خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

جیمز دایسون James Dyson

Adminstartor | جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۲ ب.ظ

Dyson

جیمز دایسون اولین جاروبرقی خود را در سال 1990 عرضه کرد. این اختراع در سال 1991 جایزه بهترین طراحی را در ژاپن از آن خود کرد. ژاپنی ها آنقدر از این جاروبرقی خوششان آمده بود که به آن مجوز دادند و هر جاروبرقی را به 2000 دلار فروختند. دایسون با استفاده از پولی که از اعطای مجوز فروش به ژاپنی ها عایدش شده بود، کارخانه دایسون را به راه انداخت. در ژوئن 1993 او یک مرکز تحقیقات و کارخانه را در «ویلت شایر» به راه انداخت. او یک نوع جاروبرقی جدیدی تولید کرد که مکش قوی تری داشت و می توانست اشیایی به کوچکی خاکستر سیگار را هم جمع کند.

دایسون دایسون

دایسون همچنین با استفاده از تکنولوژی دو گردونه چرخان مقابل هم که در جهات عکس هم حرکت می کنند و شست و شوی بهتری پدید می آورند، یک ماشین لباسشویی ابداع کرد.  برای فروش این ماشین لباسشویی از شعار «دو گردونه از یکی بهترند» برای تبلیغات استفاده می کرد. ماشین لباس شویی بعدی دایسون CROZ نام داشت. این ماشین لباس شویی در مدل های Flowcheck و Allergy عرضه می شد. البته از آن زمان تاکنون شرکت دیگر ماشین لباسشویی تولید نمی کند چون مقرون به صرفه نیستند.

جاروبرقی های دایسون رنگ های واضح و مشخص دارند تا در مغازه ها به چشم بیایند. DCo5، آبی تیره و سبز روشن است. از رنگ های خنثی استفاده شده که هم مردان و هم زنان از آنها خوششان بیاید. همچنین شکل های این جاروبرقی ها از جاروبرقی های دیگر متفاوت است. مثلا بعضی از مدل ها به گونه یی هستند که می توان آنها را روی پله ها قرار داد. DC66 بسیار مدرن است در هر دو طرف کیسه دارد و لوله آن دور بدنه اصلی قرار می گیرد. این محصولات خواص ارگونومیک هم دارند. آخرین جاروبرقی برای چرخ ها محفظه یی جدا دارد تا حمل ونقل آن آسان شود.

دایسون دایسون

بهینه سازی عملکرد کیسه های جاروبرقی:
Dyson اولین کارخانه یی بود که یک جاروبرقی با کیسه دائمی ساخت. مخترع آن «جیمز دایسون» وقتی فهمید که هر بار باید کیسه جاروبرقی خود را تعویض کند این نوع جاروبرقی را اختراع کرد.

جاروبرقی ها به طور معمول کیسه ها و فیلتر هایی دارند که به این ترتیب عمل می کنند: هوا به کمک موتور که در پشت فیلتر و کیسه قرار دارد آشغال ها را به داخل کیسه هدایت می کند و این عبور هوا از کیسه به سبب وجود میلیون ها منفذ در کیسه ی جارو امکان پذیر است. اما مشکلی که در این کیسه ها وجود دارد این است که این منافذ به سرعت توسط گرد و غبار و آشغال ها بسته می شود و دیگر قدرت و مکش سابق را ندارد و در نتیجه به موتور فشار می آورد و از کارایی آن می کاهد.

Dyson دایسون
تکنولوژی Root cyclone

در این تکنولوژی به جای کیسه جارو از سطل استفاده شده که هم خالی کردن آن را راحت تر کرده و هم دیگر قدرت موتور را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این تکنولوژی هوا را با سرعت بالایی به گردش در می آورد که سبب می شود آشغال ها و گرد و غبار با شتاب به کف سطل پرتاب شود. درنتیجه جریان هوا بدون انسداد باقی می ماند تا بتوان هرچه قدر که لازم است جارو کشید، بدون اینکه قدرت مکش جارو کم شود.

این تکنولوژی 30 سال پیش توسط جیمز دایسون ابداع شد و تا امروز مهندسین دایسون آن را بهبود بخشیدند تا به نحو بهتری عمل کند. البته این اختراع منحصراً به نام این شرکت ثبت شده و شرکت های دیگر حق کپی از آن را ندارند. تکنولوژی های مشابه دیگری نیز به وجود آمده است؛ اما هیچ یک کارایی این تکنولوژی را ندارند. جاروبرقی های دایسون از جمله محصولاتی هستند که ویژگی های سبک "های تک" در آنها هویداست.

  • Adminstartor

جیمز دایسون James Dyson

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی