خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۷۹۶ مطلب توسط «Adminstartor» ثبت شده است

دمنوش‌های فصل پاییز و زمستان

Adminstartor | دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲ ق.ظ

حتما شما نیز می دانید که دمنوش های مختلف چقدر برای سلامتی مفید هستند. انواع این دمنوش های گیاهی را می توان در فصول مختلف سال استفاده کرد.شب های سرد و روز های خشک پاییز سبب می شوند که افراد دچار مشکلات ریوی، عطسه و سرفه و گرفتگی های بینی و یا خشکی بینی شوند. به همین دلیل استفاده از انواع دمنوش های گیاهی برای فصل پاییز ضروری به نظر می رسد.

  • Adminstartor

در عصر دیجیتال، هر کسب و کار و فردی برای محافظت از خود در برابر حملات سایبری به ابزارهای امنیتی سایبری مناسب نیاز دارد. اما، با افزایش حملات سایبری و شکل‌های مختلف، محافظت در برابر همه آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

۱. دیوارآتش (firewall)

 


امروزه، جنایتکاران اینترنتی با تقویت قدرت دفاعی، پیچیده‌تر شده‌اند. این باعث شده است که دیوار آتش یکی از مهمترین ابزارهای امنیت سایبری باشد، هرچند کمی منسوخ شده است. دسترسی غیرمجاز به سیستم شما را مسدود کرده و ترافیک شبکه را کنترل می‌کند. در صورت وجود تلاش برای اتصال، تصمیم می‌گیرد که آیا آن را آزادانه در رایانه یا شبکه منتقل کنید.

هنوز محدودیت‌هایی وجود دارد مانند اینکه هکرهای ماهر آموخته‌اند داده‌ها و برنامه‌هایی را ایجاد کنند که می‌توانند فایروال‌ها را به عنوان برنامه‌های دستگاه‌های قابل اعتماد فریب دهند. این به آنها امکان می‌دهد بدون هیچ مشکلی از آن عبور کنند. با این حال، آنها می‌توانند حملات مخربی که از پیچیدگی کمتری برخوردار هستند را به کسب و کار شما شناسایی کنند.

 

۲. نرم افزار ضد ویروس (Antivirus)

 
  • Adminstartor

آذَرَخَش

Adminstartor | يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۷:۲۸ ق.ظ

آذَرَخَش یا رعدوبرق یا صاعقه پدیده‌ای طبیعی بر اثر برخورد ابرهای دارای بارهای ناهم‌نام، واکنش‌های الکتریکی شدیدی به صورت نور تولید می‌گردد که با صدای شدیدی به نام تندر همراه است. در اثر برخورد ذرات آب یک جبهه هوای گرم به ذرات یخ یک جبهه هوای سرد، الکتریستهٔ ساکن به وجود می‌آید که نسبت به زمین دارای بارالکتریکی منفی بوده و در صورتی که فاصله منبع جریان الکتریکی نسبتاً‌نزدیک به سطح زمین باشد، صاعقه بروز می‌کند. در رعدوبرق‌های شدید معمولاً بیشترین تخلیه الکتریکی صورت می‌گیرد.

  • Adminstartor

مشاعره همسرایی نبرد شعری poetical

Adminstartor | جمعه, ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۰۵ ب.ظ

دوستان گلم سلام

 این شعرزیبای آقای فاضل نظری را براتون مینویسم ببینم چقد میتونید ادامه ش بدیید.آفرین بر دوستان پرانرژی:

بی‌قرار توام و در دل تنگم گله‌هاست
آه! بی‌تاب شدن عادت کم حوصله‌هاست
.
مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب
در دلم هستی و بین من و تو فاصله‌هاست
.
آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد
بال وقتی قفس پرزدن چلچله‌هاست
.
بی تو هر لحظه مرا بیم فروریختن است
مثل شهری که به روی گسل زلزله‌هاست
.
باز می‌پرسمت از مسئله دوری و عشق
و سکوت تو جواب همه مسئله‌هاست
.
شعر:  فاضل نظری

  • Adminstartor

نامدار بازیگران مرد ایرانی معاصر

Adminstartor | چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۰۷ ق.ظ

هدف این پست معرفی برترین بازیگران مرد ایرانی است که در سینما، تلویزیون و شبکه‌ نمایش خانگی و رسانه های نوین یا دیرین درخشیده‌اند. معیار انتخاب به توانایی‌های اجرا، تعداد نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی و سایر ویژگی‌های خاص بازیگری است.برخی‌ نام‌های ماندگار که توانسته‌اند تا سالیان طولانی در کانون توجهات باقی بمانندرا در فهرست منتخب زیر تقدیم میکنیم.

این فهرست براساس تاریخ تولد بازیگران از قدیم به جدید رتبه بندی شده است:

  • Adminstartor

دموکراسی جفرسونی

Adminstartor | شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۵۰ ق.ظ

دموکراسی جفرسونی (به انگلیسی: Jeffersonian democracy) یک سری اهداف سیاسی هستند که به افتخار توماس جفرسون نام گذاری شده‌اند. این اندیشه‌ها از ۱۸۰۰ تا اواسط ۱۸۲۰ در سیاست‌های آمریکا مطرح بودند و با دموکراسی جکسونی که بر دوره سیاسی بعد از ان حکفرما شده بود تفاوت‌های دارد. مهم‌ترین سخنرانان ان :توماس جفرسون و جیمز مدیسون و البرت گالاتین و جان رندولف اف روانوکه و ناتانیل باکن بودند.

  • Adminstartor

درخت کنار یا سدر

Adminstartor | چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۸ ق.ظ

Starr 080609-7833 Ziziphus mauritiana.jpg

کُنار، عناب، رملیک (نام علمی: Ziziphus) سرده‌ای از درختان و درختچه‌های تیغ‌دار از تیره عنابیان است. حدود ۴۰ گونه کنار وجود دارد که در مناطق گرمسیری و زیرگرمسیری پراکندگی دارند. میوه این درخت نیز کُنار نامیده می‌شود و خوردنی است.

درخت کنار در عربی و گاه فارسی سدر نیز نامیده می‌شود و در ایران معمولاً برگ‌های کوبیده آن را «ختمی» می‌نامند. اما سدر خود درختی متفاوت و مدیترانه‌ای از تیره مخروطیان است که شباهت زیادی با کاج دارد.

  • Adminstartor

پودر سرشوی سدر (خَرمی)

Adminstartor | چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۵۴ ق.ظ

product.name

پودر سرشوی گیاهی سدر که از برگ های دارویی درخت کُنار تهیه می شود و در زبان محلی دزفولی به آن "خَرمی" بر وزن گَرمی گفته می شود.

سدر درختی است که ارتفاع آن تا 10 متر می‌رسد. این درخت، خاردار و دارای ساقه‌ای به رنگ تقریباً سفید است.

برگ‌های کنار را می‌توان خشک و پودر کرده و جهت شستشوی بدن و مو بکار برد. برگ کنار (سدر) حاوی تانن،استرول‌های گیاهی مانند بتاسیتوسترول، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون می‌باشد. ساپونین موجود در سدر عامل کف‌کنندگی در برگ کنار است. ابلین لاکتون از دسته ساپونین‌های استروئیدی است و به عنوان ماده اولیه برای تهیه هورمون‌های استروئیدی می‌توان بکار برد.

  • Adminstartor

راهنمای جامع رنگ مو - بهترین و پرطرفدارترین برندها

Adminstartor | چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۳۲ ق.ظ

رنگ مو

مو یکی از فاکتورهای بسیار مهم زیبایی می‌باشد. مدل، رنگ و استایل موهای شما نشانگر شخصیت شما هستند. به طبع رنگ مو یکی از پر استفاده ترین محصولات آرایشی خانم ها است، بنابراین داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع رنگ مو ، نحوه استفاده و انواع استایل موهای رنگ شده کاملا لازم و ضروری می‌باشد. در این متن می‌توانید اطلاعات جالب و جامعی در ارتباط با موارد گفته شد پیدا کنید، لذا تا پایان متن همراه ما باشید و با دوستان و آشنایانتان نیز به اشتراک بگذارید تا آنان نیز بتوانند با دانش کافی به سراغ این محصول جذاب بروند.

  • Adminstartor

دنگ شیائوپینگ عامل سیاست های درهای باز در کشور چین

Adminstartor | يكشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۶ ق.ظ

Deng Xiaoping and Jimmy Carter at the arrival ceremony for the Vice Premier of China. - NARA - 183157-restored(cropped).jpg

دنگ شیائوپینگ (به چینی: 邓小平، DENG XIAOPING) (زاده ۲۲ اوت ۱۹۰۴ – درگذشته ۱۹ فوریه ۱۹۹۷) سیاست‌مدار و رهبر نخبگان نسل دوم جمهوری خلق چین که از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹ رهبر عالی‌مقام چین بود. وی در دههٔ ۱۹۲۰ به حزب کمونیست چین پیوست. او در طول فعالیت خود در حزب کمونیست چین سه بار مورد تصفیه قرار گرفت (اما هیچ‌گاه از حزب اخراج نشد) که مهمترین آن در دوران انقلاب فرهنگی چین بود چراکه مائو معتقد بود دو نوع سرمایه‌داری وجود دارد که باید علیه آن مبارزه کرد اول امپریالیسم به مرکزیت آمریکا و دوم سرمایه‌داری درون حزب کمونیسم که از قضا صادق درآمد و حزب کمونیسم چین با یک حرکت به سمت سرمایه‌داری و سرکوب شدید مردم و فساد گسترده سران حزب و خانواده‌هایشان بر پیشبینی مائو صحه گذاشت شیائوپینگ در دوران جئو ئن لای (چوئن لای) به عنوان معاون نخست‌وزیر برگزیده شد گرچه دوباره در سال ۱۹۷۶ برکنار شد.

  • Adminstartor