خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۸ نکته برای داشتن موهای سالم

Adminstartor | دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ق.ظ

سیلیکون استفاده کنید

هیچ محصول جادویی وجود ندارد اما اگر می‌خواهید کمی از موهای خود بیشترمراقبت کنید از محصولاتی بر پایه‌ی سیلیکون استفاده کنید. سیلیکون یک لایه روی مو را می‌پوشاند و این لایه در مقابل هرگونه استرس وارده بر مو محافظی برای موهای شما خواهد بود.

در خانه مراقب آرایش موی خود باشید

مشکل کسانی که در خانه موهای خود را آرایش می‌کنند این است که کسی مراقب آن‌ها نیست. برخی کارها که می‌تواند به موهای شما آسیب برساند عبارت‌اند از لخت کردن، رنگ کردن و حرارت دادن. اگر هریک از این کارها را در خانه انجام می‌دهید سعی کنید مراقب عادات خود باشید. بیش از یک‌بار در هفته موهای خود را در معرض حرارت زیاد قرار ندهید. کمتر از اطوهای مو استفاده کنید. سشوار را در دمای کم قرار دهید.

هیچ‌وقت موی خیس را اطو نکشید

موی خیس احتمال آسیب بیشتری دارد. در ابتدا با سشوار روی درجه‌ی کم موها را خشک کرده و سپس اطو بکشید. هیچ‌وقت نباید اطوی مو را روی موهای خیس بگذارید.

نگذارید محصولات آرایشی زیاد روی موها بمانند

برخی افراد فکر می‌کنند اگر محصولات را بیشتر از زمان لازم روی موهای خود بگذارند مؤثرتر خواهد بود. با خودتان می‌گویید " کمی بیشتر بماند تا بهترین تأثیر را داشته باشد. " درست همین‌جاست که به موهایتان آسیب می‌زنید.

در آرایشگاه زمان کار روی موها احساس درد دارید

آرایش مو نباید آسیب‌زننده باشد. هر نوع ناراحتی در پوست سر غیرعادی است. اگر در آرایشگاه هرگونه احساس ناراحتی داشتید دیگر به آنجا نروید. اگر پس از اتمام کار و یا زمان انجام آن هرگونه احساس سوزش، گزیدن، مورمور شدن و یا دردی در پوست سرتان داشتید دیگر نباید به آن سالن برگردید.

به دنبال مدل‌های آزادتر باشید

آرایش مو می‌تواند سبب مشکلاتی مانند طاسی منطقه‌ای شود. زمانی که بافت‌های مو خیلی محکم باشند مو آسیب می‌بیند. درد یعنی موهایتان سفت بسته‌شده است و خیلی کشیده می‌شود. موهای دم‌اسبی یا بافته‌ی خود را خیلی محکم نکشید تا فشار زیادی به آن وارد نشود.

خوراکی هایی برای داشتن پوست و موهای عالی شامل:

فلفل دلمه‌ای

حتی کمی کمبود ویتامین C می‌تواند سبب شکست مو و خشکی تارهای آن شود. فلفل دلمه‌ای غنی از ویتامین C بوده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، در نتیجه موهایی قوی‌تر و پوستی جوان‌تر خواهید داشت.

اسفناج

اسفناج یک سبزی خوش‌طعم و بسیار مفید برای شماست و می‌تواند جایگزینی عالی برای تمامی سیزیجات شود. اسفناج غنی از ویتامین E، C و بتاکاروتن است و غذایی عالی برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستی می‌باشد.

بلوبری

این میوه‌ی لذیذ سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به پیشگیری از پیری زودرس کمک کرده و از پوست شما به‌خوبی مراقبت می‌کند.

عدس

عدس آهن بسیار زیاد و طعمی لذیذ دارد. خوردن عدس به کسانی که کمبود آهن دارند توصیه می‌شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ از دانه‌ی درخت کاکائو تهیه می‌شود و یکی از غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان‌هاست. شکلات تلخ شما را جوان نگه می‌دارد. بهتر است از شکلات‌هایی مصرف کنید که بالای ۶۰ درصد کاکائو دارند.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی‌ها منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان هستند. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌ها لیکوپن می‌باشد که خاصیت ضد پیری دارد.

سیب‌زمینی شیرین

این خوراکی بتاکاروتن زیادی دارد. بتاکاروتن فرآیند پیری را کند کرده و باعث می‌شود پوستتان بهتر دیده شود.

  • Adminstartor

موهای سالم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی