خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

موتور وانکل

Adminstartor | پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵ ب.ظ
چرخهٔ کار موتور وانکل. با هر دور گردش نقطه A نقطه B سه دور گردش می‌کند.
یک موتور وانکل در موزه‌ای در شهر مونیخ آلمان
مزدا آرایکس-۸، یک خودرو مسابقه با موتور وانکل

موتور دورانی وانکل (یا موتور دوار که به‌خاطر مخترع آن فلیکس وانکل موتور وانکل نامیده می‌شود) نوعی موتور درون‌سوز است که به جای حرکت رفت و برگشتی پیستون‌ها، از یک طراحی دوار با دایره‌ای بیرون از مرکز برای تبدیل فشار به نیروی چرخشی استفاده می‌کند. اجزای اصلی آن روتور، محفظه روتور، محور خروجی، شمع جرقه زنی، قطعات آبندی می‌باشد. در موتور وانکل مانند موتورهای بنزینی چهار زمانه مخلوط هوا و بنزین وارد محفظهٔ بزرگی از موتور می‌شود سپس با کوچک شدن حجم آن مخلوط هوا و بنزین تحت فشار قرار گرفته و با ایجاد جرقه به وسیله شمع انفجار حاصل می‌شود، مولکول‌های گاز دراثر احتراق منبسط می‌گردند و فشار محفظهٔ تراکم به شدّت بالا می‌رود و نیروی حاصل از آن به رو تور اعمال شده و به علّت اختلاف مرکز دوران بین روتورومیل لنگ نیروی چرخشی در روتور ایجاد می‌گردد. این نیروی چرخشی به بادامک محور لنگ که در داخل روتور قرار دارد، وارد شده و به فلایویل و سیستم انتقال قدرت می‌رسد.

  • Adminstartor

موتورسیکلت

Adminstartor | دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ
    1. موتورسیکلتی ساخته شده در سال ۱۹۵۴

      موتورسیکلت که به اختصار به آن موتور نیز گفته می‌شود، وسیله نقلیه‌ای دو چرخ و موتوردار است.

      موتور سیکلت همانند دوچرخه دو چرخ دارد اما بجای پدال همانند اتوموبیل دارای موتور احتراقی است.

      برخی بر این باورند که سازنده‌ی این دستگاه موتورسیکلت (موتور بخار) فردی امریکایی به‌نام سیلوستر اچ. روپر می‌باشد[۱][۲].

  • Adminstartor

خودرو

Adminstartor | دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ق.ظ
اتومبیل
Benz-velo.jpg
بنز ولو مدل (۱۸۹۴) ساخته‌شده توسط کارل بنز
دسته وسیله نقلیه
صنعت صنایع مختلف
کاربرد ترابری
منبع سوخت بنزین، سوخت دیزل، الکتریسیته، هیدروژن، انرژی خورشیدی
خودرو بله
مستقل بله
چرخ‌ها ۳–۴
اکسل‌ها ۱–۲
مخترع فردیناند وربیست
رولز رویس فانتوم ۲۰۰۸
خودرو هم‌چنین اتومبیل یا ماشین و به فارسی افغانستان «موتَر»[۱] به وسیله نقلیه چرخداری گفته می‌شود که موتور خود را حمل می‌کند این بدین معنی است که خودرو بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت هستند.

دید کلی

اصولاً برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، می‌توان واژهٔ خودرو را بکار برد. لیکن کاربرد این واژه در زبان ما دارای محدوده مشخصی است که معمولاً به وسایل متحرکی گفته می‌شود که همگی دارای حرکت بوده و با زمین در تماس هستند. با این نگاه خودرو گونه‌ای وسیله موتوری چرخ‌دار است، که نخستین سازندگان آن را با هدف حمل‌ونقل سرنشینان در جاده‌ها طراحی نمودند. از نخستین تعاریف مخترعان اولیه اتومبیل، اینگونه استنباط می‌شود، که هدف آنها از استفاده چهار چرخ در طراحی اتومبیل‌های نخستین، انتقال یک تا هشت نفر بوده است.

  • Adminstartor

خودرو پیکان

Adminstartor | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۲ ق.ظ

پـِیکان نام گونه‌ای خودروی سواری ایرانی است که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال ۱۳۴۶ خورشیدی آغاز کرد و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد. از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک،تولید این خودرو در سال ۱۳۸۳ به اتمام رسید.

تاریخچه

یک دستگاه پیکان در ایران
  • Adminstartor

تاکسی تهران در لندن

Adminstartor | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۷ ق.ظ

مسعود که از ده سالگی به انگلستان آمده می‌گوید: «برای من تاکسی‌ام تاریخ بر روی چهار چرخ است. بازگرداندن خاطرات گذشته‌مان برایم لذت بخش است.»

*بازنشر تصاویر با اجازه از صفحه ی تاکسی تهران.
  • Adminstartor

از صفر تا 100 فتوشاپ را یاد بگیرید+ آموزش

Adminstartor | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ

قابلیت‌های جدید فتوشاپ, گرافیک کامپیوتر

ترفندهای جالب و کاربردی در فتوشاپ

 

فتوشاپ نرم افزاری است که غریب به اتفاق مردم از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار همراه با ویژگی‌های پیچیده و قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد همواره یکی از مورد استفاده‌ترین برنامه‌ها نزد عکاسان حرفه‌ای دنیا است. بنابر‌این یاد گرفتن قابلیت‌های مختلف این نرم افزار می‌تواند برای هر شخصی مفید باشد، که در این گزارش قصد داریم  به معرفی 20 ترفند فتوشاپ بپردازیم که می‌تواند برای تازه کار‌های این نرم افزار بسیار مفید باشد.

 

1 – چرخاندن زاویه دید (منظور عکس نیست)
ممکن است شما قصد داشته باشید تا از زوایای مختلفی بر روی پروژه خودتان کار کنید. اکثر افراد به دلیل نداشتن اطلاعات تصویر را می‌چرخانند. اما شما می‌توانید به راحتی با فشردن کلید R (یا کلیک و نگه داشتن آیکون Hand Tool از سمت چپ) از روی کیبورد خود، به قابلیت Rotate View Tool دست یابید و سپس بدون آنکه تصویر اصلی چرخانده شود، زاویه دید را تغییر دهید.

 

  • Adminstartor

اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز, حافظه‌ی داخلی گوشی

اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز

 

در صورتی که یک گوشی اندرویدی را با کابل و پورت USB به رایانه وصل کنید، در برخی موارد شاهد این مشکل عجیب خواهید بود که یک سری از فایل‌ها و پوشه‌های شما در پنجره‌ی Windows Explorer نمایش داده نمی‌شوند! در حالی که مطمئن هستید فایل‌های مذبور در حافظه‌ی داخلی گوشی و یا SD Card موجود می‌باشند.
این موضوع به عنوان یک باگ در سیستم عامل اندروید و در زمینه‌ی دسترسی با USB تحت MTP شناخته شده است.

 در ادامه‌ی این ترفند، راه حل مشکل را بررسی خواهیم کرد.

  • Adminstartor

خصوصیات یک زن واقعی را بشناسید!

Adminstartor | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵ ق.ظ

یک زن واقعی

اگر به دنبال یک شریک زندگی هستید،باید یک زن واقعی باشید

 

مردان عاشق زنانگی خانم‌ها هستند زیرا با مردانگی آنها تضادی عمیق دارد. یک زن زنانه باعث می‌شود مرد مردانگی بیشتری احساس کند و این احساس یکی از بهترین تجربیات برای اوست.


در سالهای اخیر به مقاله هایی برمی خوریم که راهکارهایی را برای اینکه زنان بتوانند مرد مناسب خود را پیدا کنند، عنوان کرده اند که بیشتر نویسنده های این عناوین، خود خانم ها بوده اند ! یک مقدار عجیب است، چون در دنیایی که بیشتر زنان مردان دلخواه خود را براحتی می توانند پیدا کنند و یا برعکس، دیگر نیازی به راهنمایی وجود ندارد.

نظر و دیدگاه یک مرد در این مورد کارآمد تر است، در واقع اگر به دنبال یک همراه و شریک زندگی مادام العمر هستید، تنها راه و ساده ترین آن این است که  یک زن واقعی باشید. 

در اینجا به رموزی جهت نیل به این هدف اشاره کرده ایم که به آسانی بتوانید از دیدگاه مردان یک زن واقعی جلوه دهید.

- در ابتدا خودتان بخواهید و تصمیم بگیرد؛ در همه ی موارد، روابط خانوادگی، کاری، وفاداری، عقاید و ….یک زن واقعی نباید در تصمیم گیری، وابسته به پدر و مادر، دوستان و یا کس دیگر باشد. او آنقدر توانایی و اطمینان دارد که بتواند خود به نتایج دست یابد، اما بهتر است به نظرات و ایده های اطرافیان نیز گوش فرا دهید و از نکات مثبت آن در تصمیم گیرها بهره مند شوید.

  • Adminstartor

بهترین لپ‌تاپ‌های پیشنهادی بر اساس قیمت

Adminstartor | جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ

 خرید یک کالای دیجیتال آن هم از دسته لپ تاپ ها در میان انبوهی از برندها و مدل ها کار نسبتاً وقت گیر و خسته کننده ای خواهد بود اگر به درستی راهنمایی و مشاوره در اختیار نداشته باشید! مدل های گوناگون با طیف های وسیعی از قابلیت ها و مشخصات در انتظار انتخاب آگاهانه بر مبنای بودجه شما هستند. قصدداریم به شما کمک کنیم تا بهترین مدل را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید.

در این مقاله ما پیشنهادات را بر اساس اولویت قیمت مرتب کرده ایم تا هر خریدار بتواند بر اساس میزان بودجه خود بهترین لپ تاپ ممکن را تهیه کند، دقت داشته باشید در بازار لپ تاپ نوسان قیمت بیشتر از بازار تبلت و اسمارت فون می باشد و دلیل آن نیز بیشتر به تنوع شرکت های ضمانت کننده باز می گردد اما ما سعی می کنیم قیمت معقول و میانگین هر مدل را برای شما ذکر کنیم و انتخاب نهایی گارانتی ها را به شما خواننده عزیز واگذار کنیم. لیست ما فارغ از طرفداری از برند و نام سازنده تهیه شده است و دلیلی وجود ندارد که حتماً از تمامی برندها نماینده ای در آن وجود داشته باشد ما تنها به بهترین در هر شاخه قیمت فکر کرده و سعی می کنیم شما را از بهترین گزینه ها باخبر سازیم.

یک‌راست به سراغ اولین پیشنهاد که طبعاً ارزانترین محصول لیست ما می باشد می رویم:

 

Asus X555LI

قیمت: حدود 2,030,000 تومان با گارانتی آواژنگ

  • پردازنده: Intel Core i5 5200U با سرعت 2.20 تا 2.70 گیگاهرتز
  • کارت گرافیک: AMD Radeon R5 M320 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی
  • صفحه نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT و با وضوح 1366 در 768 پیکسل
  • حافظه رم: 6 گیگابایت از نوع DDR3
  • حافظه ذخیره‌سازی: 1 ترابایت از نوع هارد دیسک با سرعت 5200 دور بر دقیقه

 

  • Adminstartor

اپلیکیشن‌های رنگارنگ روتوش سلفی را بشناسید

Adminstartor | جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ب.ظ

عکس سلفی,اپلیکیشن‌های پیشرفته عکاسی

سلفی : عکسی از خود که توسط دوربین‌های دیجیتال گرفته می‌شود.

 

کلمه سلفی یا عکس ازخودگرفته ظاهراً برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ استفاده شده، و در سال ۲۰۱۳ توسط مؤسسه لغت‌نامه آکسفورد به عنوان واژه سال انتخاب شده‌است.
امروزه در اینستاگرام نزدیک به دویست میلیون عکس با هشتگ سلفی (#Selfie) پیدا می‌شود که هر روز به تعدادشان نیز اضافه می‌شود.

 

معمولاً از سلفی‌ها به عنوان عکس‌های خام و بدون ویرایش یاد می‌شود، اما در دنیای اپلیکیشن‌های رنگارنگ امروز، آن‌هم اپلیکیشن‌های پیشرفته عکاسی، روتوش سلفی‌ها هم به شدت رواج پیدا کرده. حالا می‌شود در عرض چند دقیقه، سلفی را تبدیل به عکسی کرد که گویی توسط عکاسان حرفه‌ای برای پشت جلد مجله‌های مد گرفته شده است!

  • Adminstartor