خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

راه حل های ساده برای 16 مشکل رایج گوشی های اندرویدی

Adminstartor | پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۵ ب.ظ

Google play store کار نمی کند: اگر در اجرای پلی استور با مشکل مواجه شدید، ممکن است یک حافظه  پنهان خراب شده وجود داشته باشد. بیشتر اوقات، با پاک کردن این حافظه مشکل حل می شود. برای این کار به مسیر settings/apps/all بروید .گوگل پلی استور را پیدا کنید و wipe cache and data را بزنید و بعدگوشی را ری استارت کنید.

فضا کافی نیست: اندروید اغلب یک فضای ذخیره سازی ثابت را برای برنامه ها اختصاص می دهد که کاربران نمی توانند آن را افزایش دهند. به گزارش zoomit ، سریع ترین راه برای آزادسازی حافظه، استفاده ازبرنامه های آزادسازی حافظه مانند CCleaner است. همچنین اگر دوست دارید کل حافظه را به صورت بصری ببینید و به محل ذخیره و اندازه آن ها دسترسی پیدا کنید، می توانید از برنامه DiskUsage استفاده کنید.

پلی استوربرنامه ها را دانلود نمی کند: گاهی اوقات گوگل پلی قادر به نصب برنامه ها نیست. اولین راه رفع مشکل این است که حافظه پنهان گوگل پلی (cache) را پاک کنید(مانند روش بالا)، و راه دیگر این که تاریخچه  پلی استور(clear history) را پاک کنید.

چگونه دوباره پلی استوررا فعال کنیم: بدون روت نمی توانید گوگل پلی استور را حذف کنید. بیشتر کاربرانی که فکر می کنند پلی استور را حذف کرده اند، در واقع تنها آن را غیر فعال (disable) کرده اند. برای فعال سازی دوباره می توانید به مسیر settings/apps/all بروید و دوباره آن را فعال (re-enable ) کنید.

چگونه می توان پلی استور را نصب کرد: روی برخی گوشی های هوشمند ممکن است گوگل پلی استور نصب نباشد. بنابراین باید آن را دانلود و روی دستگاه نصب کنید. اما پیش از نصب باید به بخش تنظیمات بروید و در آنجا از قسمت security، تیک گزینه  unknown sources را فعال کنید.

چگونه می توان حافظه  دستگاه اندرویدی را زیاد کرد: منظور از حافظه همان بخش RAM گوشی است. ساده ترین راه برای حل این مشکل، حذف برنامه های غیر ضروری است.

رابط کاربری(UI) کار نمی کند: گاهی اوقات رابط کاربری گوشی کار نمی کند. اگر خاموش کردن دستگاه مشکل را حل نکرد، می توانید حافظه  پنهان آن را پاک کنید. برای پاک سازی به مسیرsettings/apps/all/ بروید، از سربرگ system UI ، all را انتخاب کنید، سپس wipe cache را انتخاب کنید.

دانلودها کار نمی کنند: اندروید یک مدیریت دانلود اختصاصی دارد که ممکن است حافظه پنهان آن آسیب دیده باشد. در این صورت با پاک کردن حافظه پنهان آن، می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای این کار، به مسیر settings/apps/all بروید و از سربرگ downloads ،all را انتخاب کنید. سپس wipe cache را بزنید و دستگاه را ری استارت کنید.

نمی توانم فایل های دانلود شده را پیدا کنم: در اندروید یک پوشه ذخیره پیش فرض برای دانلود وجود دارد. برای این که آن را پیدا کنید، به یک مدیریت فایل (file manager) نیاز دارید. بعد از نصب آن با رفتن به مسیر کارت حافظه یا حافظه خود گوشی می توانید آن را پیدا کنید.

ویدئوهای دانلود شده را نمی توانم پخش کنم: برای این کار می توانید از VLC player یا MX player استفاده کنید.

نمی توانم به شبکه وای فای متصل شوم: بهترین کار این است که هم router و هم دستگاه را یک بار ری استارت کنید و دوباره وصل شوید.

چگونه می توانم رمز عبور اندروید را بشکنم: اگر برای حفاظت از گوشی، از پسورد استفاده می کنید و آن را فراموش کرده اید، می توانید از مسیر bootloader و از طریق factory reset دوباره آن را بازیابی کنید. در واقع Bootloader یک محیط preboot روی اندروید است که به شما اجازه می دهد سیستم عامل خود را دوباره بازسازی کنید. برای این کار اول نیاز دارید وارد مسیر bootloader شوید. مسیر های مختلفی روی دستگاه ها برای ورود به آن وجود دارد؛ اما در اغلب آن ها می توانید از این مسیر استفاده کنید:اول گوشی را خاموش کنید، بعد با فشردن همزمان کلید + (یا افزایش volume) و کلید پاور (Power ) وارد بوت لودر شوید. پس از ورود به این بخش، با انتخاب گزینه  factory reset گوشی را ریست و دوباره آن را ری استارت کنید.هشدار: اگر از یک رام سفارشی (custom) استفاده می کنید، این کار را انجام ندهید. ریست کردن دستگاه در چنین مواقعی، باعث غیر قابل بوت شدن (unbootable) دستگاه شما می شود.

دستگاه روی boot کار نمی کند: اگر گوشی شما روی بوت (boot) کار نکرد، از طریق مسیر safe mode می توانید مشکل را حل کنید. Safe mode به کاربران اجازه می دهد همه برنامه هایی را که خودبه خود اجرا می شوند و باعث اختلال در عملکرد گوشی می شوند ، از کار بیندازد. همچنین می توانید مواقعیﮐﻪ دستگاه اندرویدی به صورت مداوم ﻫﻨﮓ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻧﺼﺐ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ اختلال می شود نیز از Safe mode استفاده کنید.ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ Safe Mode، ﮐﻠﯿﺪ Power ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍرید ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺧﺎﻣﻮﺵ کردن دستگاه ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﯾﺪ. ﺣﺎﻝ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ Power Off ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ( ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻧﮑﻨﯿﺪ) ﺗﺎ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﯾﮕری ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻋﻼﻡ میﮐﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ Safe Mode ﺩﺍﺭﯾﺪ؟

کارت حافظه توسط دستگاه خوانده نمی شود: در این رابطه می توانید کارت حافظه را از طریق دستگاه فرمت کنید. اگر قبلا این کار را نکرده اید، ارزش امتحان کردن را دارد. برای فرمت کردن SD card به مسیر settings/storage بروید.در این مسیر"format SD card " را انتخاب کنید.

نمی توانم دستگاه را به رایانه وصل کنم: 2 روش برای وصل کردن گوشی به رایانه وجود دارد : استفاده از( Android Debug Bridge(ADB و یا استفاده از(Media Transfer protocol(MTP. سیستم ADB به کاربران اندروید اجازه می دهد با این سیستم عامل بیشتر تعامل داشته باشند در حالی که MTP تنها اجازه می دهد که به بخش های  خاصی دسترسی داشته باشید.

ریست کردن: اگر مشکلات شما با هیچ یک از این راهکارها برطرف نشد ،می توانید به مسیر settings/ Backup & reset بروید و گزینه reset را انتخاب کنید.

خبرگزاری تعامل -

نظرات  (۱)

این یکی از تضادهای زندگی ما است که آدم همیشه کار اشتباه را در بهترین زمان ممکن انجام می دهد.((چارلی چاپلین))
پاسخ:
با سلام و عرض تشکر از نظر زیبایتان
به قول چاپلین  فقط زمان اشتباه مساله قابل بررسی نکته مهم است و گرنه از نظر بنده حقیر خود اشتباه و اشتباه کردن اشکالی ندارد و نمک زندگی است و برای کسب تجربه و پیروزی های آینده لازمه.
راستی دوست گرامی سوالی دارم :
اینکه من توی سایتتون نگاه کردم و گزینه همکاری را زدم و رجیستر هم کردم البته آدرس به سایتی به نام فروتل اشاره داشت اونجا رجیستر کردم این سایت شماست؟ یا شما هم اونجا همکاری میکنید؟
امروز هم آدرس سایت شما تغییر کرده ؟! کدومش سایت شماست؟
http://fars.fr.cr/ جدید
http://www.top700.com/ قدیم
بهرصورت من که خوب متوجه نشدم کم سوادی بنده س اما اگه توضیحی بنویسید ممنون میشم.تغییرات مبارک
ایمیل: alireza.askarpour@gmail.com


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی