خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مرداد

Adminstartor | يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ب.ظ
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷-02 August 2015

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف یارانه افراد غیرنیازمند، گفت: تا پایان ماه جاری دو میلیون نفر ثروتمند از دریافت یارانه حذف می شوند. 

به‌گزارش تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی این وزارتخانه با اشاره به اینکه یارانه نقدی حق افراد نیازمند است، گفت: براساس ملاک‌ها و شاخص‌هایی که برای حذف یارانه داریم بازنشستگان و کارگران حذف نخواهند شد.

وی ادامه داد: بازنشسته‌ای به وزارتخانه مراجعه و نسبت به حذف یارانه‌اش اعتراض کرد پس از بررسی مشخص شد که وی بازنشسته یکی از شرکت‌های خودروسازی است که در حال حاضر چندین ماشین و کارخانه صنعتی کوچک دارد. پاسخ اعتراضش را اعلام کردیم که جزو نیازمندان نیست.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این بازنشسته در جواب اعتراضش گفت مگر جرم کرده‌ام که ماشین و کارخانه دارم. بنده پاسخ دادم ما مجرمان را از دریافت یارانه حذف نمی‌کنیم بلکه ثروتمندان را حذف می‌کنیم. کار وزارت کار شناسایی افراد غیرمشمول است.

ربیعی با اشاره به اینکه تا پایان ماه جاری شمار حذف شدگان یارانه به دو میلیون نفر بدون تنش می رسد گفت: اعتراض‌ها نسبت به دریافت یارانه نقدی بررسی شده و آن دسته از افرادی که به اشتباه حذف شده بودند و مشمول دریافت یارانه بودند مجدداً پرداخت یارانه‌اش برقرار شده است.

به گزارش تسنیم، پیش از این فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون از حذف یارانه یک میلیون ثروتمند خبر داده بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای یارانه را پول امام زمان می‌دانند گفت: در صورتی که یارانه حق مردم نیازمند است و باید به سمت ایجاد اشتغال، افراد بازمانده از تحصیل، آبادی روستاهای محروم و مردم فقیر هدایت شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه جامعه نیازمند اصلاح فرهنگ است گفت: فرهنگ نقش بی بدیل در توسعه جامعه دارد جامعه در سه بعد فرهنگ کار، فرهنگ مصرف کالای ایرانی و استفاده از دفترچه بیمه و همچنین فرهنگ استفاده از اموال بیت المال باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که همواره در جامعه مشکل ایجاد کرده است نبود فرهنگ صحیح کار است متأسفانه بهره وری پایین در نیروی کار سرمایه و مدیریت باعث شده تا کشور نتواند در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

ربیعی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته اولین گام در مسیر پیشرفت را افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه می‌دانند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های بسیاری را با وزارت آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، صدا و سیما به منظور توسعه در فرهنگ کار و فرهنگ کارآفرینی باید منعقد کنیم گفت: یکی از حوزه‌هایی که همواره مورد آسیب است خیر جمعی است این موضوع باید در سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرهنگ سازی به منظور ارتقای سطح تعاون گفت: برخی از ارزشها در حال حاضر در جامعه کارآیی خود را از دست داده است و نیازمند احیا است که اگر برنامه ریزی نکنیم و فرهنگ درستی نباشد رقابت سالم در زمینه تولید و سرمایه امکان پذیر نیست.

ربیعی رسیدن به تولید پایدار را در گروه توجه به تولید ملی و بهره وری بالا دانست و افزود: رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد نیازمند تغییر ساختارها و فرهنگسازی مناسب است. همواره باید طرح توسعه‌ای پایدار و پیوسته برای برون‌رفت از مشکلات وجود داشته باشد.

وی تعاون را یک پدیده اسلامی خواند و گفت: در کشورهای سرمایه داری تعاون از مواردی است که برای کار در توسعه قرار گرفته است.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی