خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
پایتخت آمریکا در حالی خود را برای برگزاری مراسم تحلیف آماده ‌می‌کند که استقرار 5 هزار نیروی گارد ملی و حفظ تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای در مرکز این شهر پیش‌بینی شده است.علاوه بر 5 هزار نیروی گارد ملی، 3 هزار افسر امنیتی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.
گفته می‌‌شود که مراسم تحلیف ریاست جمهوری ‌آمریکا هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلار  دارد که  19 میلیون دلار آن را کنگره پرداخت کرده است. شهردار واشنگتن هم گفته انتظار می‌رود باقی مانده این مبلغ را دولت پرداخت کند.
گفتنی است مراسم سوگند خوردن رییس جمهور جدید آمریکا به وسیله "جان رابرتس"، از قضات ارشد آمریکا، انجام خواهد شد. متن این سخنرانی به شرح زیر است: "من دونالد جان ترامپ سوگند یاد می کنم که صادقانه به اجرای مسوولیت های ریاست جمهوری آمریکا بپردازم و تمام توانایی خود را در حراست، حفظ و دفاع از قانون اساسی آمریکا به کار گیرم. امیدوارم خداوند مرا در این راه یاری کند."
مایک پنس هم اندکی پیش از ترامپ سوگند یاد می کند. پس از پایان مراسم سوگند، دونالد ترامپ به ایراد سخنرانی می‌پردازد و پس از آن مراسم تودیع باراک اوباما انجام خواهد گرفت.  

جدول برنامه های تحلیف چیست؟

مراسم تحلیف از پنجشنبه ۱۹ ژانویه شروع می شود.

۱۰:۳۵ صبح به وقت واشنگتن، ۷ عصر به وقت تهران - کنسرت عمومی در مقابل بنای یادبود آبراهام لینکلن در شهر واشنگتن برگزار می شود. هزاران نفر از هواداران ترامپ در این مراسم حضور میابند. چندین گروه برای این مراسم حاضر شده اند و به همراه چندین گروه از مدارس به اجرای برنامه می پردازند.

روز پنجشنبه از ساعت ۴ تا شش عصر به وقت واشنگتن،‌ ۰۰:۳۰ تا ۲:۳۰ بامداد جمعه می توانید اجرای موسیقی را از تلویزیون تماشا کنید.


۳:۳۰ عصر به وقت واشنگتن، ۱۲ شب به وقت تهران - قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب و مایک پنس معاون او بعد از حضور در قبرستان ملی آرلینگتون در مراسم کنسرت مقابل بنای یادبود لینکلن حضور میابند.

۴:۰۰ عصر به وقت واشنگتن، ۰۰:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران - قرار است بعد از اجرای کیث و لی گرین وود، دونالد ترامپ سخنرانی کند.

جمعه ۲۰ ژانویه

آقای ترامپ شب را در «خانه بلیر» می گذراند. این خانه تاریخی در حقیقت خانه مهمانان رئیس جمهوری است. این ساختمان برعکس کاخ سفید بروی مردم بسته است و در چهارطبقه، ۱۸ هزار متر مربع مساحت دارد.

رئیس جمهوری منتخب به کلیسای سنت جانز در نزدیکی کاخ سفید خواهد رفت. بعد از نیایش او و همسرش ملانیا صبحانه را با باراک اوباما و همسرش میشل خواهند خورد. آنها سپس با اسکورت به کنگره می روند.

۹:۳۰ صبح جمعه به وقت واشنگتن، ۶ عصر به وقت تهران - مراسم تحلیف با اجرای موسیقی رسما آغاز می شود. 

۱۱:۳۰ صبح جمعه به وقت واشنگتن، ۸ غروب به وقت تهران - رئیس دیوانعالی آمریکا مراسم سوگند معاون یعنی مایک پنس را برگزار می کند.

۱۲:۰۰ ظهر جمعه به وقت واشنگتن، ۸:۳۰ غروب به وقت تهران - قاضی رابرتز رئیس دیوانعالی آمریکا مراسم سوگند دونالد ترامپ را برگزار می کند.

بعد از مراسم سوگند، آقای ترامپ اولین سخنرانی خود را به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا ایراد می کند.

۳:۰۰ عصر جمعه به وقت واشنگتن، ۱۱:۳۰ غروب به وقت تهران - آقای ترامپ و مایک پنس به همراه همسران شان مسیر ۲.۴ کیلومتری کنگره تا کاخ سفید را از خیابان پنسیلوانیا طی می کنند و به کاخ سفید می روند. این مراسم به «رژه» مشهور است و مردم در دو طرف خیابان از آنها استقبال می کنند.

۷:۰۰ غروب جمعه به وقت واشنگتن، ۳:۳۰ بامداد شنبه به وقت تهران - جشن مراسم تحلیف برگزار می شود که برنامه ای با اجرای موسیقی و رقص است.

شنبه ۲۱ ژانویه

۱۰:۰۰ صبح شنبه به وقت واشنگتن، ۶:۳۰ عصر شنبه به وقت تهران - همزمان با حضور ترامپ و معاون او در کلیسای جامع شهر واشنگتن، معترضان به ترامپ در تجمعی به نام ۲۰۰ هزار زن مخالف ترامپ در واشنگتن تجمع می کنند.

چه کسانی در مراسم تحلیف شرکت می کنند؟

رسم است روسای جمهوری سابق آمریکا در مراسم تحلیف شرکت کنند. از میان چهار رئیس جمهوری قبلی و باراک اوباما، تنها جرج بوش پدر به دلیل وضعیت جسمی در این مراسم حضور ندارد. باراک اوباما، جرج دبلیو بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر به همراه همسران شان در مراسم سوگند ترامپ شرکت خواهند رد.

حضور همسر بیل کلینتون توجه ها را جلب خواهد کرد چون هیلاری کلینتون رقابت را در ۱۸ آبان به ترامپ باخت و این اولین حضور علنی این دو رقیب در یک صحنه است.

پیش بینی می شود بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر از مردم از سراسر آمریکا روز جمعه در مراسم تحلیف شرکت کنند. مقام های رسمی می گویند مشخص نیست که این افراد همه برای حمایت از ترامپ هستند یا برخی از آنها برای اعتراض به واشنگتن آمده اند.

غیر از زنان معترض به ترامپ، گروهی از موتورسواران حامی ترامپ قرار است رژه ای قبل از راهپیمایی ترامپ به کاخ سفید برگزار کنند.

از گروه های معترض در روز مراسم تحلیف می توان به گروه مخالف جنگ، اعضای حزب سبز مخالف سلاح اتمی و گروهی موافق قانونی شدن ماریجوانا اشاره کرد.

هشت سال پیش در مراسم تحلیل باراک اوباما ۱.۸ میلیون نفر شرکت کرده بودند.

چه کسانی در تحلیف نخواهند بود؟

جرج بوش پدر مشهور ترین غایب مراسم تحلیف است که به خاطر بیماری تنها رئیس جمهور سابق است که در مراسم حاضر نمی شود. او در نامه ای از ترامپ عذرخواهی کرده است. آقای بوش و همسرش که ۹۲ و ۹۱ ساله اند، در روزهای اخیر بستری شده اند.

پنجاه نماینده دموکرات عضو مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که در مراسم سوگند ترامپ شرکت نمی کنند. مشهورترین چهره بین آنها «جان لوئیس» فعال مدنی مشهور و همراه مارتین لوتر کینگ است که گفته بخاطر دخالت روسیه در انتخابات، ترامپ را رئیس جمهوری مشروع نمی داند. اظهارنظری که واکنش تند ترامپ را در پی داشت.

ترامپ از کی کارش را آغاز می کند؟

از زمان حضور رئیس جمهوری جدید در کاخ سفید روز اول او آغاز می شود اما برخی می گویند امکان دارد رسما روز کاری آقای ترامپ از دوشنبه که در آمریکا اول هفته است شروع شود.

شان اسپیسر سخنگوی ترامپ پیشتر گفته بود احتمالا آقای ترامپ بعد از شروع به کار در همان روز جمعه چند دستور اجرایی صادر کند. با این حال خود آقای ترامپ به نشریه تایمز لندن گفته که «روز اول» او از روز دوشنبه آغاز می شود.

معمولا اگر رئیس جمهوری جدید از حزب رقیب جانشین رئیس جمهوری فعلی شود، ابتدای کارش را با لغو فرمان های مهم رئیس جمهوری قبلی آغاز می کند.

تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
تصاویر/ واشنگتن آماده مراسم تحلیف ترامپ
  • Adminstartor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی