خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

اخبار و گزارش‌های CES 2015

مدت زمان زیادی تا شروع بزرگ‌ترین نمایشگاه کالای الکترونیک دنیا باقی نمانده است. CES مهم‌ترین رویداد دنیای فناوری است که در آن از لوازم خانگی و صوتی تصویری گرفته تا دوربین‌های دیجیتال، گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای موبایل، خودروها و هر آنچه که در حوزه‌ی آی‌تی تصورش را می‌کنید به نمایش گذاشته می‌شود. در CES مشخص می‌شود که امسال باید منتظر چه محصولاتی باشیم. در همین راستا با استفاده از منابع مختلف خبری همچون سال گذشته همه اخبار مربوط به این نمایشگاه را پوشش خواهیم داد.

باتری هوشمند برای دریافت هشدار آتش‌سوزی روی موبایل

سیستم‌های هشدار خطر اکنون تقریبا همه جا هستند اما یک مشکلی که وجود دارد این است که این سیستم‌ها قادر به کنترل از روی آیفون یا حداقل ارتباط با آن نیستند. 
بزرگترین مشکل اما هم اکنون این است که چگونه یک سیستم هشدار با کیفیت مناسب را با یک سیستمی که صرفا هوشمند شده و قادر به ارتباط با موبایل است جایگزین کرد. این چیزی است که Roost Smart Battery آن را حل کرده است. این دستگاه یک سیستم باتری ۹ ولتی است که به سیستم هشدار فعلی خانگی شما متصل شده و پیغام‌های هشدار را به آیفون شما ارسال می‌کند.

پهپادها در CES ، محدودیت‌های آسمان

گر پهپادها در نمایشگاه CES سال گذشته یکی از چشم‌گیرترین و نوآورترین محصولات به شمار می‌رفتند برای نخستین بار در نمایشگاه CES  امسال پهپادها یک بخش ویژه مخصوص به خود را دارند. در این بخش ۲۰ شرکت محصولات مختلفی را به نمایش گذاشته‌اند.

اپل واچ ۲۷ دلاری در نمایشگاه CES

حدود دو ماه تاعرضه ساعت اپل یا اپل واچ باقی مانده اما حداقل یک شرکت چینی هم اکنون توانسته این ساعت را به بازار عرضه کند! 
یک شرکت چینی در نمایشگاه CES نمونه‌هایی از ساعت تقلبی و مشابه اپل را به قیمت ۲۷ دلار در معرض فروش قرار داده است. 
این ساعت توسط شرکت شنزن ساخته شده و « ساعت هوشمند» نام دارد و حداقل در نگاه اول بسیار شبیه اپل واچ است.

عجیب‌ترین خودروی نمایشگاه CES

در نمایشگاه CES تولیدکنندگان خودرو محصولات جدیدی را به نمایش می‌گذارند اما اغلب آن‌ها چهره معمولی دارند و  البته به تکنولوژی‌های آینده مجهزند. از خودروهای اندرویدی گرفته تا خودروهایی که بدون راننده‌اند.در این بین اما یک خودروی معرفی شده واقعا چهره خاصی هم دارد و آن Elio است.


مشخصات گوشی ۶ هزاردلاری لامبورگینی 

Lamborghini 88 Tauri اما در واقع یک گوشی با امکانات جدید نیست آنچه قیمت این گوشی را به ۶ هزار دلار رسانده نوع دیزاین این گوشی و استفاده از ظرافت‌هایی در طراحی است که آن را با متریال ساخت ماشین‌های لامبورگینی شبیه کرده به همراه مجموعه‌ای از هدفون‌های گرانقیمت است . در واقع این گوشی از ترکیبی از چرم و فلز ساخته شده است.


کف پوش هوشمند با قابلیت گرم‌کردن پا و محاسبه کالری 

تصور کنید در یک روز بسیار سرد و برفی بتوانید با یک اپلیکیشن از روی موبایل خود کفش خود را از داخل گرم کنید. این کاری است که Digitsole اولین کف‌پوش یا کفی قابل اتصال به تلفن هوشمند انجام می‌دهد و به غیر از این میزان مصرف کالری و فاصله پیموده شده را هم محاسبه می‌کند.


واکمن گران‌قیمت سونی

 

سونی را با واکمن‌هایش در سه دهه اخیر خوب به یاد می‌آوریم این شرکت اما امسال و در نمایشگاه CES سرانجام از یک واکمن جدید با عنوان Zx2 رونمایی کرده که به گفته خود سونی از تکنولوژی‌های جدیدی برای افزایش کیفیت پخش موسیقی در آن استفاده شده است.


اولین گوشی کداک در CES معرفی شد

نام کداک ما را به یاد دوربین‌های قدیمی پولاروید یا رولیفلکس یا حتی نگاتیوهای این برند می‌اندازد اما شرکتی که در تغییر و تحولات دنیای دیجیتال کمر خم کرد حالا با یک گوشی موبایل به نام IM5 به صحنه بازگشته است. 
این گوشی که در واقع عمدتا تمرکز روی دوربین آن است توسط شرکت Bullit ساخته شده که عمدتا در زمینه طراحی موبایل از جمله برای شرکتهایی چون CAT از آن شنیده بودیم.

 

لباس‌های هوشمند با قابلیت ضبط اطلاعات بدنی برای کودکان
شرکت تولید کننده لباس‌های بیومتریک Hexoskin سری جدیدی از لباس‌های هوشمند خود را برای کودکان و نوجوانان در CES 2015 معرفی کرد. این لباس به والدین این امکان را می‌دهد که از طریق یک اپلیکیشن iOS اطلاعات به لحظه از وضعیت بدنی فرزندانشان را در اختیار داشته باشند.

 تازه‌های سونی در نمایشگاه CES 2015 - بیانیه مطبوعاتی

 
‏ Sony در نمایشگاه CES 2015 محصولات، شراکت‌ها و تجربه‌هایی جدیدی را برای مجموعهٔ در حال گسترش SmartWear خودش معرفی کرد: مدل شیک SmartWatch 3 از جنس استیل ضدزنگ، مشارکت‌های جدید Lifelog و دستگاه‌های پوشیدنی مفهومی شامل مدل اولیهٔ هدستی ضدآب با چند حسگر از Sony Corporation که برای بهینه کردن عملکرد و ارائهٔ آمار و دستورات هم‌زمان در پیست‌های دو، طراحی شده است.

 

محافظ صفحه نمایش برای آیفون ۶ و گلکسی نوت ۴

شرکت BodyGuardz که در زمینه ساخت محافظ‌های تلفن فعالیت می‌کند در نمایشگاه CES از نسل جدیدی از محافظ‌های صفحه نمایش موبایل‌های جدید رونمایی کرد. 

با استفاده از این مدل محافظ جدید گوشی‌های جدیدی که صفحه نمایش‌های خاص با لبه‌های گرد شده  دارند ( مثل آیفون ۶ و گلکسی نوت ۶ با این محافظ کاملا در برابر ضربه مقاوم می‌شوند.

گری شاپیرو
اخبار فناوری
جمعه, 25 اردیبهشت 1394 ساعت 09:00

بیش از 176 هزار نفر از CES 2015 بازدید کرده‌ اند

رویداد CES نشان می‌دهد که چقدر حال دنیای فناوری خوب بوده و میزان شرکت کنندگان حاضر در این رویداد نیز نشان می‌دهد که در حال حاضر تا چه اندازه پیگیری جدیدترین دستاوردهای دنیای فناوری برای مردم مهم است. به تازگی اطلاعاتی از میزان افراد شرکت کننده در CES 2015 منتشر شده است.

جی فلکس ۲ ال‌جی
موبایل
چهارشنبه, 06 اسفند 1393 ساعت 12:20

ال‌جی تاریخ تقریبی عرضه‌ی جهانی جی فلکس 2 را اعلام کرد

ال‌جی در جریان CES 2015 از نسل دوم گوشی‌هوشمند خمیده‌ی خود، جی‌فلکس ۲ پرده برداشت. حال این کمپانی رسما عرضه‌ی جهانی این گوشی‌هوشمند را در طول دو هفته‌ی آینده وعده داده است.

تگرا x1 در بنچ مارک AnTuTu
پردازنده
پنج شنبه, 30 بهمن 1393 ساعت 00:33

تگرا X1 امتیاز 74,977 را در بنچ‌مارک AnTuTu کسب کرد

ماه گذشته بود که در جریان رویداد CES 2015  انویدیا چیپ جدید خود موسوم به تگرا X1 را با سر و صدای زیادی معرفی کرد و مدعی شد که این چیپ قوی‌ترین پردازنده بازار خواهد بود. حال دستگاهی مجهز به این پردازنده در بنچ‌مارک AnTuTu مورد آزمایش قرار گرفته است.

گلد ایست
موبایل
دوشنبه, 29 دی 1393 ساعت 12:40

گلد ایست گوشی‌ اندرویدی ارزان‌قیمت شبیه آیفون معرفی کرد

کمپانی‌های بزرگ و کوچک چینی سعی می‌کنند محصولاتی شبیه به آیفون ارائه کنند. این محصولات علاوه بر طراحی ظاهری، از رابط کاربری شبیه آیفون‌های اپل برخوردارند. گلد ایست هم یکی از این شرکت‌ها است که در ساخت محصول جدیدش از آیفون الگوبرداری کرده است.

لینوکس در ۲۰۱۵ بر همه‌ی عرصه‌های فناوری به جز دسکتاپ، سلطنت خواهد کرد
سیستم عامل
پنج شنبه, 25 دی 1393 ساعت 23:33

لینوکس در ۲۰۱۵ بر همه‌ی عرصه‌های فناوری به جز دسکتاپ، سلطنت خواهد کرد

شاید توسعه‌دهندگان لینوکس هنوز هم در پی گسترش مرز‌های سیستم‌عامل خود در دنیای دسکتاپ باشند، اما با نگاهی به اطرف می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در همه جا حضور دارد. نگاهی به گجت‌ها و محصولات نمایش داده شده در CES 2015 به روشنی گویای این موضوع است.

لامپ Snap
گجت
سه شنبه, 23 دی 1393 ساعت 11:00

لامپ‌های هوشمند جدید امواج وای‌فای را تقویت و سارقان را شناسایی می‌کنند

با گذشت زمان و گسترش مرز‌های فناوری، لامپ‌هایی که تا چند سال پیش تنها وظیفه‌ی روشنایی را بر عهده داشتند، خدمات دیگری نیز ارائه خواهند داد. کمپانی چینی Sengled در CES 2015 لامپ هوشمندی با قابلیت تقویت امواج وای‌فای و شناسایی چهره معرفی کرد.

رنوو خودروی مجهز به کنسول هوشمند انویدیا را معرفی کرد
اتومبیل
سه شنبه, 23 دی 1393 ساعت 09:16

رنوو همراه با فناوری Drive CX انویدیا به نمایش درآمد

پردازنده تگرا X1 ساخت انویدیا که با فناوری DRIVE CX این شرکت ترکیب شده، بخشی از برنامه انویدیا برای ورود به بازار کنسول خودروهای هوشمند است. رنوو جزو اولین خودروهایی است که به این سیستم مجهز می‌شود.

عینک Jins Meme
اخبار فناوری
دوشنبه, 22 دی 1393 ساعت 00:10

Jins Meme عینکی که از خوابیدن شما پشت فرمان جلوگیری می‌کند

شرکت Jins که تولید کننده عینک در ژاپن است با محصول خود به نام Jins Meme به نمایشگاه CES امسال آمده بود. به نظر می‌رسد حالا رقبای تازه‌ای برای عینک هوشمند گوگل موسوم به Google Glass در حال ورود به بازار هستند.

CES 2015
اخبار فناوری
شنبه, 20 دی 1393 ساعت 22:47

CES با ۱۷۰٫۰۰۰ بازدیدکننده رکورد شکست

آخرین دوره از نمایشگاه CES دیروز با میزبانی از ۱۷۰٫۰۰۰ بازدیدکننده به پایان رسید و نام خود را به‌عنوان پربازدیدترین نمایشگاه CES در طول تاریخ ثبت کرد.

عجیب‌ترین خودرو CES حتی چهار چرخ هم نداشت
اتومبیل

شنبه, 20 دی 1393 ساعت 18:13

عجیب‌ترین خودرو CES حتی چهار چرخ هم نداشت

در CES خودروهای جذاب بسیاری رونمایی شد که اکثر آن‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به خودروهای موجود در خیابان‌ها بودند، اما خودروی‌ به نام Elio از نظر ظاهری با تمام خودروهایی که تا به امروز دیده‌ایم متفاوت بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی