خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

ملمداس

Adminstartor | شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ

ظاهر ملمداس

ملمداس موجودی شبیه پری دریایی است .دارای بالاتنه بسیار زیبا و جذاب است . اما در قسمت پایین تنه دو داس بزرگ، برنده و بسیار خطرناک دارد. در بعضی مناطق استان هرمزگان دستان او را بجای پا هایش، شبیه داس می دانند.

چگونه طعمه ها را به دام می اندازد

ملمداس بر جوانان پدیدار می‌شود و آنان را به همآغوشی با خویش فرامی خواند، اما به هنگام همخوابی پاهای او، همچون اره ای جوان هوسباز را قربانی می‌سازد و او را تکّه تکّه می‌نماید.

کجا ظاهر می شود

در این مورد که ملمداس کجا ظاهر می شود. باور هایی متفاوت وجود دارد.

مردم جزیره هرمز بر این باورندکه:

در کنار دره های نمک (در نزدیکی کارخانه فعلی معدن خاک سرخ ) یک درخت کُنار بزرگ وجود داشت. در زیر این کُنار زنی زیبا و همچون فرشته ،در حوالی غروب می نشست. این زن که ملمداس نام داشت گیسوهای بلند خود را با یک دست می گرفت و با دست دیگر شانه می کرد . مردانی که او را می دیدند با نگاه دلربای ملمداس اسیر می شدند. به کنار او می آمدند و با او هم صحبت می شدند سپس ملمداس با جنس مخالف خود نزدیکی می کرد. بعد از آن ملمداس چهره زیبایش را از دست می داد. شبیه به پیرزنی می شد و دو دست او تبدیل به داس می شد و جنس مخالف خود را با داس تکه تکه می کرد.

اما ناخدا ها و ماهیگیران محلی باور دیگری دارند:

ملمداس بالاتنه ای چون پری دریایی دارد. در شبی که ماه کامل است در دریا ظاهر می شود . یک زن زیبا و اغوا کننده‌ است. او ماهیگران تنها را روی دریا افسون می‌کند. ملمداس آنها را به‌طرف خودش دعوت می‌کند ، آنها هم که آن ‌همه زیبایی جادویشان کرده است. خود را در آب می اندازند و شنا کنان به طرفش می روند. فقط بالاتنه ملمداس شکل زن است و پایین‌تنه‌ اش که زیر آب است و بسیار ترسناک است . دو پا شبیه دو داس (یا اره) دارد و به محض اینکه یک ملوان یا ماهیگیر را به طرف خودش کشید او را به طرف پاهایش می برد و او را تکه تکه می کند.

منابع

  • جان. راسل. هینیلز. شناخت اساطیر ایران. ترجمهٔ باجلان فرّخی. چاپ دوم. تهران: انتشارات اساطیر، ۱۳۸۵. ISBN 964-331-264-X.

پانویس

روزنامه اعتماد91/1/15: شورشی های درد شورشی های مسرت

  • Adminstartor

ملمداس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی