خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

قهوه ، فواید و عوارض ...

Adminstartor | چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ق.ظ

مصرف قهوه به قرن‌ها پیش برمی‌گردد .
در قرن هفدهم میلادی در انگلستان قهوه خانه‌هایی بود که به آنها "دانشگاه پنی" میگفتند محلی برای رد و بدل کردن پنی بود به این صورت که هرکس یک پنی می‌داد ، می‌توانست یک فنجان قهوه بخورد و این باعث ایجاد هیجان و ارتباط بیشتر بین مردم شده بود .
امروزه ، بیش از 400 بیلیون فنجان قهوه در سال مصرف می‌شود و قهوه یکی از متداول‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان شده است .

و اما آن چیست که قهوه را خاص و متمایز کرده است ؟
مواردی که میخوانید نتیجه تحقیقات بخش مخصوص مطالعات "خواص مواد محبوب" مرکز تحقیقاتی MNT است .

محاسبه کالری
به طور معمول قهوه سیاه (قهوه بدون شیر و شکر) کالری بسیار پائینی دارد . یک فنجان قهوه سیاه فقط حدود 2 کالری دارد . حالا ، اگر شما شیر و شکر به آن اضافه کنید ، میزان کالری آن اضافه می‌شود .

آنتی اکسیدان‌ها
بنا به مطالعات صورت گرفته در دانشگاه اسکرانتون آمریکا ، قهوه یکی از اولین منابع آنتی اکسیدان است .
"جو وینسون" سرپرست گروه تحقیق می‌گوید : آمریکایی‌ها بیشترین آنتی اکسیدان خود را از طریق قهوه بدست می‌آورند . هیچ ماده دیگری مانند آن نیست .
نویسندگان این تحقیقات تائید می‌کنند مصرف صحیح و به اندازه آن "یک یا دو فنجان در روز" خواص و فواید خود را نشان خواهد ‌داد . با کافئین یا بدون کافئین آن هردو آنتی اکسیدان هستند .

فواید قهوه در سلامتی انسان
خواص نوشیدن قهوه شامل این موارد است :
جلوگیری از ابتلاء به دیابت نوع دوم ، بیماری پارکینسون ، بیماریهای کبد ، سرطان کبد و ارتقاء سلامت قلب و عروق .

امکان مقابله قهوه با دیابت نوع دوم
این امکان وجود دارد که قهوه از ابتلاء به دیابت نوع دوم جلوگیری کند . تحقیقات در ULCA تشخیص داده که قهوه تعداد پلاسماهای موجود در هورمونهای جنسی را زیاد میکند . "SHBG "Sex hormone binding globulin اعمال حیاتی هورمونهای جنسی را کنترل می‌کند . "تستسترون و استروژن" که نقش مهمی در ابتلاء به دیابت نوع دوم بازی می‌کند .
افزایش مصرف قهوه ممکن است ریسک یا احتمال ابتلاء به بیماری دیابت نوع دوم را کاهش دهد .
مدرسه سلامت عمومی هاروارد (The Harvard School of Public Health (HSPH از سه تحقیق و مطالعه انجام شده اطلاعاتی به دست آورده . در این تحقیقات که مربوط به عادات غذایی است شرکت کنندگان هر چهار سال یکبار با پرسشنامه‌هایی ارزیابی می‌شوند و برای شرکت کنندگانی که دیابت نوع دوم دارند پرسشنامه اضافی هم داده می‌شود . در کل 7،269 شرکت کننده دیابت نوع دوم داشتند .
در این تحقیقات نشان داده شده که افرادی که مقدار جذب یا مصرف قهوه آنها بیش از یک فنجان قهوه در روز بود (به طور میانگین حدود 1،69 فنجان در روز) ، در چهارسال بعدی امکان ابتلاء به دیابت نوع دوم آنها در مقایسه با آنهایی که مصرف قهوه آنها بالاتر نرفته بود ، 11 % پایین آمده بود .

امکان جلوگیری از ابتلاء به بیماری پارکینسون با مصرف قهوه
تحقیقاتی در آمریکا نشان داده است که بین مصرف قهوه و احتمال ابتلاء به بیماری پارکینسون ارتباط وجود دارد . به علاوه ، کافئین موجود در قهوه می‌تواند باعث کنترل حرکات غیرارادی در بیماری پارکینسون شود .
این مطالعات در مرکز تحقیقات سلامتی دانشگاه McGill University Health Centre RI MUHC ,Mc Gill صورت گرفته و در مجله عصب شناسی منتشر شده است .

قهوه احتمال ابتلاء به سرطان کبد را کاهش می‌دهد
محققان ایتالیایی دریافتند که مصرف قهوه احتمال مبتلا شدن به سرطان کبد را تا 40% پایین می‌آورد . بعلاوه ، بعضی ازنتایج این تحقیقات توصیه می‌کند که نوشیدن سه فنجان قهوه در روز این میزان را تا 50% افزایش می‌دهد .
سرپرست تیم تحقیق “ دکتر کارلو لا وچیا” از انستیتو Milans Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri در میلان ، می‌گوید : تحقیقات ما تائید می‌کند که قهوه برای سلامتی و بخصوص سلامتی کبد بسیار مفید است .

قهوه احتمال جلوگیری از ابتلاء به بیماریهای کبدی را کاهش می‌دهد .
مقدار متعادل مصرف قهوه در روز خطر ابتلاء به بیماری نادر کبدی (PSC) که در آن صفرا در مجرای کبد تصلب پیدا می‌کند را کاهش می‌دهد . بعلاوه ، مصرف قهوه می‌تواند احتمال سیروز کبدی را در کسانی که الکل مصرف می‌کنند تا 22 % کاهش دهد .
مطالعات انجام شده در برنامه های مرکز پزشکی دائمی “کایسر” در کالیفرنیای آمریکا
نویسندگان در مطالعات خود اینگونه عنوان می‌کنند ، “ این فرضیه که ترکیبات موجود در قهوه از بروز سیروز خصوصا” سیروز ناشی از مصرف الکل جلوگیری می‌کند اثبات گردید” .

پژوهشهای منتشر شده در مجله “هپاتولوژی” در آپریل 2014 توصیه می‌کند که برای جلوگیری از مرگ ناشی از امراض کبدی و سیروز ، قهوه بنوشید . در این مطالعات پیشنهاد می‌شود که با مصرف روزانه 2 یا بیشتر از 2 فنجان قهوه می‌توانید خطر مرگ ناشی از سیروز کبدی را تا 66% کاهش دهید .
مطالعه در مجله هپاتولوژی نشان می دهد که مصرف قهوه میزان آنزیمهای کبدی را پائین می‌آورد . اشاره می‌شود که فواید آن ربطی به کافئین موجود در قهوه ندارد .

قهوه ، داروی طبیعی
قهوه ، داروی طبیعی


قهوه ممکن است برای سلامتی قلب مفید باشد
تحقیقات مرکز پزشکی کلیسایی در اسرائیل (BIDMC) و سلامت عمومی هاروارد نتیجه گرفته‌اند که نوشیدن قهوه به مقدار متعادل از حمله قلبی جلوگیری می‌کند. آنها میزان “ مصرف به اندازه و متعادل” را اینگونه تعریف می‌کنند : 2 فنجان اروپائی (مساوی با 2 تا از فنجان‌های 8 اونسی که در آمریکا سرو می‌شود) . کسانی که 4 فنجان اروپائی قهوه در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند احتمال خطر حمله قلبی را تا 11% کاهش می‌دهند .
ناشران نگران این مطلب هستند که مردم متوجه شوند توضیحاتی که در مورد فواید و خواص احتمالی قهوه منتشر می‌کنند ، بستگی به میزان مصرف و نوشیدن قهوه دارد درست مانند میزان مصرف “به اندازه” در تمامی مواد اطراف ما .

آخرین دستاوردهای خبررسانی MNT در مورد خواص قهوه
قهوه خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد . تحقیقی در مورد میزان مصرف قهوه در 83،269 نفر ژاپنی بزرگسال از سن 45 تا 74 سال ، نشان می‌دهد افرادی که روزانه قهوه مصرف می‌کنند 20 درصد نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند کمتر خطر سکته قلبی تهدیدشان می‌کند .

قهوه خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد
قهوه خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد


مصرف قهوه و میزان جذب بالای آن از ابتلاء به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند . طبق مطالعات منتشر شده توسط مجله “ دلایل و کنترل سرطان” ، افرادی که روزانه 4 فنجان قهوه مصرف می‌کنند %59 خطر ابتلاء به سرطان پروستات در آنها کمتر از کسانی است که فقط روزانه 1 فنجان قهوه مصرف می‌کنند .

قهوه می‌تواند از بینائی ما محافظت کند . تحقیقات منتشره در مجله “ فرهنگ خوراکیهای علمی” دریافته است که نوشیدن قهوه از کم شدن بینایی و یا حتی کوری جلوگیری می‌کند .

وزوز گوش در زنانی که قهوه مصرف می‌کنند، کمتر است . یک مطالعه جدید در “مجله دارویی آمریکائیها” عنوان می‌کند که زنانی که مصرف کافئین آنها بیشتر است وزوز گوش در آنها کمتر دیده می‌شود .

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان جذب بالای قهوه سبب کمتر شدن خطر ابتلاء به سرطان رحم می‌شود . سرطان رحم یکی از شایعترین سرطانها در بین زنان آمریکائی است و از حدودا” هر 37 زن یک نفر درگیر این بیماری است . اما در مطالعات جدید، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن روزانه 3 یا 4 فنجان قهوه در روز می‌تواند میزان ابتلاء به سرطان را کاهش دهد .

نوشیدن 5 فنجان قهوه یا بیشتر ممکن است به جلوگیری از تصلب شرائین کمک کند . در تحقیق جدیدی عنوان می‌شود نوشیدن روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه در روز ریسک لخته شدن و یا سکته قلبی را کاهش خواهد داد .

چند فنجان قهوه در روز بنوشیم ؟
چند فنجان قهوه در روز بنوشیم ؟


عوارض مصرف قهوه
نوشیدن بیش از اندازه قهوه ممکن است عوارض و تاثیرات نامطلوبی برای بدن انسان داشته باشد .

طبق مطالعاتی توسط پژوهشگران اوکلاهاما ، کافئین ممکن است باعث ایجاد استرس در اشخاص عادی شود . مخصوصا” افرادی که آسیب پذیرتر و یا حساس‌ترند ، و یا کسانی که اختلالات عصبی دارند . به علاوه متعاقب خود درمانی‌ها معمولا” افراد افسرده قهوه را تسکینی در رابط با مشکلشان می‌دانند و فکر می‌کنند کافئین موجود در آن می‌تواند در رفع مشکل آنها تاثیرگذار باشد .

خانمهایی که تصمیم به باردار شدن دارند باید در مصرف قهوه محتاط باشند . تحقیقات در دانشگاه مدرسه دارویی نوادا در مجله انگلیسی داروشناسی اطلاع می‌دهد که : مصرف مداوم قهوه شانس باردار شدن در زنان را کاهش می‌دهد .

“ اخبار داروئی روز” در مورد تاثیرات مثبت و منفی نوشیدن قهوه در ژولای 2012 اعلام کرد که “سود مصرف قهوه بیش از ضرر آن است”.

آخرین عوارض قهوه که در اخبار MNT منتشر شده این است که مصرف کافئین در ساعات پایانی بعدازظهر یا روز در خواب تاثیراتی دارد . مصرف کافئین در اواخر بعدازظهر و یا شب ممکن است باعث بروز اختلالاتی در خواب شود و خواب شخص را دچار بهم ریختگی کند .

عوارض نوشیدن بی موقع قهوه
عوارض نوشیدن بی موقع قهوه

منابع

وب سایت اخبار پزشکی امروز

  • Adminstartor

فواید و عوارض

قهوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی