خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

پرورش و ذبح شرعی حیوان حرام گوشت با مجوز محیط زیست!

Adminstartor | سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ
باورش سخت است اما تجارت شومی که در برخی کشورها رایج است و از جمله سبوعیت های بشر به ظاهر مدرن شناخته می‌شود، به کشورمان راه یافته و عجیب اینکه مجریانش مدعی هستند که مجوزهای لازم برای آن را دریافت کرده‌اند؛ حتی مجوز شرعی این کار را!

به گزارش «تابناک»، تجارت پوست حیوانات از جمله تلخ ترین ظلم‌هایی‌ست که به حیوانات وارد می‌شود؛ آنقدر تلخ که اگر چگونگی این اتفاق را بشنوید یا ببینید، برای بیزار شدنتان از هرچه پوست حیوان است کفایت می‌کند اما چون تاکنون چنین تجارتی در کشورمان رواج نداشته، عجیب نیست که کمتر درباره آن می‌دانیم.

این در حالی است که به تازگی مزرعه‌ای در حومه اصفهان دایر شده که قرار است در آن روباه، راکون و چند گونه جانوری دیگر به قصد پوست کندن پرورش داده شوند؛ پرورش حیواناتی که مالک مزرعه از آنها با عنوان «حیوانات خزدار» یاد می‌کند و مدعی است که پرورششان از پرورش گوسفند سودآورتر است و با توجه به نرخ های جهانی، به نظر پر بیراه هم نمی‌گوید!

این را می‌شود از ادعایی دریافت که در سایت این مزرعه -یعنی سایت اولین و بزرگترین مرکز پرورش روباه در کشور،- درج شده و حکایت از آن دارد که پوست روباه نرخی بین چند صد تا هزار دلار دارد.

البته این تنها نکته درج شده در این سایت نیست بلکه با مراجعه به آدرس اینترنتی این مزرعه، از یکسو می‌توانید با انواع روباه از ترکمنی و صحرایی گرفته تا شاه روباه آشنا شده و به این نکته پی ببرید که کشورهای فنلاند و آمریکا و کانادا به ترتیب بالاترین رتبه تولید خز روباه را در جهان دارند و از سوی دیگر نشانی و مشخصات کامل فروشگاه محصولات این مزرعه در اصفهان را بدست خواهید آورد تا مطمئن شوید که همه چیز از قبل پیش بینی شده و روند دریافت مجوزهایش هم طی ده است.

پرورش و ذبح شرعی حیوان حرام گوشت با مجوز محیط زیست!

همه این اطلاعات ترغیبمان می‌کند که با شماره تلفن درج شده در وب سایت تماس گرفته و با مدیر فروشگاه پوست روباه صحبت کنیم تا درباره مجاز بودن فعالیتشان آگاهمان کرده و بگوید: «4 سال پیش سرمایه گذاری برای این حرفه را آغاز کردیم و موفق شدیم مجوزهای مربوط به وارد کردن روباه های مولد (با قیمت بین 18 تا 35 هزار دلار) از روسیه به ایران و پرورش آنها را از سازمان حفاظت محیط زیست و ارگانهای مربوطه اخذ کنیم و در تلاشیم مسئولین ذیربط را برای صدور مجوز کشتار هم توجیه کنیم تا بتوانیم هرچه زودتر بهره برداری از این مرکز را آغاز کنیم.»

وی در ادامه با گلایه از اینکه اغلب کسانی که با شماره وی تماس می‌گیرند، فعالان حقوق حیوانات هستند که مخالف دایر شدن این مزرعه هستند، می‌گوید: «بزرگترین مشکلی که با آن مواجه بودیم، حکم نجاست پوست روباه بود که سرانجام اعلام کردند در صورت ذبح اسلامی استفاده از پوست حیوان بلامانع است.»؛ هرچند توضیح نمی‌دهد که ذبح اسلامی حیوان حرام گوشت یعنی چه و چگونه نجاست، با ذبح مرتفع می‌شود!

او در پاسخ به این سوال که بازار هدف این محصولات کجاست، ابراز امیدواری می‌کند که پوست حیوانات خزداری چون روباه در آینده در کشورمان هم بازار خود را پیدا کند و می‌افزاید: «مشتری اصلی ما کشور ترکیه خواهد بود که بناست محصولاتمان را بصورت عمده خریداری کند.» و در ادامه از تلاش عده ای دیگر برای دایر کردن مزرعه های مشابه در دیگر شهرها خبر می‌دهد.

بدین ترتیب دور از ذهن نیست که به زودی از پرورش حیواناتی چون گرگ، پلنگ، خرس، سمور، راکن و... در کشور بشنویم و شاهد افتتاح مغازه های لوکسی باشیم که خزهای این حیوانات را به نرخ گرانی می‌فروشند تا احتمالا برخی از سرمایه دارن آنها را خریداری کرده و به گردن بیاندازند و فخر بفروشند؛ فارغ از آنکه پشت پرده این تجارت چیزی جز درد جانکاه نیست و کمتر کسی طاقت دیدن پروسه تهیه این خزهای گران قیمت را دارد.

همه این تلخی ها در حالی است که امیرحسین داداشی، رییس ساماندهی و هماهنگی امور و مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، صدور هرگونه مجوز برای این مرکز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست را تکذیب می‌کند و می‌گوید: طی مکاتبه‌ای با اداره کل محیط زیست استان اصفهان، خواستار پیگیری این مورد شدیم که نتیجه را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

تکذیبی که ساعاتی پیش توسط معاونت نظارت و پایش ادراه کل حفاظت محیط زیست اصفهان تکرار شد ولی فایل صوتی گفت‌وگوی تابناک با مدیر مزرعه پرورش روباه در اصفهان و مستنداتی که در سایت این مزرعه درج شده، اطمینانمان نسبت به آن را کمرنگ می‌کند، مگر آنکه پرونده پیگیری حقوقی شده و آشکار شود که چرا مسئولان محیط زیست مجوز دایر کردن مزرعه پرورش روباه را صادر کرده‌اند و فکر می‌کردند که روباه های پرورش یافته قرار است به چه کاری بیابند؟!

اما نتیجه هرچه باشد، جا دارد که روند پوست کندن این مخلوقات خدا را که عده ای معتقدند حیوان «خزدار» و نه «جاندار» هستند به روایت فیلم مرور کنیم تا دستمان بیاید که ظلم یعنی چه و راه اندازی تجارت پوست حیوانات در کشور به چه معناست؛ با این تفاوت که در برخی کشورهای پیش رو در تولید خز حیوانات، حیوانات را زنده زنده پوست می‌کنند تا راحت تر و سریع تر کارشان انجام شود و در مزرعه پرورش روباه در اصفهان قرار است اینکار بعد از ذبح اسلامی حیوانات صورت گیرد!

تذکر مهم: تصاویر و فیلم مربوط به ایران نیست.


هشدار: این فیلم شامل تصاویری وحشتناک و آزار دهنده است که ممکن است با دیدنش، اثرات آن برای مدت های طولانی از لوح دلتان پاک نشود!
دانلود




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی