خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

گورباچف:برای تجزیه شوروی متاسفم

Adminstartor | يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۱ ب.ظ

میخاییل گورباچف آخرین رییس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد: من خواستار فروپاشی شوروی نبودم و از این موضوع متاسفم، بلکه می خواستم اصلاحات را اجرا کنم.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان سیاست ها و اقدام های گورباچف را در اجرای سریع پروستریکا عامل فروپاشی شوروی و سپس اردوگاه کمونیسم می دانند که سال 1991 رخ داد و به بزرگترین واقعه قرن شهرت یافت.

 

به گزارش اسپوتنیک، وی در تازه ترین اظهارنظر در باره این واقعه افزوده است: متاسفم که کشور بزرگی با این فرصت ها و منابع ناپدید شد.

 

گورباچف در مصاحبه با ساندی تایمز ضمن بیان اینکه واقعا قصد انجام اصلاحات را داشتم و هیچ گاه نمی خواستم شوروی تجزیه شود شود، تاکید کرد: «در واقع اگر سر کار می ماندم، کشورم تجزیه نمی شد و به حیات خود ادامه می داد».

 

وی همچنین در باره تنش در روابط مسکو و غرب گفت: سرد شدن مناسبات برای غرور واشنگتن است که خود را پیروز جنگ سرد می داند و نقش روسیه را در عادی سازی مناسبات نادیده می گیرد.

 

سیاستمدار سابق روس یکی از موارد مهم در مناسبات مسکو با غرب را الحاق کریمه به روسیه دانست و از این اقدام حمایت کرد.

 

گورباچف گفت: همیشه موافق آزادی اراده و خواست مردم هستم. در کریمه بیشتر مردم خواهان پیوستن به روسیه بودند. 

 

وی افزود که اگر من جای رییس جمهوری روسیه و در آن شرایط بودم، دقیقا همین کار را انجام می دادم و کریمه زمان اتحاد جماهیر شوروی بخشی از این کشور بود.

  • Adminstartor

تجزیه شوروی

گورباچف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی