خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

علت تنبلی چشم!

حیاتی | چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۳۳ ب.ظ
به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد اعتضادرضوی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: در صورتی که عیب انکساری دو چشم با هم تفاوت داشته باشد و یک چشم بیشتر از چشم دیگر باشد، چشمی که عیب انکساری بیشتری دارد، ریسک ایجاد تنبلی چشم در آن وجود دارد، همچنین یکی از علل تنبلی چشم، انحرافات چشمی است و باید در اولین فرصت درمان متناسب برای آن انجام شود و اگر به لحاظ بالینی عیب انکساری قابل توجهی داشته باشد نیز باید تشخیص داده شود و درمان آن با استفاده از عینک است.
وی عنوان کرد: ممکن است یکی از علائم تنبلی چشم انحراف باشد، اما در موارد زیادی کودک علامت زیادی ندارد و فقط با تست‌های تشخیص غربالگری، مانند تعیین نمره عینک و معایناتی که باید انجام شود و معمولا مراکز بهزیستی این کار را در سنین مهدکودک انجام می‌دهند، قابل تشخیص است.
اعتضادرضوی در خصوص علت بروز تنبلی چشم، خاطرنشان کرد: تنبلی چشم به علت عدم وجود تجربیات بینایی مناسب در سنینی که قسمت بینایی مغز در حال رشد و تکامل است، رخ می‌دهد و عمدتا این تکامل در دهه اول زندگی است و هر چه سن پایین‌تر باشد، امکان ایجاد تنبلی چشم بیشتر خواهد بود و درمان آن نیز در دهه اول زندگی و زیر سن پنج سال خیلی مهم است که صورت گیرد.
وی در خصوص عوارض تنبلی چشم، عنوان کرد: عوارض تنبلی چشم کاهش دید است که ممکن است باقی بماند و در سنین بالا نیز دید چشم بهتر نشود و عارضه‌ جدی آن نیز این است که اگر تنبلی چشم کودک در همان سن پایین درمان نشود، ممکن است کودک دچار نقص دید دائمی شود.
فوق تخصص گلوکوپلاستی و استرابیسم با بیان اینکه یکی از علل مهم اختلال دید در کودکان، نوجوانان و تا حدی جوانان، تنبلی چشم است، افزود: تست غربالگری، مخصوصا پیش از ورود به دبستان برای تشخیص تنبلی چشم است که امکان دارد به علت عیوب انکساری یا داشتن شماره عینک باشد و اگر در سنین پایین تشخیص داده نشود و از عینک استفاده و تنبلی چشم درمان نشود، ممکن است مشکل ایجاد شود.
  • حیاتی

علت تنبلی چشم!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی