خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

اسپوتنیک: آمریکا به حذف رقبای خود با ابزار تحریم عادت دارد

Adminstartor | سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با غرب و تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشته است که در مواجهه با توافق هسته‌ای ایران نباید کوبا را فراموش کرد چرا که آمریکا به صورت خودسرانه هر دوی این کشورها را تحریم کرده‌ بود. البته این موضوع فقط محدود به ایران و کوبا نمی‌شود بلکه شماری از کشور دیگر هم همین وضعیت را دارند.

این خبرگزاری روسی در این مورد نوشت:‌ «این گرایش آمریکا در سراسر جهان است که رقیب مزاحم خود را از مسیر خود کنار می‌گذارد. در واقع  اقدام دلبخواه آمریکا به مانیفیستی تبدیل شده است که بنابر آن تحریم‌ها درباره کشوری اعمال و یا برداشته شوند.»

اسپوتنیک در بخش دیگری از این گزارش نوشت: «توافق هسته‌ای با ایران را شاید بتوان از جهاتی بزرگترین اقدامی دانست که پس از پایان جنگ جهانی دوم رخ داده است. در شرایطی که آمریکا (برای انزوی مسکو تلاش کرده، در این موضوع خاص) با روسیه ارتباط برقرار می‌کند. وضعیت موجود همچنین نشان می‌دهد که هر 2 طرف (هم کشور تحریم‌کننده و هم طرف تحریم شونده) از این وضعیت آسیب می‌بینند.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «تلاش می‌شود جهان پس از توافق هسته‌ای و با وجود مشکلات منطقه‌ای زیرنظر گرفته شود. (در خاورمیانه) رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) تمامی توان خود را به کار گرفته است تا بر بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) غلبه کند و نقش جدیدی برای پیروان عثمانی بیابد. در این بین اسرائیل هم بر مذاکرات هسته‌ای با ایران تمرکز کرده است. در واقع اسرائیل و ایران در پی ارتباط نیستند، بلکه اسرائیل برای آمریکا فاکتوری است که به وسیله آن (برای پیشبرد اهداف خود) در مسایل مهم جهانی اقدام می‌کند.»

نویسنده این مطلب با بیان اینکه در واقع دموکرات‌ها دوستان سنتی اسرائیل هستند و جمهوری‌خواهان تنها سر و صدای بیشتری دارند.

اسپوتنیک در پایان این گزارش نوشته است که با وجودی که اوباما به عنوان رئیس‌جمهوری دموکرات با ایران به توافق رسیده و ظرفیت بیشتری برای بخش پالایش نفت آمریکا ایجاد کرده است، با این حال فعالان این صنعت در ایالات متحده همچنان از رقبای جمهوری‌خواه وی حمایت می‌کنند. به عقیده نویسنده، توافق با ایران، اثری بنیادی بر ساختار انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا گذاشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی