 گرم دارد و این نشان می دهد که نسبت به کارایی قابل توجه این دوربین دارای وزن متناسبی است.

ابعاد این دوربین نیز فرا خور وزن آن، در بین اندازه های دو دوربین دیگر قرار دارد و در حدود 79× 97×128 میلی متر است. پاتری آن نیز از نوع لیتیومی و قابل شارژ می باشد که شارژ آن نیز در جعبه دوربین وجود دارد.

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

وایت بالانس

در گزینه وایت بالانس هیچ تغییری در این سه دوربین مشاهده نمی شود و هر سه دارای 12 پیش فرض هستند و تنها تفاوت در میزان ذخیره وایت بالانس شخصی است.

زمانی که در شرایط نوری متفاوت در یک محل هستید و به صورت دستی وایت بالانس زده اید می توانید به تعداد متفاوتی که دوربین در اختیار شما قرار می دهد وایت بالانس های مختلفی را ذخیره نمایید تا دیگر نیاز به وایت بالانس های مداوم نداشته باشید؛ یعنی شما در شرایط نوری داخل یا indoor عکاسی می کنید و نمی خواهید از پیش فرض های دوربین استفاده نمایید، برای همین به صورت دستی با یک کاغذ سفید وایت بالانس می زنید و آنرا در دوربین ذخیره می نمایید؛ بعد ممکن است برای گرفتن تنها چند عکس به شرایط نوری بیرون یعنی outdoor بروید، برای اینکه تنظیمات قبلی وایت بالانس شما از بین نرود می توانید وایت بالانس دیگری بزنید و آن را در جای دیگری ذخیره نمایید.

این قابلیت در این دوربین و دوربین مدل بعدی آن تعییه شده است و شما می توانید 5 نوع وایت بالانس در دوربین ذخیره نمایید، اما در مدل قبلی فقط یک وایت بالانس می توانستید ذخیره نمایید.

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

حساسیت

حساسیت گزینه ای است که حتماً برای تهیه یک عکس با کیفیت بالا باید به آن مراجعه نمایید در این دوربین نیز حساسیت هایی از 100 تا 6400 و همچنین حساسیت اتوماتیک را می توانید روی بدنه دوربین و به وسیله پیچ حساسیت انتخاب یا تغییر دهید. اما حساسیت های بالاتری نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است که از طریق منوی دوربین تعیین می شود، یعنی از طریق تغییر تنظیمات نرم افزاری در منوی دوربین حساسیت های بالاتری را در پیچ حساسیت که بر روی بدنه دوربین وجود دارد در اختیار شما قرار می دهد؛ یعنی حساسیت های بالای 12800 و 25600 که در شرایط نوری کم بسیار کمک کننده نیز هستند. در مدل قبلی این حساسیت نرم افزاری فقط 12800 داشت و در مدل بالاتر مشابه هستند.

 

تصویربرداری

قابلیت تصویربرداری دیگر جزء لاینفک دوربین های عکاسی شده است؛ دوربین D5100 تصویرهای خود را با فرمت MPEG4 ذخیره می نماید. این دوربین در سه کیفیت 424× 640 با سرعت 30 و 25 فریم در ثانیه و کیفیت 720× 1280 با سرعت 30 و 25 و 24 فریم در ثانیه و در نهایت با کیفیت 1080×1920 با همان سرعت 24 و 25 و 30 فریم در ثانیه تصویربرداری می کند.
,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

مشخصات جانبی

زوم دیجیتال در هر سه مدل دوربین وجود ندارد.

 

سیستم ذخیره سازی

پسوند ذخیره سازی عکس غیرفشرده یا همان RAW در هر سه مدل دوربین قرار داده شده است که می توانید توسط آن پس از گرفتن عکس با این فرمت در نرم افزار فتوشاپ کلیه تنظیمات دوربین را عوض کنید و شرایط نوری عکس را تغییر دهید؛ گاهی از آن به عکاسی مجدد از عکس هم تعبیر می شود.

فرمت رایج در عمده دوربین های عکاسی فرمت فشرده یا JPEG است که در این دوربین می توانید با سه کیفیت ابتدایی، خوب و عالی با فرمت JPEG عکاسی نمایید. همان طور که می دانید، در این فرمت تعداد عکس های ذخیره شده در کارت حافظه بیشتر می شود، اما در کیفیت های متفاوت این فرمت نیز می توانید تغییر وزن عکس را مشاهده نمایید، یعنی چنانچه با کیفیت عالی عکاسی کنید وزن عکس بیشتر از کیفیت ابتدایی خواهد بود و تعداد عکس هایی که در یک حافظه ثابت در دو کیفیت عالی و ابتدایی ذخیره می نمایید متفاوت است.

حافظه داخلی در دوربین وجود دارد و کارت حافظه منطبق با این دوربین مانند تمامی دوربین های موجود در بازار از نوع SD/SDXC/SDHCاست و به غیر از حافظه داخلی که در دوربین D3100 وجود ندارد در نوع کارت حافظه با هم هم خوانی دارند.

,دوربین های دیجیتالی, دوربین نیکون,اخبار علمی تازه های فناوری اخبار آموزشی

نحوه برقراری ارتباط این دوربین با وسایل دیگر از طریق پورت USB2.0 و خروجی HDMI است. D5100 به وایرلس یا ارتباط بی سیم مجهز نبوده ولی دارای کنترل از راه دور است.

 

قیمت

قیمت بدنه این دوربین 799 دلار و به همراه لنز 55- 18 میلی متری که به صورت کیت ارائه شده است حدود 899 دلار برآورد شده است.

 

منبع :بخش دانش وزندگی تبیان


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی