خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

طرز تهیه جوجه چینی با سس مخصوص

Adminstartor | يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۵ ق.ظ


مواد لازم :

سینه مرغ ۲ عدد

پیاز ۱ عدد 

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری  

سیر ۲ حبه  

نمک و فلفل مقدار لازم 

مواد سس مخصوص: 

ماءالشعیر تلخ ۱ لیوان  

تخم مرغ ۲ عدد  

شیر ۱/۲ لیوان 

نمک مقدار لازم خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری  

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری  

آرد مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا باید سس مخصوص را تهیه کنید ، خمیر مایه فوری را با شیر ولرم ( داغ نباشد ) مخلوط کنید.زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود ( وقتی کاسه را برمیگردانید سفیده ها نریزد ) سپس زرده و ماءالشعیر را اضافه نمائید و بزنید تا یکدست شود ؛ پس از یکدست شدن مواد باید شیر مخلوط با خمیر مایه و بیکینگ پودر را اضافه کنید.

پس از مخلوط شدن مواد باید شروع به ریختن آرد کنید ، آرد را قاشق قاشق اضافه کنید تا سس به غلظتی مانند ماست برسد سپس مقداری نمک اضافه کنید و به مدت ۱ ساعت سس مخصوص را داخل یخچال قرار دهید. در مدتی که سس استراحت میکند مواد جوجه چینی را آماده کنید ، سینه های مرغ را به برش های نازک ببرید (سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند). درون کاسه ای پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، سیر له شده و مقداری روغن را مخلوط کنید سپس تکه های مرغ را اضافه کنید تا مرغ ها مزه دار شوند.

پس از استراحت سس مخصوص را از یخچال خارج کنید ، روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود سپس تکه های مرغ را درون سس بزنید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ و برشته شوند ( حرارت باید ملایم باشد تا مرغ مغز پخت شود ). مرغ های آماده را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش برود سپس بهمراه سیب زمینی سرخ کرده ، سالاد و سس گوجه فرنگی سرو کنید.

نکته ها : 


در صورت تمایل میتوانید از گوشت جوجه ، بلدرچین و میگو نیز بجای مرغ استفاده کنید ، مرغ ها تنها باید ۱۵ دقیقه مزه دار شوند سپس بلافاصله در سس زده و سرخ شوند ( ماندن بیش از اندازه موجب سفت شدن مرغ می شود).

منبع:سایت آشپزی<

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی