خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

پایگاه اطلاعات علمی ، فرهنگی ، تجاری

خیابون ، شور و تلاش زندگی

ضمن خوش آمدگویی به دوستان و میهمانان گرامی به اطلاع می رساند در این سایت اطلاعات بروز علمی ، تجاری ، فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف عرضه گردیده و گفتمان های مربوطه در این مکان پیگیری و به بحث گذاشته می شود.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
نویسندگان
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

از صفر تا 100 فتوشاپ را یاد بگیرید+ آموزش

Adminstartor | شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ

2 – ویرایش چند لایه نوشته به صورت همزمان
حتما نیاز نیست که تمامی لایه‌های متنی پروژه را به صورت جداگانه ویرایش کنید. اگر قصد چنین کاری دارید می‌توانید با نگه داشتن کلید Ctrl از روی کیبورد و سپس انتخاب لایه‌های متنی، آن‌ها را به حالت آماده ویرایش درآورید و سپس از تولبار ویرایش کنید.

 

3 – جابه‌جایی یک لایه بر روی یک خط صاف
یکی از مشکلات زیادی که کاربران با آن روبه رو هستند جابه‌جایی یک لایه و شی بر روی خطی صاف است. جهت این کار ابتدا ابزار جابه‌جایی را انتخاب کنید. سپس بر روی لایه مدنظر کلیک کرده و با فشردن کلید Shift آن را بر روی خطی صاف در دو حالت عمودی یا افقی جابه‌جا کنید.

 

4 – نمایش یک لایه به تنهایی
اگر می‌خواهید یک لایه را به تنهایی مشاهده کنید و بقیه لایه‌ها فعلا مشاهده نشوند، می‌توانید کلید Alt را نگه داشته و بر روی آیکون چشم کنار لایه مدنظر کلیک کنید تا تنها آن قابل مشاهده باشد.

 

5 – جابه جایی یک قسمت بین چند تب مختلف
اگر قصد دارید که یک تیکه از عکسی را به تصویر دیگری و به تب دیگری از فتوشاپ انتقال دهید، کافیست تا به وسیله ابزار انتخاب، آن را انتخاب کرده و سپس آن را به دیگر پروژه یا تب موجود درگ دراپ کنید.

 

6 – پیست کردن یک لایه روی خودش
اگر شما یک لایه و یا هر شی را کپی و پیست کنید، آن به صورت پیشفرض در وسط صفحه قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید لایه کپی شده دقیقا بر روی خودش پیست شود، می‌توانید از کلید میانبر Shift + Ctrl + V (در مک Shift + Cmd + V) استفاده کنید.

 

7 – افزایش 20 برابری ذخیره فایل‌ها
با فشردن کلید میانبر Ctrl + K به بخش Preferences بروید. از سمت چپ پنجره باز شده وارد زبانه File Handling شده و سپس تیک گزینه Disable Compression of PSD and PSB Files را بزنید. فایل‌های شما پس از گذشت چند ثانیه به صورت فشرده شده در خواهند آمد و بدین وسیله می‌توانید خیلی سریع‌تر آن‌ها را ذخیره کنید.

 

8 – استفاده از ابزار قلم مغناطیسی (Magnetic Pen Tool)
ابزار Magnetic Lasso شاید برای پیدا کردن رنگ‌بندی‌ها در انتخاب‌ها مفید باشد اما می‌توانید با عملکرد آزادانه این ابزار خیلی آسوده‌تر به کشیدن اشکال مختلف بپردازید. هنگامی که این ابزار فعال است بر روی تیک Magnetic بخش تولبار کلیک کنید تا این حالت فعال شود.  برای این کار ابتدا  ابزار FreeForm Pen Tools را انتخاب کنید. سپس از قسمت تولبار بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده و در نهایت تیک گزینه Magnetic را بزنید.

 

9 – اعمال ویرایش دقیق بر روی عکس
فتوشاپ ابزاری به نام خط کش دارد که می‌توانید به واسطه آن تنظیمات خود را به دقیق‌ترین شکل ممکن بر روی عکس اعمال کنید. برای این کار ابتدا کلید I را از صفحه کلید بفشارید. در قسمت چپ یک آیکون به نام Eyedropper فعل شده است. با کلیک بر روی آن و کمی درگ به سمت راست منویی باز می‌شود. از منو ابزار Ruler را انتخاب کنید تا به این خط کش دسترسی داشته باشید.

 

10 – تبدیل نوشته به یک نوشته سه بعدی
شما می‌توانید به راحتی یک نوشته را به حالت سه بعدی درآورید. برای این کار ابتدا لایه نوشته را انتخاب کنید. سپس بر روی آن لایه کلیک راست کرده و گزینه New 3D Extrusion From Selected Layer کلیک کنید.

 

آموزش فتوشاپ, ترفندهای فتوشاپ

در نسخه CC فتوشاپ ابزار‌های بسیار مفیدی اضافه شده اند

 

11 – Dehaze (گرد) کردن تصاویر لنداسکیپ
در نسخه CC فتوشاپ ابزار‌های بسیار مفیدی اضافه شده اند. ابتدا با کلید میانبر Shift + Ctrl + A وارد بخش Camera Raw Filter شوید. سپس از سمت راست به بخش Effects بروید. در اینجا می‌توانید با کم نور و یا پرنور کردن لبه‌های عکس، آن را به صورت گرد درآوردید.

 

12 – مات کردن طبیعی عکس
این یکی دیگر از قابلیت‌های جدید فتوشاپ است که کاربران نسخه CC به آن دسترسی خواهند داشت. از قسمت بالایی به بخش Filter رفته و سپس یکی از زیر مجموعه‌های Bluer Gallery را انتخاب کنید. با قرار گرفتن یک قلم در وسط صفحه شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن تصویر خود را مات کرده و تصاویر موبایلی خود را همانند عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های DSLR درآورید.

 

13 – اضافه کردن یک متن پیشفرض برای تست
بسیاری از افراد فتوشاپ را جهت طراحی بصری سایت خود بر می‌گزینند. در این مواقع شما نیاز خواهید داشت تا متن‌هایی را به صورت پیشفرض تولید کنید. برای آنکه وقتتان گرفته نشود می‌توانید یک فایل متنی درست کرده و سپس از منوی بالا به بخش Type بروید. در اینجا گزینه Paste Lurem Ipsum را برگزینید تا چندین نوشته طولانی به این فایل متنی اضافه شوند.

 

14 – استخراج و ذخیره سریع لایه‌ها
شما می‌توانید خیلی سریع یک لایه را با فرمت دلخواه خود استخراج و بر روی هارد دستگاهتان ذخیره کنید. برای انتخاب فرمت ذخیره این عکس می‌توانید کلیدمیانبر Ctrl + K را فشار دهید و از سمت چپ به بخش Export بروید.
با کلیک راست بر روی هر لایه و سپس انتخاب گزینه Quick Export، آن لایه بر روی هارد دستگاه شما ذخیره خواهد شد.

 

15 – تبدیل تصویر یا شی به یک براش
وارد منو Edit شوید و سپس Define Brush Preset را برای تصویر فعلی برگزینید. به همین آسانی از تصویر خود یک براش ساختید. برای ساخت براش از اشیا سعی کنید این فایل‌ها بدون پس زمینه باشند تا کیفیت بهتری را ارائه کنند.

 

16 – تغییر فونت سریع نوشته‌ها
فتوشاپ رابط کاربری جامعی برای ویرایش نوشته‌ها ندارد اما این ترفند فتوشاپ می‌تواند آن را آسان‌تر از هر موقع دیگر کنید. با انتخاب لایه نوشته، و سپس انتخاب ابزار نوشتن، می‌توانید از تولبار بالا به تمامی فونت‌ها دسترسی داشته و نوشته خود را با تمامی فونت‌های موجود در کامپیوتر خود مشاهده کنید.

 

17 – چیزی فراتر از بازگشت به عقب
همانطور که می‌دانید کلید ترکیبی Ctrl + Z (در مک Cmd + Z) موجب می‌شود که شما یک مرحله به گذشته بروید؛ اما اگر می‌خواهید چندین مرحله به گذشته بروید می‌توانید با فشردن کلید میانبر Ctrl + Alt + Z چندین مرحله به سمت عقب بازگردید.

 

18 – تغییر نشانه ماوس برای براش
در آخرین ترفند فتوشاپ این قسمت می‌خواهیم به تغییراتی برای استفاده بهتر از براش‌ها بپردازیم. شما می‌توانید چند نوع نشانه ماوس را جهت استفاده براش‌های مختلف امتحان کنید. برای این کار ابتدا کلید میانبر Ctrl + K را بفشارید. سپس در سمت چپ به بخش Cursors بروید. در اینجا می‌توانید نشانه ماوس را تغییر دهید.

19 _ ترمیم تصویر در فتوشاپ

ترمیم تصویر در فتوشاپ

 

 وقتی با نگارش‌های پیشین فتوشاپ می‌خواستیم قسمتی از یک تصویر را بدون مشخص شدن بخش مورد نظر حذف کنیم، باید کلی زحمت می‌کشیدیم، انتخاب دقیقی می‌کردیم، برای محو شدن کناره‌ها Feather مناسبی اعمال می‌کردیم و سرانجام از بافت کناری بخش مورد نظر کپی برمی‌داشتیم و روی قسمت دلخواه قرار می‌دادیم تا ناحیه مربوط را از تصویر حذف کنیم.

برای کسانی که حوصله این همه کار را ندارند، فتوشاپ در نگارش5 CS ، یک فرمان جادوگری قرارداده که براحتی می‌توان به‌کمک آن قسمت آسیب دیده تصویر را ترمیم یا بخشی از تصویر را حذف و بافت‌های کناری را جایگزین آن قسمت کرد. برای این کار کافی است تصویر مورد نظر خودتان را در فتوشاپ CS5 باز کرده، سپس از صفحه کلید دکمه J را فشار دهید تا ابزارSpot Healing Brush Tool انتخاب شود.

اکنون کافی است با قلم‌موی جادویی خودتان روی قسمت مورد نظر کلیک کنید تا قسمت آسیب دیده ترمیم شود.

برای تنظیم قلم‌مو می‌توانید پس از انتخاب این ابزار، راست‌کلیک کرده و با کمک گزینه Size اندازه قلم‌مو و با گزینه Hardness مقدار سختی آن‌را تنظیم کنید. فقط دقت کنید که اگر اندازه قلم‌مو را خیلی زیاد در نظر بگیرید نتیجه چندان خوشآیندی به‌دست نخواهد آمد.

این ویژگی جالب در نگارش جدید به فرمان Fill هم افزوده شده است. برای استفاده از این ویژگی در فرمان Fill کافی است قسمتی از تصویر که می‌خواهیم حذف یا ترمیم شود را انتخاب کرده (البته نیازی نیست در انتخاب دقت کنید، فقط کافی است محدوده‌ای بزرگ‌تر از آن قسمتی که می‌خواهید حذف شود را با یکی از ابزارهای انتخاب فتوشاپ مشخص کنید) و سپس از قسمت Edit گزینهFill یا Shift+F5 را انتخاب کنید تا پنجرهFill ظاهر شود.

از پنجره باز شده بدون هیچ تغییر دکمه Ok را فشار دهید، فقط دقت کنید که در این پنجره در قسمت Use گزینه Content-Aware انتخاب شده باشد. مشاهده می‌کنید که قسمت انتخاب شده کاملا متناسب با بافت و رنگ بخش‌های کناری آن پر شده و اثری از قسمت مورد نظر باقی نخواهد ماند.

 

ترمیم تصویر در فتوشاپ

 

ویژگی Content-Aware از نگارش 11 با فرمان Edit\Content-Aware Scale به مجموعه فرمان‌های فتوشاپ اضافه شده که به کمک آن امکان تغییر هوشمند ابعاد تصویر بدون تاثیر روی قسمت‌های اصلی یا افراد موجود در تصویر فراهم شده است؛ یعنی می‌توان با این فرمان ابعاد تصویر را بدون این‌که تاثیر مخربی روی بخش‌های اصلی یا افراد موجود در تصویر بگذارد و تناسب آنها را به‌هم بزند کوچک یا بزرگ کرد.

 

این ویژگی در ورژن جدید فتوشاپ گسترده‌تر شده و در فرمانFill و ابزار Spot Healing Brush با گزینه Content-Aware برای پر کردن قسمت مورد نظر تصویر هماهنگ با بافت‌ها و رنگ‌های کناره آن افزوده شده است. در واقع با انتخاب این گزینه در فرمان‌های یاد شده، بافت قسمت دلخواه تصویر با بافت‌های کناری آن به‌صورت کاملا هوشمندانه یکی می‌شود. استفاده از این گزینه باعث افزایش کارایی و سرعت در رتوش تصویر، حذف قسمت‌های آسیب دیده، ترمیم عکس‌های قدیمی، حذف نوشته‌های روی تصویر و... همراه با نتیجه عالی خواهد شد.

تفاوت این فرمان با فرامین Healing Brush و Patch Tool در هوشمند بودن کامل آن و یکی کردن بافت منطقه مورد نظر با مسیر بافت‌های کناری بدون نیاز به مشخص کردن یک منبع (source) برای اعمال فرمان است به‌صورتی که با استفاده درست از این گزینه، فتوشاپ به‌صورت خودکار با محاسبه مسیر بافت‌های کناری، آنها را در قسمت مورد نظر ادامه می‌دهد؛ به‌طوری که در کمترین زمان ممکن اثری از بخش آسیب دیده باقی نخواهد ماند.

البته باید دقت کنیم که این فرمان در همه تصاویر قابل استفاده نبوده و در تصاویری که دارای بافت‌ها و طرح‌های خیلی متفاوت باشند یا محدوده انتخاب شده خیلی بزرگ باشد، ممکن است نامناسب عمل کند. برای به‌دست آوردن نتیجه مطلوب در فرمان ‌Fill می‌توان به‌جای انتخاب کامل محدوده مورد نظر و اعمال فرمان به کل محدوده به‌صورت یکجا، با ابزار مارکی مستطیلی دو یا سه انتخاب افقی نازک در محدوده مورد نظر انجام داده و فرمان را روی هر انتخاب اعمال کرد. در بیشتر موارد نیز با اعمال مقداری (Feather (Shift+F6 به کناره‌های انتخاب پس از تعیین، می‌توان نتیجه بهتری به‌دست آورد.

20 _ آموزش ایجاد اشک در تصویر 

آموزش ایجاد اشک در تصویر

 

آموزش ساده و زیبا است که شما با ابزار خودکار و بعد با قسمت Blending Options سرو کار دارید که حدودا ۷۰ درصد این آموزش در این قسمت است .

با اجرای این آموزش هر مبتدی می تواند با قسمت Blending Options آشنایی پیدا کند.

بنابراین برای شروع نیاز به یک عکس داریم که من از این عکس استفاده کردم.یک لایه ی جدید ایجاد کنید و Pen Tool رو انتخاب کنید و با رنگ سیاه شکلی مانند تصویر پایین ایجاد کنید.

آموزش ایجاد اشک در تصویر

 

حالت لایه رو به Screen تغییر بدید و به قسمت Blending Options برید و تنظیمات زیر رو روی لایه انجام بدید.

 

آموزش ایجاد اشک در تصویر

آموزش ایجاد اشک در تصویر

آموزش ایجاد اشک در تصویر

آموزش ایجاد اشک در تصویر

آموزش ایجاد اشک در تصویر

 

بعد از انجام تنظیمات بالا باید همچین شکلی داشته باشید:

 

آموزش ایجاد اشک در تصویر


حالا وقت اون رسیده که یه کمی اشک رو براق کنیم برای این کار یک لایه ی جدید می سازیم و روی اون تغییراتی ایجاد می کنیم.که به صورت براق دیده شود.

  • Adminstartor

فتوشاپ + آموزش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی