خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

روش های طبیعی برای سیاه شدن و سیاه ماندن موهای سر

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۳ ب.ظ

ماساژ درمانی کنید. افزایش جریان خون در پوست سر

اغلب اوقات، پوست سر به دلایل وراثتی یا بالا بودن سطح استرس و مشکلات روحی، از کمبود جریان خون رنج می برد. این مسئله به تامین مواد مغذی پوست آسیب وارد می سازد و سبب افزایش ناگهانی تعداد موهای سفید می شود. برای ممانعت از این رویداد، جریان خون را در پوست سرتان با ماساژهای منظم سر خود افزایش دهید.

این عمل به عنوان یک استراتژی مفید تاثیر بسیار خوبی دارد، به این معنا که اضطراب ها و تنش ها را کم کرده و به شما جهت بهتر شدن جریان خون یاری می رساند. در صورتی که پوست سر را با روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن خردل و روغن هایی از این دست ماساژ دهید، نتایج بهتری حاصل می شود.

روی سرتان آشپزی کنید. از ادویه ها کمک بگیرید

برگ های کاری در اصل ادویه معطری هستند که برای مزه دار کردن غذاها استفاده می شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی ای است که ریشه موها را محکم کرده و شادابی پوست سر را افزایش می دهد. سعی کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ های کاری استفاده کنید، همچنین می توانید مقداری برگ کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن به عنوان تونیک ضدسفید شدن مو استفاده کنید.

کره ای که از شیر خالص گاو گرفته می شود نیز ماده ای برای جلوگیری از آغاز سفیدشدن موها شناخته شده است. این یکی از دلایلی است که پزشکان مکتب طب سنتی و گیاهان باستانی هندوستان که آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار کمی کره خالص که از شیر گاو گرفته شده باشد، به عنوان دارویی برای جلوگیری از سفیدشدن موها تاکید کرده اند.

در طبیعت هم درمان وجود دارد

از ماسک های گیاهی استفاده کنید

۱- اسپیرولینا (نوعی جلبک دریایی):

به خاطر دارا بودن مواد معدنی مهم و ضروری و البته نادر و کلروفیل موجود در آن، یک نوع تونیک موی مشهور است.

۲- پروتئین و آمینو اسیدها:

پروتئین و آمینواسیدهای بدن خود را با مصرف متعادل گوشت قرمز، ماهی، شیر، سبزی ها و حبوبات افزایش دهید. آمینو اسیدهایی مانند سیستین و تیروزین در بسیاری از فرآورده های ضدسفیدی مو یافت می شوند که بر اثربخشی آن ها تاکید شده است.

۳- ویتامین E:

وجود این ویتامین برای مراقبت بیشتر از ایمنی پوست سر و سالم نگه داشتن ریشه موها، ضروری است. منابع توصیه شده این ویتامین عبارتند از: جوانه ها، اسفناج، تخم مرغ، شیر، کره، آجیل ها و روغن های نباتی.

با حنا سفیدی ها را محو کنید

اگرچه بسیاری از مادربرزگ های ما هنوز حنا را دوست دارند اما بسیاری از جوان ترها رنگ قرمزی تیره ای که حنا به موها می دهد را دوست ندارند. در صورتی که استفاده از حنا به جای رنگ مو، برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه شده است. برای این کار باید مقداری برگ حنا را در روغن خردل حرارت دهید. پیش از این که آن را روی سرتان ماساژ دهید، اجازه دهید این روغن ترکیبی دارویی چند ساعتی بماند تا خنک شود.

  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی