خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

آمریکا، ایران را به روسپیگری متهم کرد!

Adminstartor | سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ


در این گزارش اعلام شده است که "ایران مبدا، مسیر و مقصد قاچاق انسان برای روسپیگری و کار کشیدن اجباری است."


وزارت خارجه آمریکا برای ارائه این گزارش، کشورها را به ۳ دسته تقسیم کرده است:

۱. کشورهایی که در راه مبارزه با قاچاق انسان، قانون وضع می‌کنند و اقدام عملی انجام می‌دهند.

۲. کشورهایی که در راه رسیدن به دسته اول هستند. یعنی کشورهایی که می خواهند از شدت و وسعت قاچاق انسان بکاهند.

۳. کشورهای بی تفاوت که کاری برای مبارزه با قاچاق انجام نمی‌دهند.


وزارت خارجه آمریکا در اقدامی عجیب، کشور خود را در گروه اول، افغانستان و عراق را در گروه دوم و ایران را در گروه سوم قرار داده است.


در مورد این گزارش نکاتی خواندنی وجود دارد:


الف. چنین گزارش‌هایی را باید نهادهای بین‌المللی ارائه کنند نه وزارت خارجه آمریکا. دولت آمریکا بر چه اساسی و به چه حقی چنین گزارش‌هایی را منتشر می‌کند؟

انتقادها از دولت آمریکا به دلیل انتشار چنین سندی موجب شد که جان کری ناگزیر شود موضع بگیرد. وزیر خارجه آمریکا برای پاسخ به منتقدان، مدعی شده است: «هدف از انتشار این سند ملامت کردن یا آبروبری نیست. هدفش روشن سازی است.»


ب. گزارش وزارت خارجه آمریکا به قدری عجیب بود که صدای مخالفان داخل آمریکا را درآورد.
حتی برخی سناتورهای هم حزبی اوباما زبان به انتقاد گشوده و وزارت خارجه خود را متهم به سیاسی کاری کرده اند. سناتور دمکرات رابرت منندز دموکرات گفته است: «بهبود وضعیت کوبا و مالزی به روشنی سیاسی‌کاری گزارش را نشان می‌دهد.»


وزارت خارجه آمریکا، به دلیل بهبود روابطش با مالزی و کوبا، این دو کشور را که سال‌ها جزء گروه سوم گزارش بوده‌اند از لیست بیرون کشیده است. همین مسأله برای سیاسی و نامعتبربودن این گزارش کفایت می‌کند.


آمریکا به امید قرارداد تجارت آزاد با کشورهای شرق آسیا، مالزی را از لیست خارج کرده است. این در حالی است که مالزی به دلیل قاچاق گسترده انسان از کشورهایی مانند بنگلادش و تایلند، همواره مورد انتقاد بوده است.


خروج کوبا از این فهرست نیز تنها یک هفته پس از بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور و پایان دادن به دشمنی دوجانبه ۵۰ ساله رخ داد.


ج. نکته بعدی تناقضی است که در متن این گزارش وجود دارد: «به دست آوردن اطلاعات دقیق از ایران برای نویسندگان گزارش ممکن نبوده است اما بنا به آنچه که به دست آورده اند، ایران مبدا، مسیر و مقصد قاچاق انسان برای روسپیگری و کار کشیدن اجباری است.»


اگر به دست آوردن اطلاعات از ایران، ممکن نبوده پس چگونه ایران به قاچاق و روسپیگری متهم شده است؟! یعنی نویسندگان گزارش با حدس و گمان و خیال گزارشی نوشته‌اند تا بر مبنای آن چند روزی نام ایران را به این بهانه عجیب در رسانه‌های غربی به عنوان حامی قاچاق انسان تبلیغ نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی